Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Tweater2203
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik heb de laatste weken na zitten denken over het aanschaffen van een SmartWatch en ben tot de conclusie gekomen dat ik er zeker weten 1 wil hebben. Tot nu toe heb ik de volgende op mijn lijst staan;

De Samsung Gear S2, de Sony SmartWatch 3, en de Huawei. Allemaal hebben ze hun voor- en nadelen. Het had vast een kwestie van tijd geweest om een keuze te maken. Maar nu is er iets gekomen dat mij tegenhoud om er verder over na te denken.

Android 2.0 gaat zeker beter en mooier worden dan dat het nu is. Dus mijn vraag: Weet iemand welke gevolgen dit gaat hebben voor mijn lijst? De LG Smartwatch G is bijvoorbeeld al afgevallen omdat ik weet dat deze geen Android 2.0 krijgt.

Gelieve geen negatieve meningen over smartwatches in het algemeen. Ik zal er een gaan kopen en als ik daar spijt van krijg dan word dat mijn zorg. En gelieve geen meningen over mijn lijst. Dit allemaal omdat ik hoop dat het draadje niet te lang word en dat ik binnenkort nog een SW kan kopen. En als dat niet gaat en ik tot herfst 2016 moet wachten, so be it.

Alle reacties

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-11 20:30
Kleine tip: bestel bij bol.com. Ik heb daar m'n Moto 360 gekocht maar na 2 weken beslist dat het niks voor mij was. Door hun policy kon ik zonder probleem terugsturen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maar als je nou een watch neemt waarbij je vooral al weet dat ie updates krijgt, is dat dan niet de perfecte oplossing?

• Tweater2203
johnkeates schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:53:
Maar als je nou een watch neemt waarbij je vooral al weet dat ie updates krijgt, is dat dan niet de perfecte oplossing?
Ja, maar ik weet niet welke dat zijn, behalve dat de LG smartwatch G het niet krijgt. Ik ben gisteren naar de Mediamarkt geweest om te vragen welke van hun assortiment de Android 2.0 kregen. Hun smartwatch expert wist niks van de hele Android 2.0 update af. Ik ga verder niet al te ver in op het gemiddelde lag kennisniveau van de verkopers bij de MM, maar ik was toch best teleurgesteld.

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:25

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

SmartWatch kopen? JA! Ideaal apparaat! :)

Bij Apple is het altijd zo dat er aan het eind van het jaar nieuwe producten uitkomen. Ik weet niet hoe dat zit bij de bedrijven van je genoemde lijstje. Anders is het misschien zonde als je nu een SmartWatch koopt en over 2 maanden een betere versie beschikbaar komt.

https://techrvw.com/

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:26 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Techrvw

Techrvw

JCE schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:24:
Het maakt geen donder uit wat er aan zit te komen. Je moet je niet verlekkeren op features die er misschien in de volgende editie zijn. Of wat er in de volgende software update wel kan.

Het gaat er om: wat kan je NU met een smart watch, en voldoet dat aan je eisen? Zo ja: kopen. Zo nee: wachten.
Voor mij maakt het zeker wel uit wat de features van de opvolger zijn. Als je nu geld gaat uitgeven aan een SmartWatch die aan je eisen voldoet, maar over 2 maanden er een nieuwe versie uit komt die meer doet dan wat je verwacht, kan je toch beter eventjes wachten?

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:26 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Techrvw

Techrvw

JCE schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:32:
[...]
Maar zolang er niks concreets is, of maar weinig concreets, of het is ver weg.. doe het dan gewoon en wacht niet langer :P
Dat zeker! :) Dan kan je inderdaad blijven wachten.

Anders zou ik als ik jou was, Topicstarter, voor degene gaan die voor je persoonlijke situatie die beste features heeft. Zet je Pro tegenover de Con en kies da je favoriet :)

• Tweater2203
Dan kan je inderdaad blijven wachten.
Inderdaad. Het is net als vrouwen. Nu kan ik tijdens het uitgaan een leuke meid negeren, voor het geval ik
later een veel leukere tegenkom. Ik weeg alle voordelen nogmaals af met alle nadelen en check of Android 2.0 voor mij nut heeft.

• Tweater2203
En toch nog even dit ontdekt....Welke smartwatches krijgen de update wel, niet of onzeker?

https://www.droidapp.nl/n...rtwatches-krijgen-update/

• BlackTian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik ben sinds december in bezit van een Huawei Watch. Toen der tijd lag mijn keuze tussen de Huawei en de Gears S2. Met als pluspunt voor de Huawei het android systeem, en voor de S2 die draaiende rand. Uiteindelijk toch voor de Huawei gekozen omdat Android meer apps etc zou hebben.

