Toon posts:

AMD 761 en VIA VT8231

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb een nieuwe plank gekocht voor me vriendin...

Een Chaintech 7KJD met de AMD 761 als north bridge en de via VT8231 south bridge.

Het plankje loopt als een trein, er zit een 1333 Athlon k7 op die meteen te overklokken is naar 1520 MHz en zeer stabiel blijft draaien.

Me vriendin wilde eens wat snellers en ze had nog nooit zelf een pc gebouwd, dus ik de spulletjes voor haar gehaald afgelopen vrijdag en op tafel neer gegooid.

Biertje erbij en een schroevendraaier om de zooi in mekaar te schroeven.

En daar stond ze dan, met trillende handen voor het eerst een pc bouwen.

Hahaha , ik moest meteen denken aan de 300A tijden, toen ik nog helemaal tierelier werd als ik wat nieuwe spullen had gekocht.

Maar goed, de tijd vliegt.

Naja , na heel wat gekloot met de cooling fan zat het spul eindelijk in mekaar. Ik heb alleen met de koeler geholpen want op me werk krijg ik geregeld van de 100% spullen 30% met krassen van de koeling fan terug...

Toen w2k pro erop installeren, dat ging allemaal lekker vlot.

alle nieuwe drivers erop etc, ging ook allemaal goed, aleen vraag ik me toch af welke drivers er momenteel te leechen zijn voor die AMD Northbridge..

Ik heb nog niet echt veel rondgesnuffeld , maar ben zeker van mening dat er meer uit te halen is als er goede drivers op gaan

Dus het volgende :

Weet iemand of de drivers van AMD ook standaard in die 4in1 via drivers zitten (lijkt me niet ..maar ja)

En omgekeerd of de VIA drivers in de AMD northbridge drivers zitten (lijkt me ook niet)

hehehe

Wat we nu hebben geinstalleerd is de w2k agp patch en nog een of andere driver van de AMD website, en de nieuwste 4 in 1 via driver..

Het lijkt mij dat ie dingen overschrijft..

Moet ik nu eerst de AMD drivers eropknallen
of eerst de via drivers

de een wel en de ander niet..

Ook voor die DDR reepjes....weet iemand nog een paar sneeky tips of tricks om die dingen te laten vliegen.

Ik had wel wat gevonden maar dan moet je een beetje te veel rommelen aan de drivers en daar wil ik toch effe mee wachten...

waarschijnlijk dat er wel ergens een patch is ofzo die het zaakje goed insteld...

Ik ga zoiezo wel effe wat benchmarken en dat op het net gooien.

Ik moet nog effe kwijt dat ik onwijs tevreden ben over dit plankje..

Ik zag het al meteen, gewoon geen overbodige rommel op dat bord maar alleen wat er nodig is.

En eindelijk weer eens een voltage mogelijkheid in de bios.

Ik hoop dat er wat mensen zijn die gaan reageren, want het kriebelt weer .... je weet wel die overklok kriebels

Ik zal in ieder geval hier posten als ik wat info heb over de tweak mogelijkheden

Mazzel

Bassie

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Op dinsdag 26 juni 2001 10:24 schreef deap_sea_cow het volgende:
Hai,

Ook voor die DDR reepjes....weet iemand nog een paar sneeky tips of tricks om die dingen te laten vliegen.....

Mazzel

Bassie
raam open, reepjes door raam naar buiten, reepjes vliegen ;)

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

Topicstarter
hehehe

Dan gooi ik liever de mac g4 die in de hoek staat naar beneden

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand trouwens hoe je de registers van de ddr banken aanpast of waar ik er betrouwbare info over kan vinden?

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, niet de G4 (leuke dingen)

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

Topicstarter
heb je interresse dan?

we willen van dat ding af

er zit nog 2 jaar garantie op

hehehe

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Hoeveel Mkeys/s doet die G4? :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het echt nie weten

Dat ding heeft me vriendin gekocht voor d'r studie (6000 piek)

En nooit echt gebruikt. Hij staat nu niet aangesloten op me netwerk want ik heb haar vrijdag een nieuwe laten bouwen toch?

hehehe

maar wat is die mkey shit?

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 13:42 schreef budi het volgende:
Hoeveel Mkeys/s doet die G4? :)
400 Mhz G4 == 3,4 Mkeys :P

Verwijderd

Topicstarter
ok dan

het is een g4 350 mhz

Hoe zit dat nou met die ddr bordjes jongens

Daar moet toch nog genoeg aan te versleutelen zijn

zoiets als die memory enable patch van viahardware ofzo

maar dan voor ddr ram

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er dan niemand een ddr board?

Of loopt ie snel genoeg voor jullie ???

hehe

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
post ns wat memory benchmarks dan?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1