Welk pad zou ik kunnen bewandelen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeltevdM
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:39
Beste reaguurders ,

Al enige tijd heb ik het idee om een kleinschalige webwinkel te beginnen. Ik heb mij een beetje ingelezen in hoe ik dat het beste kan beginnen, maar ik kom er niet uit. Is Prestashop bijvoorbeeld interessant of iets met wordpress en een plugin.. ik weet het niet. (Helaas digibeetje op dit gebied)

Daarom mijn vraag aan jullie: wat raden jullie mij aan? Welke stap zou ik het beste kunnen maken? En heb ik dan bijvoorbeeld extra hosting nodig of bied dat bedrijf alles in 1? Ik ben zeer zéér benieuwd.

Groetend en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JeltevdM schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:30:

Ik heb mij een beetje ingelezen in hoe ik dat het beste kan beginnen, maar ik kom er niet uit.
Waar kom je dan precies niet uit en heb je verschillende oplossingen geinventariseerd en hun voor- emn nadelen op een rijtje?
in welke zin heb je specifieke wensen/eisen die wel of niet vervuld kunnen worden dor bepaalde pakketen?

Dat zijn gewoon vragen die je zelf kunt afwegen en opzoeken en uiteindelijk ook moet doen, omdat het om jouw investering en concept gaat.

Wat betreft hosting zou ik zeker kijken naar een omvattende oplossing, optimaal is vaak ook als een hoster je een default install aanlevert en hierop ook support en updates levert en backups bijhoud

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeltevdM
RM-rf schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:35:
[...]

Waar kom je dan precies niet uit en heb je verschillende oplossingen geinventariseerd en hun voor- emn nadelen op een rijtje?
in welke zin heb je specifieke wensen/eisen die wel of niet vervuld kunnen worden dor bepaalde pakketen?

Dat zijn gewoon vragen die je zelf kunt afwegen en opzoeken en uiteindelijk ook moet doen, omdat het om jouw investering en concept gaat.

Wat betreft hosting zou ik zeker kijken naar een omvattende oplossing, optimaal is vaak ook als een hoster je een default install aanlevert en hierop ook support en updates levert en backups bijhoud
Bedankt voor je reactie! Tijdens mijn kleine onderzoekje kwam ik erachter dat er heel veel bedrijven zijn die iets aanbieden, maar als module van een geheel. Waardoor ik weer iets zou moeten installeren of integreren in een systeem wat ik dan bij een ander bedrijf aan moet schaffen.

In het kort ben ik op zoek naar een dienst waarmee ik een webwinkel kan openen waarbij alles centraal bij dat bedrijf wordt geregeld en waarmee ik simpel een item toe kan voegen of aanpassen zonder te veel poespas. Een webwinkel voor iemand met weinig tijd maar veel dromen;)

Groetend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je digibeet bent kun je dit beter uit handen geven en er niet zelf over nadenken. Je gaat werken met betalingen en betaalgegevens, als jij de foute keuzes maakt omdat je niet technisch genoeg bent naai je niet alleen je klanten maar ook jezelf zodra je gehackt wordt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeltevdM
NMe schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:02:
Als je digibeet bent kun je dit beter uit handen geven en er niet zelf over nadenken. Je gaat werken met betalingen en betaalgegevens, als jij de foute keuzes maakt omdat je niet technisch genoeg bent naai je niet alleen je klanten maar ook jezelf zodra je gehackt wordt.
Bedankt voor je reactie! Dat zijn inderdaad twee goede redenen voor mij om te kiezen voor een bedrijf die alles-in-1 kan leveren. Dan zijn de klantgegevens veiliger en de winkel zelf ook, omdat zij het dan centraal regelen.

Echter, de grote vraag die bij mij nog heerst is, welk bedrijf heeft dat te bieden?

Edit: zou bijvoorbeeld CCV Shop een goede mogelijkheid zijn? Enige ervaringen hiermee?

