Beste Tweakers, recent heb ik de volgende kaart overgenomen in de hoop er achter te komen waarom de fan speed altijd op 100% draait:
V&A aangeboden: Asus EAH6870 1GD5
Dit gebeurt al direct vanaf voor de POST, 2-3 tellen nadat je de PC aan zet. Mijn vermoeden is dat het PWM gedeelte van de fan, of de aansluiting op de kaart niet helemaal goed meer is.
Wat heb ik geprobeerd wat niet heeft geholpen
Maar aangezien de tweaker waarvan ik hem gekocht heb het ook al heeft, denk ik niet dat het aan de rest van het systeem ligt. Zo nog even een andere driver proberen, maar aangezien het al gelijk gebeurt nadat de PC aangezet wordt lijkt het me sterk dat het daardoor komt.
Hebben jullie nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?
V&A aangeboden: Asus EAH6870 1GD5
Dit gebeurt al direct vanaf voor de POST, 2-3 tellen nadat je de PC aan zet. Mijn vermoeden is dat het PWM gedeelte van de fan, of de aansluiting op de kaart niet helemaal goed meer is.
Wat heb ik geprobeerd wat niet heeft geholpen
- Het VGA bios flashen, heb 3 verschillende geprobeerd, maar geen verschil
- De temperatuur, deze ligt idle rond de 32-33 graden, ook is er bijna geen stof te bekennen in de kaart en heb ik de koelpasta vervangen.
- De PCIe x16 aansluiting met wat alcohol schoongemaakt. Verder ook wat andere kleine viezigheden. Ook zat er een beetje koelpasta naast de die van de GPU wat ook schoon is gemaakt.
- De fan met Msi Afterburner, AMD CCC en Sapphire Trixx de fan snelheid handmatig instellen, echter blijft hij gewoon op full speed draaien (+- 4500rpm)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon 64 X2 5600+ Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus M2N68-CM | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus EAH6870/2DI2S/1GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.11 ST3500620AS , 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair HX850W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Maar aangezien de tweaker waarvan ik hem gekocht heb het ook al heeft, denk ik niet dat het aan de rest van het systeem ligt. Zo nog even een andere driver proberen, maar aangezien het al gelijk gebeurt nadat de PC aangezet wordt lijkt het me sterk dat het daardoor komt.
Hebben jullie nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?