Toon posts:

Grafische glitch / Windows start dan ook niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sinds een paar dagen heb ik last van grafische fouten. Een van de voorbeelden: YouTube: Beeldscherm glitch

Ik heb al meerdere varianten gehad. Soms een paar strepen over het beeldscherm heen, soms wordt het scherm zwart. Als die dit geeft blijft het scherm ook hier en moet ik deze PC helemaal uitzetten. Daarna kan ik 'm opnieuw aanzetten en is er niets aan de hand. Is m'n grafische kaart (AMD HD7890) kaduk of ligt dit ergens anders aan?

Eerder deze week heb ik namelijk een nieuwe SSD geïnstalleerd. Ik had een Samsung 840 Pro, hier heb ik een Samsung 850 Evo voor in de plaats genomen (want meer ruimte). De 840 Pro heb ik vervolgens leeg gemaakt op een vrije SATA3 poort op het mobo(Asus B75) erbij geplaatst. Volgens alle software en hardware info vanuit Windows is alles goed, voor zover ik zie.

Vraag is nu, heeft het hiermee te maken of staat dit los van elkaar en waar zit dit probleem?

Bedankt alvast voor de hulp :) .

Edit: wilde net Planet Coaster opstarten, die crashte vrij snel met de mededeling dat het beeldstuurprogramma gestopt was. Gisterenavond overigens zonder problemen wel de hele avond Planet Coaster kunnen spelen, na de SSD-switch.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 19:01 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je grafische kaart is eraan voor de moeite, kijk eens wat je temperaturen zijn van de gpu onder idle en load?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een tijdje niets mee gedaan heb zo rond de 40 graden. Wilde net Planet Coaster nog een keer opstarten om 'm wat te laten doen, toen gebeurde er dit: http://imgur.com/UjoaQYD

Vervolgens werd het scherm zwart en moest de PC uit.

// Edit: nog een update, het wordt steeds beter: http://imgur.com/po7XhtE

Op dit moment is dit mijn huidige configuratie:
ASROCK B75 Pro3-M iB75
Club 3D PCI-e Radeon HD7870 jokerCard XT 2GB
Corsair 2x8GB DDR3 PC12800 CL10
Intel i5 3350p 3,10 Ghz
Samsung 850 Evo (OS)
Samsung 840 Pro (Data)
Seagate 2TB (Data)
XFX ProSeries Core 550w

Nogmaals: de 850 Evo heb ik gisteren zelf geinstalleerd. Kan dit er wat mee te maken hebben?

Moet ik naar een nieuwe videokaart, zo ja: ik kan hier ongeveer 300,- voor vrijmaken. Zou dit werken op mijn systeem: https://www.4launch.nl/pr...te-GeForce-GTX-970-OC-4GB?

Alvast vriendelijk bedankt :).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 20:13 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat zijn mooie graka geheugen artifacts. Lijkt me iets niet meer goed te zitten op je graka.

Je kan ook voor een r9 280(x) gaan, de R9 270 = HD7870.

Welke driver heb je trouwens geïnstalleerd?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Meest recente, zojuist nog geïnstalleerd om te kijken of daar het probleem lag.