pc spellen op mac

Pagina: 1
Acties:

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
zijn er nog moderne pc spellen geport naar de mac? Ik weet bijvoorbeeld quake3.

Lijkt me leuk om een lijstje te zien van links naar mac-ports waarvoor je gewoon de pc-cd van kan gebruiken (zoals je kon doen bij quake1 voor linux).

Ik wil bijv. quake3 wel eens op een mac draaiende hebben (opengl al geinstalleerd) maar ik heb alleen de pc-cd. Ik kan wel patches vinden voor de mac (de point-releases) maar geen installatie. Of moet je daarvoor pc een mac-cd hebben? (dat zou kl*t* zijn).

anyway, als iemand nog een ander (modern?) spel weet die naar de mac geport is en ook weet waar de de spullen kan vinden om het te installeren (geen links naar iso-images van cd's, dat vinden de moderators niet leuk), maar naar gewoon conversie-patches or whatever (legaal dus).

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

-Unreal
-Unreal Tournament
-Carmageddon II

die weet ik toevallig, maar ik geloof dat zo'n beetje alle nieuwe (goeie) spellen wel voor de Mac te krijgen zijn.

• Infinitive
tombraider heb je ook voor de mac heb ik gezien...

alleen, als je de pc-versie cd hebt, hoe krijg je het dan aan de gang op de mac (waar haal je als het ware de installatie (of in mac-termen: extentie) vandaan?

ik was niet van plan mac-versies aan te gaan schaffen, want het is eigenlijk de bedoeling dat ik multiplayer pc met mac wil gaan spelen.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

er is genoeg te vinden voor de moderne Macintosh, niet dat ik er zelf 1 heb maar ik weet toevallig dat GeForce zich speciaal bezig had gehouden met Doom 3, en die ziet er ongelovelijk goed uit.. :9~

http://www.slashdot.org/articles/01/02/22/1744231.shtml

verder is er het programma Hotline (op de Macintosh ontwikkeld maar al lange tijd ook voor Windows) waarmee je programma's kan downloaden en op Hotline servers gaan oa ook veel Macintosh warez rond

http://www.bigredh.com/

bestanden zoeken
http://www.hlsearch.com/

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• BdR
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

oh.. als je multiplayer wil doen van bijv. Quake3 dan moet je wel de Mac versie hebben (aangenomen dat het uberhaubt mogelijk is, Quake3 versies Mac en PC mogelijk niet compatible..)

en wat anders.. er is natuurlijk ook VirtualPC voor de Mac, een PC emulator voor Macintosh maar daar kan je niet de nieuwste van de nieuwste PC games op draaien (denk ik, of je moet al een een HELE zware iMac hebben, 1Ghz ofzo en veel geheugen)

Virtual PC
http://www.connectix.com/

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Infinitive
Even samengevat:

ik heb een pc (550mhz),win98 netwerk met mac (400mhz) en wil een netwerk spel spelen. Wat voor spel is hiervoor beschikbaar waarvoor ik de pc-versie cd kan gebruiken en een bepaalde mac-patch kan downloaden (niet groter dan 20 Mb).

als voorbeeld kan ik quake1 onder linux noemen, daarvoor moest je de bestanden van de cd in een directory plaatsen en dan de linux-binary in de directory gooien en je kon spelen. Zo iets wil ik ook voor de mac hebben - als dat bestaat tenminste.

ik neem aan dat er hier wel mensen zitten met een mac die hier ook naar gezocht hebben?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
K heb er wel eens naar gezocht en bij die zoektocht niks gevonden, het enigste wat je in de toekomst kan doen is een hybrid versie kopen..

dat is dus voor beide platformen.
zo is diablo2 ook voor mac en pc.
De hybrid versie van het spel is meestal wel ietsje duurder en moeilijker te vinden.

kleurbleur.nl

• Infinitive
zo is diablo2 ook voor mac en pc.
Ik heb de CD's van diablo2 wel eens in m'n handen gehad...

maar jij bedoelt bij hybride versie dat er een soort van diablo2 special edition moet zijn? Of kan ik dezelfde CD's ook gebruiken onder de mac - ik heb die CD's eigenlijk nooit echt goed bekeken...?

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03-2025
Op dinsdag 26 juni 2001 11:57 schreef BdR het volgende:
oh.. als je multiplayer wil doen van bijv. Quake3 dan moet je wel de Mac versie hebben (aangenomen dat het uberhaubt mogelijk is, Quake3 versies Mac en PC mogelijk niet compatible..)
Ik d8 dat het WEL mogelijk was !

