Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 Acces points, 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Octobersveryown
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04-2024
Hallo mede tweakers,

ik wil graag een bestaand netwerk voorzien van 2 acces points. Dit betreffen Netgears wndr4500v2, deze zijn voorzien van een standaard acces point mode die alles voor je regelt. De router is standaard van de internet provider (wifi singnaal uitgezet). De AP's zijn beide via een losse kabel verbonden met deze router.

Is het mogelijk om de AP's zou in te stellen dat al je bijv. met je mobiel door het huis loopt je zonder handelingen uit te voeren switcht tussen de AP's met het beste signaal?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 18:19

WTM

Volgens mij krijg je dat voor elkaar door hetzelfde SSID in te stellen met hetzelfde wachtwoord.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

WTM schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:11:
Volgens mij krijg je dat voor elkaar door hetzelfde SSID in te stellen met hetzelfde wachtwoord.
Yep, en zorg dat je ver genoeg uit elkaar zit qua kanalen zodat ze elkaar niet in de weg zitten.

Hoi!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 19:30

WCA

Ik snap nog steeds niet waarom je dat zou doen. Je apparaten wisselen NIET van ap zonder opnieuw te verbinden. Je kan ze net zo goed en andere naam geven, dan heb je exact hetzelfde, met eventueel de mogelijkheid om handmatig te wisselen.

Als je seamless roaming wil zul je ap's moeten hebben die dat kunnen (met controller, of bijvoorbeeld ubiquity)

Succes!

Share and Enjoy!

• Octobersveryown
Ik heb ik mijn eigen huis 3x netgear WNDR4500v2 staan (11 man studentenwoning) als acces points met de zelfde SSID's en wachtwoord, maar mijn telefoon blijft altijd met het zelfde accespoint verbonden, ook al geeft een ander een beter signaal. Deze instelling alleen lijkt dus niet het trucje te zijn.

Maar als ik GreNade begrijp kan ik ook niet meer doen dan dat? En is het handmatig wisselen de enige optie?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:04

MsG

Forumzwerver

Ja of zorgen dat ze elkaar amper overlappen qua signaalsterkte maar dat punt A ook bijna al wegvalt op punt B, dan springt hij wel over. Bij verschillende namen moet je nog meer forceren dat hij de juiste van 2 namen pakt, want ook dan zal hij lang de slechte verbinding blijven. Het hangt eigenlijk vooral af van de cliënt hoe snel deze naar een ander netwerk springt. Bij Android toestellen kan je soms afdwingen dat hij slechte verbindingen mijdt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 19:30

WCA

Dat betekent dus dat je dode plekken krijgt. Als je fatsoenlijke seamless wifi wil, zou ik een stel ubiquity ap's aanschaffen, die kunnen zonder controller, precies wat jij wil.

Share and Enjoy!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Zoals aangegeven kun je inderdaad zelfde SSID en wachtwoord instellen (maar verschillende kanalen, bijv. 1, 6 of 11 gebruiken). Echter loop je dan ook tegen de problemen aan dat je niet kan zien met welk AP je verbonden bent, en dus het risico hebt dat je met het verkeerde AP bent verbonden, de gene die verder weg is, waardoor je een slechte verbinding krijgt.

Je kunt dat oplossen met een app of programma, maar die doen eigenlijk niets anders dan je wifi verbinding kort verbreken als deze te slecht wordt, waardoor je apparaat opnieuw naar een AP gaat zoeken en dan de sterkste neemt. Je kunt ook zelf gewoon even je WiFi uit en weer aan zetten, dat geeft hetzelfde effect.

Er zijn tegenwoordig wel routers/accespoints die een roaming assist functie hebben. Dit houd in dat de accespoint kijk naar hoe sterk de clients zijn verbonden, en clients die te zwak worden (waarde kun je zelf instellen) eraf gooit, waardoor je apparaat dus vanzelf weer een AP gaat zoeken en dan de dichts bijzijnde zal pakken. De meeste Asus routers/accespoints hebben dit, en Ubiquity AP's doen volgens mij iets soort gelijks (misschien ook nog wel andere merken die zo'n soort functie hebben, of costum firmware). Let wel dit is dus niet helemaal 'seamless' dus je merkt wel heel even dat je geen verbinding hebt als zoiets gebeurt. Is voor de meeste toepassingen echter geen probleem.

Als het echt seamless moet zijn, zit je vast aan een systeem met AP's en een controller zoals bijvoorbeeld van ubiquity.

• Octobersveryown
Oke bedankt voor de antwoorden allemaal. Dan neem ik voorlopig genoegen met handmatig wisselen. Maar iets om over na te denken in de toekomst.
Pagina: 1