Achteraf gebruik ik bijna geen apps. Ik gebruik mijn horloge voornamelijk voor notificaties, de tijd (duhu), muziek bedienen en af en toe is een stopwatch/timer/alarm te zetten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je naar mijn mening niet echt hoeft te kijken naar het besturingsysteem (al heb ik Tizen nooit gebruitk). Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je sport in combinatie met je telefoon, dat de S2 SHealth gebruikt en Android Wear watches gebruiken Google Fit. Ik sport dan niet, maar vind Google Fit niet fijn werken en gebruik wel de stappenteller en andere basic functies van SHealth.

Welke dingen wil je kunnen doen met je Smartwatch, aan de hand daarvan kan je misschien je keuze beter maken?

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
Persoonlijk heb ik besloten te wachten totdat er een nieuwe generatie smartwatches komt. Wat je zou kunnen doen is een tweedehandse op de kop tikken, om nu alvast iets te hebben en straks alsnog iets anders te kopen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Tweater2203
BlackTian schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:10:
Ik ben sinds december in bezit van een Huawei Watch. Toen der tijd lag mijn keuze tussen de Huawei en de Gears S2. Met als pluspunt voor de Huawei het android systeem, en voor de S2 die draaiende rand. Uiteindelijk toch voor de Huawei gekozen omdat Android meer apps etc zou hebben.
Die twee zijn nu ook de laatste twee bij mij geworden, de rest is afgevallen. Huawei ook voor de vele apps en Gear s2 ook voor de draaiende rand. Ik heb ze vandaag nog even bewonderd bij de Mediamarkt en de Gear S2 was in vergelijking met de Huawei net ff kleiner. Tizen zag er wel mooier uit, maar na de Android 2.0 upgrade word de interface van de Huawei veel mooier. Hoogstwaarschijnlijk word het de Huawei.

Ik heb de MM verlaten met een Razer Blackwidow Chroma keyboard van 170 eu onder mijn arm. Wow, wat een gaaf ding. :)

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Tweater2203 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:56:
[...]

Die twee zijn nu ook de laatste twee bij mij geworden, de rest is afgevallen. Huawei ook voor de vele apps en Gear s2 ook voor de draaiende rand. Ik heb ze vandaag nog even bewonderd bij de Mediamarkt en de Gear S2 was in vergelijking met de Huawei net ff kleiner. Tizen zag er wel mooier uit, maar na de Android 2.0 upgrade word de interface van de Huawei veel mooier. Hoogstwaarschijnlijk word het de Huawei.

Ik heb de MM verlaten met een Razer Blackwidow Chroma keyboard van 170 eu onder mijn arm. Wow, wat een gaaf ding. :)
Offtopic: maar het is Android wear en niet gewoon Android.
Misschien vind je zo ook meer hits voor updates

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dutchdeveloper schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:24:
[...]

Offtopic: maar het is Android weer en niet gewoon Android.
Misschien vind je zo ook meer hits voor updates
Dat is misschien hoe ze het in de Achterhoek uitspreken, maar je schrijft gewoon Android Wear :D

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Room42 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:33:
[...]

Dat is misschien hoe ze het in de Achterhoek uitspreken, maar je schrijft gewoon Android Wear :D
Corrected, klote Samsung autocorrect

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Misschien is dit het lezen en eventueel wachten waard?
Ik heb persoonlijk wel een zwak voor de Nexus lijnen.

http://www.androidpolice....le-assistant-integration/

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:49
Waarom staat Pebble niet op je lijst als ik vragen mag?

• Tweater2203
Pebble staat niet op mijn lijst omdat ik de interface niet mooi vind. Pebble vind ik dan weer wel uitstekend voor mensen die dat niet belangrijk vinden.

Ik heb trouwens een Huawei smartwatch besteld en verwacht hem morgen thuis.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje naar MAA.

• Tweater2203
Hij is binnen en hij is helemaal geweldig. Er komen vast binnenkort op het passende draadje wat vragen van mij, maar ga er eerst even aan wennen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Tweater2203 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:19:
Hij is binnen en hij is helemaal geweldig. Er komen vast binnenkort op het passende draadje wat vragen van mij, maar ga er eerst even aan wennen.
Eughh.. gefeliciteerd?

Wat is binnen? Heb je de Huawei gekozen?
Wat lees ik weer slecht |:(

Maar.. inderdaad gefeliciteerd. Nu kunnen we samen wachten op de grote AW 2.0 update ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Gadgeteer op 22-07-2016 14:49 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gadgeteer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Eughh.. gefeliciteerd?

Wat is binnen? Heb je de Huawei gekozen?
Tweater2203 in "Goed moment op een SmartWatch te kopen?" 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1