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
UT en QIII multiplayer zijn allebei cross-platform, dus je kan tegen elkaar spelen met een Mac en een PC (ik heb hier twee Macs en twee PCs op mijn LAN).

Wat QIII betreft, als het goed is kan je idd Mac binaries downloaden waarmee je het spel kan spelen met een PC CD. Waar te vinden? Geen idee, maar zullen wel op de ID/Quake 3 site staan. Als je ze niet kan vinden, raad ik je aan naar de forums op www.macgamer.com te gaan, daar is vast wel iemand die je kan helpen.

Voor zover ik weet is QIII wat dat betreft een uitzondering. Je zal over het algemeen toch echt Mac versies moeten hebben. Tenzij je iemand weet die zo gek te krijgen is je bepaalde Mac binaries te sturen (voor bv. UT). Maar dat is dan weer illegaal...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Infinitive
ik snap eigenlijk niet als zo'n ding cross-platform is, dat ze dan de binaries niet gewoon op de (PC) CD zetten (of downloadbaar op hun website). Heb je ooit wel eens een crack gezien voor de mac????

De mensen die op een mac spelen zullen dan wel de originele versie hebben (of een hele goeie kopie, alleen met een 56k6 modem en hele trage verbinding begin je er niet aan op ISO's te downloaden)...

• Infinitive
Als je ze niet kan vinden, raad ik je aan naar de forums op www.macgamer.com te gaan, daar is vast wel iemand die je kan helpen.
bedankt, zal wel even gaan kijken, ik had ook al op battle.net wat zitten zoeken voor D2 (en toevallig was er iemand die een soortgelijke post daar heeft gedaan dus ik ga even kijken wat andere mensen daarop geantwoord hebben).

Maar ik kan dus concluderen dat er niet veel PC spellen naar de mac geport zijn en dat het nog lastiger is om eraan te komen :(
Tja, jammer dan, misschien in de toekomst :)

• Dr. Strangelove
De succesvolle spellen worden meestal wel geport, maar daar gaat over het algemeen wel 6 tot 12 maanden overheen. Uitzonderingen zijn spellen van Blizzard, die zijn er meestal wel sneller, en Bungie natuurlijk. Soms staan spellen ook op een hybride CD, dan werken ze dus op zowel PC als Mac. Een voorbeeld hiervan is de StarCraft collectorŽs edition (ofzo).

Als je wil LANnen, hier een paar tips op een cross-platform netwerk.

Quake 1/2/3
Unreal
Unreal Tournament
Warcraft II
Starcraft
Diablo
Diablo 2
Star Wars Ep.1 Racer
Myth
Myth II
Doom II

En nog wat meer oudere titels.

Wat de binaries betreft, hier een interessant puntje, stond op Macgamer.

MacGamer received word today that the Macintosh version of Quake III Arena has been discontinued by Activision, and that once the currently stocked units are sold retailers will no longer be able to sell it. Ingram Micro (distributor for Activision) has relayed the news to retailers such as Fred Evans of First Tech Computer, Minneapolis MN. "We can no longer order the retail version of Quake 3 Arena for Macintosh. Distribution says that it has been discontinued by Activision, who publishes for id software, so the stores can't stock it. You might still be able to buy it directly from the Activision website, though. The PC version is still available, Team Arena is still available for Windows, but there are no Mac skews anymore."

It's important to note that Mac Quake fans are not going to be categorically denied access to their favourite game from here on it: Using well-known tricks such as buying the PC version and using the Mac executible (available in the free, downloadable patch) with it are common, but the implications for the Mac market may possibly be in question, though id has strongly asserted a number of times that they intend to fully support OS X with their future products, and their next title (tentatively named Doom III) was shown for the first time on a Macintosh running OS X in Tokyo earlier this year. The seriousness of this particular issue is not easy to determine unless more information comes forth from id software or Activision, who was not able to comment at present on the matter.

• Infinitive
voor quake3 heb ik gevonden dat je gewoon de pointrelease moet installeren (voor de mac) en dan vanaf de CD de pak0.pak in de gemaakte directory plaatsen (desnoods copy ik de quake3 directory die op m'n pc staat).

Nu vond ik op quake3arena.com deze tekst:
A Mac "Classic" release is not available at this time, but we will have an official release when this release moves out of a beta state.
nu vraag ik me af, kan ik deze release nu wel of niet gebruiken voor wat ik hierboven van plan ben??? Moet ik soms die "classic" release hebben? Een oude pointrelease? Of kan ik gewoon de laatste pointrelease gebruiken?

