Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High-end Gampc - Budget 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 08:11
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil de pc gaan gebruiken voor gaming (Battlefield, GTA V, strategie en simulatie games etc). Daarnaast ook voor programmeren (PHP) en het standaard huis-tuin-en-keuken gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Budget is 1500 euro. In mijn eigen configuratie ga ik er iets overheen, maar dat is nog geoorloofd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Alle SSD schijven en bluray disc neem ik mee. Tevens ook geluidset, muis en toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik twijfel heel erg tussen de 1080 en 1070. Echter vraag ik me af of een 1080 zoveel meer performance gaat bieden op de geselecteerde monitor (1440p). Ik heb daarnaast voor een i5 gekozen aangezien voor gaming de i7 geen extra fps geeft. Daarmee bespaar ik ook weer op het budget.
De gekozen voeding is volgens mij overkill. Klopt dit? 8)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik wil sowieso een Intel cpu en gtx 1070 of 1080.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

PC staat in de woonkamer, dus ik wil niet het idee krijgen dat ik een straalmotor in mn woonkamer heb staan.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ja.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Doel is zoveel mogelijk bang-for-buck te krijgen. Hieronder heb ik alvast een eerste voorstel opgesteld. Graag ontvang ik feedback om voor een zo scherp mogelijke prijs de beste performance te krijgen. Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Tray€ 239,95€ 239,95
1Asus Z170 PRO GAMING€ 139,95€ 139,95
1MSI GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB€ 499,-€ 499,-
1Cooler Master Silencio 652S€ 102,95€ 102,95
1Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart€ 322,01€ 322,01
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 67,95€ 67,95
1Seasonic G-series 650 watt€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.508,71

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Mooi lijstje!

Ik zou deze voeding nemen vanwege dat deze volledig modulair is: pricewatch: Corsair RM650x (ik weet niet of het overkill is, anders kan je misschien ook deze hebben? pricewatch: Corsair RM550x

Als je iets wil besparen op je werkgeheugen: pricewatch: Crucial CT16G4SFD8213

Waarom neem je de Tray in plaats van Boxed? pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed

Deze behuizing is ook een optie: pricewatch: Fractal Design Define S of https://tweakers.net/prod...fractal-design-define-r5/

[ Voor 13% gewijzigd door iChris op 05-07-2016 09:43 ]

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-11 20:54
Persoonlijk zou ik gaan voor de Fractal Design Define R4. De kwaliteit is super, hij is uitermate stil en hij biedt genoeg koelmogelijkheden. Je bespaart dan ook nog 20 euro, waardoor je onder je budget uitkomt.

https://tweakers.net/prod...fractal-design-define-r4/

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

Overigens staat in je lijstje dat je gaat kiezen voor de Founders Edition van de 1070. Ik zou dat niet doen. Een kaart met custom cooler koelt beter en zal dus over het algemeen beter kunnen overclocken en stiller zijn. Voor de prijs hoef je het meestal niet te laten.

Ik weet alleen niet hoe het met de leverbaarheid van de custom kaarten zit, maar ik denk dat die al net zo slecht is als met de founders edition.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
iChris schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:56:
Mooi lijstje!

Waarom neem je de Tray in plaats van Boxed? pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed
er staat een 3rd party cooler op de lijst, scheelt toch een 10tje. Verder zou ik ook de Corsair nemen, RM550x of RM650x kunnen allebei.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 09:44
Je kunt ook wel uit de voeten met een 450W voeding als je het systeem gaat houden zoals het nu is. Met de huidige build zit je rond de 350W zonder OC.

[ Voor 3% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 05-07-2016 11:22 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ik weet niet of dat nog steeds zo is maar "tray" = 1j garantie, "boxed" = 3j garantie. Voor die 5€ verschil zou ik dan toch gewoon de boxed nemen...

Verder vind ik het altijd leuk dat een PC die in de woonkamer staat stil is en weinig opvalt. Compacte case is dan wel aardig, een CPU koeler heb je al. De GPU kan je misschien best toch een met een custom koeler kiezen en niet de founders edition.

[ Voor 46% gewijzigd door Inrage op 05-07-2016 11:50 ]

Pagina: 1