Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Powerpeers; de oplossing voor het leve(re)n na saldering?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10-08 20:00

Tens

up and running

Topicstarter
Of zit er toch ergens een addertje onder het groene gras....

Zolang saldering nog verplicht is, is zo'n initiatief sowiso niet interessant, maar daarna?

Ik begrijp hun verdienmodel niet, ze nemen stroom bij mij af voor 11 cent, en leveren dat aan anderen voor 18 cent inclusief de energiebelasting etc. Daar maken ze dus verlies van zo'n 6,5 cent per KWh (verschil in inkoop bij mij en op de vrije markt).

Als extra betaal je wel €7,= per maand voor hun vaste leveringskosten. Zou dat afdoende zijn om het verlies te compenseren, of mis ik iets?

heeft heel watt op zijn dak

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Wat is een powerpeer?

Ik mis geloof ik een stukje inleiding...

PVoutput

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10-08 20:00

Tens

up and running

Topicstarter
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:12:
Wat is een powerpeer?

Ik mis geloof ik een stukje inleiding...
De laatste weken regelmatig op de radio reclame, en de eerste hit op google 8)
https://www.powerpeers.nl/

Een initiatief voor mensen die zelf geen ruimte voor pv op hun dak hebben, en toch graag echte groene stroom willen. mense die teveel produceren kunnen zo 'hun' stroom aan die mensen leveren.

heeft heel watt op zijn dak

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Tens schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:20:
[...]

De laatste weken regelmatig op de radio reclame, en de eerste hit op google 8)
https://www.powerpeers.nl/

Een initiatief voor mensen die zelf geen ruimte voor pv op hun dak hebben, en toch graag echte groene stroom willen. mense die teveel produceren kunnen zo 'hun' stroom aan die mensen leveren.
Ik snap ook het idee niet echt, maar ik krijg bij andere leveranciers wel meer dan 11 cent. Dus ik zal mijn stroom niet verkopen aan hun.

Maar mensen willen gewoon hun stroom zo goedkoop mogelijk. En mensen die terug leveren zullen zo veel mogelijk terug willen.
Hoe dat gebeurd zal het hun echt een zorg zijn. (En zo denk ik er ook dus over)

PVoutput

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Met powerpeers probeert nuon (vattenfall) het principe van vandebron te kopieeren.

Ik blijf lekker bij vandebron (zonnecollectief), die energie is tenminste "schoon" en daar heb ik een beter gevoel bij dan zo een (fossiele) energiereus.
En de "slimme" ferraris meter hangt hier voorlopig nog steeds.

http://www.fluxenergie.nl...ts-voor-duurzame-energie/

[Voor 26% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-07-2016 15:41]

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:45

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Ik neem aan dat je doel is om een discussie op gang te brengen?
Zou je daarom de topicstart wat willen verduidelijken? Blijkbaar wordt er reclame voor gemaakt op o.a. de radio, maar ik heb er net zoals anderen hier ook nog nooit van gehoord.

Graag de topicstart even aanvullen met een kleine inleiding wat het is en wat jouw ideen erbij zijn.
Anders ben ik helaas genoodzaakt om het topic te moeten sluiten

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True