[ Voor 6% gewijzigd door JeltevdM op 03-07-2016 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

526735

Ik zou gewoon OpenCart op een Aurora Compute instance van PCExtreme hosten met een domeinnaam en de DNS geregeld via CloudFlare waarop je een nginx server installeert die een Let's Encrypt certificaat gebruikt en dan het Nederlands taalpakket voor OpenCart installeren en betalingen via Mollie regelen met hun OpenCart plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04
Wat voor budget heb je beschikbaar? Er zijn legio internetbureaus die een webwinkel, bijvoorbeeld op basis van Magento, voor je online kunnen zetten en houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 21:11
Als je echt digibeet ben en een kant en klare oplossing wil zou je kunnen kijken naar een aanbieder als https://www.mijnwebwinkel.nl/. Als je goedkoper uit wil zijn zou je op basis van Magento (redelijk technisch al) of met WooCommerce aan de gang kunnen. Dan moet je meestal wel zelf een hosting regelen maar je hebt dan wel een uitgangspunt. Het is net wat je wil: ga je voor gemak: dan een aanbieder als mijnwebwinkel (of een andere die een totaalpakket aanbied), ga je voor kosten: dan is het het makkelijkste om een CMS te pakken en daar een plugin op te zetten. WooCommerce is relatief eenvoudig en er zijn ook wat betaalsystemen die daarmee overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeltevdM
Bedankt voor alle reactie's! Ik ben gaan googelen naar aanleiding van jullie opsommingen en ben op het volgende uitgekomen bij hostingprovider Neostrada. (Iemand trouwens ervaring met deze host?)

Onbeperkt webruimte
Onbeperkt dataverkeer
Extra snel dankzij SSD
PHP 5.4, PHP 5.5, PHP 5.6 of PHP 7.0
1GB PHP Memory limit
MySQL 5, cPanel
285 gratis scripts
Onbeperkt e-mail accounts
Onbeperkt domeinen op 1 pakket
Gratis SSL (Let's Encrypt)

Voor €4 euro per maand zou ik dan klaar zijn en zou ik OpenCart met 1 klik kunnen installeren. Wat is jullie mening hierover? Ik zie jullie antwoord graag tegemoet, omdat ik het gevoel heb dat ik nu tenminste ergens kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JeltevdM schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:33:
Wat is jullie mening hierover?
Goedkoop kan duurkoop zijn.
Als je het niet erg vindt dat je website een keer offline is tijdens de drukste uren is het natuurlijk prima.
In het begin merk je het niet zo, maar zodra je website drukker wordt bezocht gaat de snelheid ook omlaag.
In die gevallen wil je verhuizen naar meer server power zodat men een goede ervaring blijft houden.

Persoonlijk draai ik nu bij Tilaa een VPS voor €20 per maand. Met name omdat de SSD storage op de node zelf zit en niet over een netwerk. Dat scheelt enorm in snelheden.

Neostrada is een prima partij en het pakket om mee te starten is ook goed, maar zorg dus dat je een backup plan hebt zodra het niet meer toereikend is.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
  • Voor het aandragen van oplossingen maakt het nogal verschil of je een Ferrari zoekt of een Dacia. Daarom vraagt frickY naar je budget. Wat is je budget?
  • henk1994 geeft een oplossing als Mijnwebwinkel. Dat lijkt mij een alles-in-een-oplossing, geschikt voor iemand die 'een digibeetje op dit gebied' is. Wat is er mis met deze oplossing, of vergelijkbare oplossingen?

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:13

BCC

Shopify is ook erg nice en eenvoudig, maar relatief duur. Verder met ^^ eens.

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 06-07-2016 01:40 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-03 09:12

MiliaanR

Just for fans.

