Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Voor mijn moeder zoek ik een vervanger van haar inmiddels bijna overleden Samsung S4 Mini toestel. Het lijkt mij het beste om door te gaan op een Android versie aangezien ze daar ongeveer weet hoe 10% van het besturingssysteem werkt ;) De mini heeft voor mijn ma een handzaam formaat, gelijkwaardig of iets groter zou wenselijk zijn.

Wat is je budget?
Max. € 250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geen echte eisen, aangezien elke nieuwe telefoon wel haast een verbetering zal zijn van haar huidige. Lange batterijduur zou mooi zijn meegenomen

Wat heb je zelf al gevonden?
Denk zelf momenteel dat de Samsung Galaxy A3 (2016) de keuze is die het meest voor de hand ligt. Goed toestel, Android, relatief klein formaat en past net binnen budget. De moto G is weer net een slag groter en daarom wat minder interessant. Mogelijk mis ik een aantal interessante opties?

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er toestellen, het liefst niet groter dan 4,7" die een alternatief zouden zijn ter vervanging van de huidige S4 Mini?

LOETKE

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
M.b.t. gemiste interessante opties, vul hier eens al je minimale specificaties in: kimovil.com/en (net iets uitegebreider dan de tweakers Pricewatch) en als er dan nog geen uitschieter bij zit; kan je altijd nog posten over je short-list!

• RudyL
moh.moh schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:55:
M.b.t. gemiste interessante opties, vul hier eens al je minimale specificaties in: kimovil.com/en (net iets uitegebreider dan de tweakers Pricewatch) en als er dan nog geen uitschieter bij zit; kan je altijd nog posten over je short-list!
Als die minimale specificaties nou niet meer zijn dan goede batterijduur en een schermgrootte welke niet over de 5" (liefst max. 4.7" is), blijven er denk ik drie opties over:

- Samsung Galaxy S5 Mini
- Samsung Galaxy A3 (2016)
- Motorola Moto E 2015

Het gekozen toestel moet wel enkele jaren meegaan, stabiliteit, eigen software updates (geen rom's).

LOETKE

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als updates een belangrijk criterium zijn zou ik de Nexus 5X ook overwegen. Met 5,2 net te groot en aan de bovenkant van je budget maar wel een goed toestel wat verzekerd is van nog een tijd updates.

Verwijderd

Ik kan je een Xiaomi Redmi Note 2 of 3 van harte aanbevelen (of een kleinere van Xiaomi). Als je hem bij deze shop koopt: http://nl.aliexpress.com/store/342812 en via DHL laat komen betaal je geen douanekosten en heb je rond €160,- een dijk van een toestel die vanaf de winkel geflasht is met een goede rom, updates en Playstore. Mocht je handig zijn met roms kan je er ook een EU Rom op zetten (zie forum). Vragen? Ik hoor het wel. Succes!

• RudyL
Toch nog een toevoeging, de camera op het toestel is toch belangrijker dan gedacht. Nu zijn de verhalen niet heel positief (ook niet heel negatief) over de A3 2016, wellicht is er een kandidaat binnen dit budget welke wel over ook een goede camera beschikt?

Daarbij ben ik niet zo fan van de chinese toestellen. De 5x is echt te groot helaas.

LOETKE

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hou er wel rekening mee, dat bij Samsung de topmodellen updates krijgen gedurende twee jaar, bij de budgetmodellen is dat niet 't geval. De Galaxy S5 mini zal waarschijnlijk nu al geen nieuwe updates meer krijgen.

Verwijderd

Mijn dochter heeft de Huawei P8 Lite. Ze is er zeer tevreden over. Heeft een goede camera.
Scherm is 5 inch.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 13:13 ]

• RudyL
Tja, dat heeft mij ook laten twijfelen over de A3. Eigenlijk zoek ik een toestel zoals de Xperia Z3 compact, maar dan recenter.

LOETKE

Verwijderd

De norm is nu 5inch of meer. Je zal geen recente Android smartphone vinden, met kleiner scherm en al de eigenschappen die je vraagt. De Galaxy A3 (2016) komt nog het dichtst.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 13:32 ]

• RudyL
Zouden jullie de Sony Xperia Z3 compact nog aanraden om nu nog aan te schaffen? Dit lijkt mij (ondanks boven budget) de 'beste' optie wat betreft Android.

Budget gezien, plus de noodzakelijk functionaliteit behoort de Lumia serie ook wel tot de mogelijkheden denk ik. Een 650 lijkt mij dan ook een prima optie, aangezien de basis apps gewoon beschikbaar zijn en de lumia's vaak wel een goede batterij duur + camera hebben.

LOETKE

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 23:07
Ik heb de BQ M4.5 met 2GB/16GB. Fijn toestel, niet te groot: 4,5", ligt goed in de hand en krijgt updates. Als je de A4.5 neemt heb je gegarandeerd 2 jaar updates omdat het Android One is. Foto's niet het beste van het beste, maar ben ik toch positief verrast over. Het is een Spaans merk. Zie [BQ M4.5 en A4.5] Ervaringen en Discussie

[ Voor 11% gewijzigd door birdibird op 16-07-2016 00:15 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Pagina: 1