(misschien van belang: ik heb alleen de normale versie van quake3, dus *niet* dat teamarena).

Als er een andere manier is, zou ik dat graag willen horen. Bij voorbaat dank.

• Dr. Strangelove
Het verhaal van de Žclassic releaseŽ gaat over de laatste (1.29?) point release, die alleen voor Mac OSX is. De classic release heeft ook support voor OS8/9.

M.a.w., tenzij je OSX draait moet je een oudere point release gebruiken (1.27 denk ik). Dan zou het moeten werken.

• Infinitive
thanx - dat scheelde weer 25 Mb downloaden en veel gekloot.

Nu nog even zo'n oude pointrelease zien te vinden... zelf heb ik op de pc geloof ik nog pointrelease 1.27h ofzo... misschien dat ze die ook hebben voor de mac (tenzij oude pointreleases meteen weggesmeten worden).

Anyway, ik kijk wel even.
(op een of andere duitse site heb ik iig versie 1.27g aangetroffen dus even hopen dat de link niet gebroken is)

voor diablo2 heb ik gelezen dat de eerste versie niet hybride was, maar dat latere releases wel hybride zijn (tenminste, dat heb ik ook alleen maar gelezen...).

• Dr. Strangelove
Soms staat het niet eens op de doos/CD dat het spel hybride is. Had ik met Diablo bv. Als je weet dat het spel al een tijd uit is voor PC, dat het er ook voor Mac is, en dat je een recente editie hebt: Kans is groot dat hij dan hybride is.

• Infinitive
sorry dat ik blijf lastig vallen hoor, maar:

is dat installeren op de mac nog ingewikkeld? (heb nog maar een paar dagen...:) Ik geloof dat je dan bij extensies moet zijn ofzo? Of is 't gewoon een kwestie van dubbelklikken (zoals we onder windows gewent zijn)?

zaterdagavond ga ik effe wat van die dingen proberen... ik zie wel. Ik zag dat er allerlei opengl dingen en shit al op geinstalleerd stonden dus dat hoeft al niet meer.

• Dr. Strangelove
Um...

Ik denk dat je alleen het programma (de .exe op de PC) moet vervangen. Ik kan wel ff kijken morgen. In principe copieer je gewoon de files die je nodig hebt van de PC CD, en je gooit het programma (die je als het goed is van de Mac point release hebt) in de folder erbij.

Maar ik check het morgen wel ff.

• Infinitive
na enkele weken haal ik dit topic weer even omhoog.

Het is me gelukt om op de mac quake3 te installeren (dat was een eitje door gewoon de bestanden van de pc-cd naar een directory op de mac te kopieren en dan de pointrelease installeren in die directory).

Voor diablo2 heb ik alleen de pc cd en het is me bijna gelukt om deze werkend te krijgen. Ik heb eerst de demo versie gedownload (135 Mb !!!), deze "geinstalleerd" (en gespeeld, doet het goed). Daarna heb ik de bestanden in de betreffende directory overgeschreven door de bestanden op de pc-CD (sommige bestanden krijgen niet automatisch de mac namen, maar door de demo-bestanden te verwijderen en dan bijvoorbeeld d2char.mpq te vervangen door Diablo2 Character Data gaat het goed). Ik kan dan de demo overigens nog gewoon spelen todat ik de d2data.mpq overschrijf (Diablo II Data). Het lijkt erop dat het programmatje storm checkt ofdat de data-file nog wel correct is. Vervolgens heb ik de v1.08 update eroverheen gehaald zodat naar mijn weten alle bestanden erop staan.

Toch doet diablo II het nog niet. Ik weet haast zeker dat het door dat storm programmatje (onder windows is het denk ik de storm.dll in combinatie met de game.exe) de oorzaak is.

Heet er iemand nog ideeën? (ik heb geen zin om ergens een d2data.mpq te downloaden van zo'n 200 Mb...)

Om te bewijzen dat dit de legale diablo2 is:
eerste drie stukken CD key: 2PMC-R26P-KX92-
volgnummer installatie CD: S0020436CD1 05 JUN 00

Mocht iemand een oplossing weten, maar het niet willen posten omdat het bijvoorbeeld illegaal is, kan je me ook mailen naar infinitive@wish.net (bijvoorbeeld als je een aangepaste mac-storm versie hebt).

BTW: als een van de moderators denkt dat dit teveel naar de illigale kant afbuigt, gelieve dan deze post te verwijderen en het topic open te laten.

Pagina: 1