Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acces point ,groot huis.advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 13:52
Hallo

Ik ben een beetje aan het klussen bij iemand die een andere woning heeft gekocht,het electra/netwerk en camera gedeelte.
Uiteraard ga ik alles bekabelen wat nodig is, daarvoor zijn de gaten en sleuven al gemaakt maar het gaat mij nu om de wifi.
Het is een groot huis en met een router in de meterkast ga ik er niet komen.

Nu was mijn idee om een netwerkkabel naar de achterdeur te leggen en daar een acces point neer te hangen.
Maar wat is een kwalitatief en kwa ontvangst een goede acces point.

Ik heb nu nog 0 ervaring met acces points maar zijn deze zo in te stellen dat hij dezelfde naam als het originele wifi signaal uitstoot gebruikt en schakeld deze dan automatisch over.

Mischien domme vragen maar nogmaals nu nog 0 ervaring aangezien ik zelf op een flatje woon. 8)7

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:04
Kijk eens naar Ubiquiti oplossingen, er is ook een ervaringen topic over hun producten op Tweakers.

Stop wel met de illusie dat je een goed en sterk acces point wil hebben. Goed bereik betekend meerdere acces points op relatief laag vermogen. Zeker wanneer je niet in een hutje op de hei woont en dus (min of meer noodgedwongen) 5 GHz wilt gaan benutten.

Succes!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kijk inderdaad naar meerdere Access points die door middel van een controller aangestuurd worden. Die hierboven genoemde Ubiquiti oplossing is daar een goed voorbeeld van. Afhankelijk van de grootte van het huis wil je misschien wel 2-3 AP's per etage.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31

lier

MikroTik nerd

Wat is een "groot huis"? Is er budget voor een goed dekkend draadloos netwerk? Als ik iets anders zou kunnen doen in mijn huis dan zou het netwerkkabels in de plafonds voor de accespoints zijn geweest.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Ligt inderdaad sterk aan hoe groot is groot en hoe druk is het met wifi netwerken er om heen en wat wil je met WiFi kwa snelheid.

2.4 ghz heeft vaak een groter bereik omdat het beter door muren e.d. heen gaat, maar omdat het aantal kanalen beperkt is en het zowieso druk is op de 2.4 ghz band, werkt dit minder goed als er al tig netwerken om je heen zitten. Maar op bijvoorbeeld het platte land met een vrijstaand huis kan dit prima werken met 1 AP. Heb in zo'n situatie 1 AP centraal staan op 2.4 ghz en daarmee door het hele huis en terrein er om heen prima bereik met voor hun wensen voldoende snelheid, maar dat zou in de nieuwbouw niet lukken.

Tuurlijk gaat het met Tig AP's in huis werken, maar kijk even naar de situatie en gebruikers wensen of dit ook nodig is. (al die AP's zijn niet gratis en gebruiken ook stroom)

Ik zou wel adviseren om te kijken naar een AP (of router welke je als AP instelt) die ondersteuning heeft voor roaming assist (zoals asus het noemt) of een soort gelijke functie van een ander merk (ubiquiti AP's kunnen dit geloof ik zelf ook zonder controller) Het is dan geen 100% seamless roaming, maar voor de meeste gebruikers goed genoeg omdat je maar heel kort verbinding verliest op het moment dat je je verplaatst van het bereik van je router, naar dat van het AP.

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-11 10:43
Is lastig te zeggen zo. Je zou eigenlijk een router/accespoint(s) ergens moeten ophangen en dan meten wat het bereik is. Aan de hand daarvan kan je kijken wat voor jullie het meest ideale opstelling en locatie is. Eigenlijk een kleine site survey. ;)

Ik kan ook aanraden om voldoende netwerkkabels te trekken naar de verschillende ruimtes) zodat je in de toekomst snel kan schakelen als het een en ander anders wordt neergezet.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 19:27
andy88 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:33:
Kijk eens naar Ubiquiti oplossingen, er is ook een ervaringen topic over hun producten op Tweakers.

Stop wel met de illusie dat je een goed en sterk acces point wil hebben. Goed bereik betekend meerdere acces points op relatief laag vermogen. Zeker wanneer je niet in een hutje op de hei woont en dus (min of meer noodgedwongen) 5 GHz wilt gaan benutten.

Succes!
Dit :)
Pagina: 1