Je moet soms gewoon even wat proberen. Neostrada klinkt erg mooi, bijna te, en als je dat gaat proberen raad ik je aan om je domein vast te leggen via een andere zodat ze deze niet kunnen "gijzelen".
Voordeel van Neostrada en bijv PCExtreme is dat je je geen zorgen hoeft te maken over de beveilig van Linux etc. Je hoeft alleen maar sterke wachtwoorden uit te kiezen voor je database en je backend, en dit maakt het allemaal wel makkelijker als beginner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeltevdM
Boelie-Boelie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:57:
  • Voor het aandragen van oplossingen maakt het nogal verschil of je een Ferrari zoekt of een Dacia. Daarom vraagt frickY naar je budget. Wat is je budget?
  • henk1994 geeft een oplossing als Mijnwebwinkel. Dat lijkt mij een alles-in-een-oplossing, geschikt voor iemand die 'een digibeetje op dit gebied' is. Wat is er mis met deze oplossing, of vergelijkbare oplossingen?
Bedankt voor je reactie. Als ik voor +- 5 euro, zoals ik aangaf in mijn bericht, met één klik een webshop up and running kan krijgen dan ga ik daar liever voor dan +- 20 euro voor een all-in provider. Goedkoop en makkelijk op te zetten zijn de speerpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeltevdM
MiliaanR schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:49:
Je moet soms gewoon even wat proberen. Neostrada klinkt erg mooi, bijna te, en als je dat gaat proberen raad ik je aan om je domein vast te leggen via een andere zodat ze deze niet kunnen "gijzelen".
Voordeel van Neostrada en bijv PCExtreme is dat je je geen zorgen hoeft te maken over de beveilig van Linux etc. Je hoeft alleen maar sterke wachtwoorden uit te kiezen voor je database en je backend, en dit maakt het allemaal wel makkelijker als beginner!
Bedankt voor je reactie! Ik heb vrijwel geen idee wat de meeste termen inhouden die ze bij Neostrada opnoemen. Echter, heb ik al wel een aantal reviews gelezen dat het een betrouwbare provider is. Maar inderdaad, om daarachter te komen zal ik het uit moeten proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeltevdM
DJMaze schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:24:
[...]

Goedkoop kan duurkoop zijn.
Als je het niet erg vindt dat je website een keer offline is tijdens de drukste uren is het natuurlijk prima.
In het begin merk je het niet zo, maar zodra je website drukker wordt bezocht gaat de snelheid ook omlaag.
In die gevallen wil je verhuizen naar meer server power zodat men een goede ervaring blijft houden.

Persoonlijk draai ik nu bij Tilaa een VPS voor €20 per maand. Met name omdat de SSD storage op de node zelf zit en niet over een netwerk. Dat scheelt enorm in snelheden.

Neostrada is een prima partij en het pakket om mee te starten is ook goed, maar zorg dus dat je een backup plan hebt zodra het niet meer toereikend is.
Bedankt voor je reactie! Ik ben dankzij jouw reactie zeker van plan om een hostpartner als B optie te noteren die eventueel meer ruimte kan verschaffen indien de provider waar ik in eerste instantie voor ga kiezen dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JeltevdM schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:56:
Bedankt voor je reactie! Ik ben dankzij jouw reactie zeker van plan om een hostpartner als B optie te noteren die eventueel meer ruimte kan verschaffen indien de provider waar ik in eerste instantie voor ga kiezen dit niet kan.
Prima plan, neem dan wel het volgende mee:
  1. Backup je database dagelijks 's nachts rond 5:00u
  2. Backup je html dagelijks 's nachts rond 6:00u
Bij verhuizen:
  1. Zet 1 dag van te voren de DNS TTL laag (zeg elke 10 minuten)
  2. Plaats webshop "offline"
  3. Backup je database en html
  4. Plaats backups op nieuwe server
  5. Zet deze in "online" modus
  6. Wijzig nu DNS instellingen en zet TTL terug
  7. En nu stoeien met IMAP kopieren :)

[ Voor 24% gewijzigd door DJMaze op 06-07-2016 18:09 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

JeltevdM schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Bedankt voor je reactie! Dat zijn inderdaad twee goede redenen voor mij om te kiezen voor een bedrijf die alles-in-1 kan leveren. Dan zijn de klantgegevens veiliger en de winkel zelf ook, omdat zij het dan centraal regelen.

Echter, de grote vraag die bij mij nog heerst is, welk bedrijf heeft dat te bieden?

