Toon posts:

SSD voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Graag wil ik voor mijn laptop e-machines E732G een SSD schijf kopen omdat de oude normale HD stuk is gegaan. Een kleine SSD van 200+ GB is voldoende voor mij.

Echter nu kamp ik met een 2-tal vragen:

1. Kan een: pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB in een laptop ?
2. Hoe zit het met mijn windows licentie. Ik heb een officiele licentie maar ik heb onder mijn laptop een sticker zitten met de productkey. Ziet windows mijn laptop niet als andere pc door de nieuwe SSD ?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Acer e-machines E732G

Wil86

Alle reacties

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja die kan in je laptop
2. Hoe zit het met mijn windows licentie. Ik heb een officiele licentie maar ik heb onder mijn laptop een sticker zitten met de productkey. Ziet windows mijn laptop niet als andere pc door de nieuwe SSD ?
Nee Windows ziet dat niet als een nieuwe pc, maar het is sterk aanbevolen om Windows gewoon opnieuw te installeren.

Koop ook liever een Crucial BX200 of MX200, deze hebben qua IOps meer performance en stroomverlies bescherming.

https://discord.com/invite/tweakers

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De Samsung 750 evo zit momenteel bij een aantal aanbieders op het zelfde prijsniveau, en is misschien een nog betere keuze.

Er veranderd niets aan je licentie.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de adviezen. Ik ga de Samsung bestellen.Om niet voor verassingen te komen staan.
Moet ik nog extra kabeltjes meebestellen ? Is de schijf even groot als mijn bestaande HD of moet ik hem ergens mee vastmaken ?

Verwijderd

.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de uitleg space

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:12
Samsung heeft ook een tool: Data migration, waarmee je de laptop zoals die nu is, kopieert naar de SSD en meteen kunt gebruiken. Maar zoals gezegd is het beter om een clean install te doen. Succes..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Pagina: 1