Edit: zou bijvoorbeeld CCV Shop een goede mogelijkheid zijn? Enige ervaringen hiermee?
CCV shop is best een goeie, lekker makkelijk en je kan zelfs gratis beginnen, goeie beveiligde omgeving en je hoeft niks van scripten te weten, je kan designs kiezen of helemaal zelf maken, puur op het niveau wat je kan of hoeveel tijd je erin wil steken,

het is gratis tot 25 producten en je kan dan geen ideal toevoegen ofzo, alleen per bank betalingen ontvangen, wil je meer, zoals ideal, paypal etc en meer produkten toevoegen kost het 19,95 per maand

Ik heb dit wel moeten uitvoeren voor klanten die al bij ccv de webwinkel hadden besteld en toen pas mij belden om te helpen, is dus geen reclame ofzo :P maar puur toevallig dat ik het ken, vond het wel een lekker systeem eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 21:49
Wat ga je verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07

Kettrick

Rantmeister!

526735 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:55:
Ik zou gewoon OpenCart op een Aurora Compute instance van PCExtreme hosten met een domeinnaam en de DNS geregeld via CloudFlare waarop je een nginx server installeert die een Let's Encrypt certificaat gebruikt en dan het Nederlands taalpakket voor OpenCart installeren en betalingen via Mollie regelen met hun OpenCart plugin.
Dat is voor een digibeet echt veel stappen te ver, mocht je het al aan de gang krijgen is het een kwestie van tijd voor je een beveiligingsprobleem over het hoofd ziet en je shop op straat ligt.

Ik zou ver van dit pad vandaan blijven en op zoek gaan naar een volledig managed oplossing. Het kost je misschien iets meer maar het is het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeltevdM
Kettrick schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:46:
[...]

Dat is voor een digibeet echt veel stappen te ver, mocht je het al aan de gang krijgen is het een kwestie van tijd voor je een beveiligingsprobleem over het hoofd ziet en je shop op straat ligt.

Ik zou ver van dit pad vandaan blijven en op zoek gaan naar een volledig managed oplossing. Het kost je misschien iets meer maar het is het zeker waard.
Bedankt voor je reactie en waarschuwing! In een reactie iets verder naar boven heb ik een pakket opgesomd van Neostrada met een 1-klik-installatie voor Opencart of Prestashop en nog meer details. Hoe kijk jij hier tegenaan vanuit het perspectief dat ik mijn shop niet "op straat" wil krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07

Kettrick

Rantmeister!

JeltevdM schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor je reactie en waarschuwing! In een reactie iets verder naar boven heb ik een pakket opgesomd van Neostrada met een 1-klik-installatie voor Opencart of Prestashop en nog meer details. Hoe kijk jij hier tegenaan vanuit het perspectief dat ik mijn shop niet "op straat" wil krijgen?
Voor de duidelijkheid, ik heb geen recente ervaring met het opzetten van een shop, maar het volgende geldt voor elke soort website, blog , fotoalbum of shop..

1 klik installaties verzorgen de initiële setup van je shop, dat is handig maar zodra het op updates aan komt zijn dergelijke systemen vaak beperkt, helemaal zodra je met plug-ins etc aan de slag gaat.

In jouw schoenen zou ik als eerste beginnen met de meest eenvoudige oplossing , misschien een shopify of iets in die richting. Iig een systeem dat je niet zelf hoeft te beheren afgezien van de producten :). Stel geen bijzonder zware eisen, die zijn in een vroeg stadium waarschijnlijk toch niet relevant.

Hiermee moet je je idee kunnen valideren , mocht het storm lopen kan je altijd in expert zoeken om je 'echte' winkel te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 11:18
Als je je bezig wilt houden met je business (de producten die je verkoop), dan is alle tijd die je aan IT besteed weggegooide tijd. Begin dus met een hosted pakket zoals mijnwebwinkel of zoek er een paar. Meestal zijn er wel erg goedkope instap-abo's mogelijk.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Pagina: 1