Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenbergman
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-07-2016
Mijn vraag

Ik gebruik diverse email accounts, welke ik benader via de standaard mail app van Samsung. Dit gaat goed met mijn hotmail, gmail en yahoo accounts. Echter met mijn werkmail (Yourhosting webmail) zijn er problemen. Regelmatig komt het voor dat verzonden mails niet verstuurd worden (blijven in postvak Uit met melding 'mislukt'). Tevens worden verwerkte mails (beantwoord) staan in mijn inbox, terwijl ze reeds verplaatst zijn (zie ik via inlog op webmail per pc). Het valt op dat dit vooral gebeurt wanneer collegas zaken afhandelen. Voor mij lijkt het dan alsof mails nog niet behandeld zijn.

Ik heb voor een IMAP instelling gekozen, maar het lijkt er dus op dat er niet altijd goed gecommuniceerd wordt tussen mijn telefoon en de Yourhosting server.

Eerder had ik een Iphone. Daarmee ging t altijd goed. Mijn collega die ook een Samsung heeft, kampt met dezelfde problemen als ik. Alle Iphone gebruikers (collegas) hebben geen problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
E-mail van Samsung (heb ook diverse andere apps gebruikt en daarbij was het hetzelfde)
Samsung S7 edge

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere mail apps zoals Outlook, Gmail, Mailwise enz....

Nav tips online de verificatie voor uitgaande mail uitgezet

Het zou fijn zijn als je me kunt helpen! Dank vast.

ge Marten

Beste antwoord (via rens-br op 07-07-2016 08:45)

• martenbergman
Ik was er inmiddels zeker van dat het met de provider (Yourhosting) van mijn zakelijke mail te maken had. Uitsluiten helpt idd!
Heb ze gebeld. Bleek een goed idee een extra inlog voor de uitgaande server aan te maken..... Dit blijkt de oplossing. Jammer dat ze dat de vorige 2x niet suggereerden, maar ik ben geholpen en dus blij.

Dank voor jullie suggesties! Heel fijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
Probeer het probleem te reproduceren door te kijken wanneer het precies fout gaat.
Ik heb een beetje het idee dat je op WIFI wel kan versturen maar op mobiel internet niet. Andersom kan ook het geval zijn.
Bij welke provider zit je? Kan zijn dat sommige providers of het WIFI netwerk waar je je op bevind het niet toestaat on op bepaalde onversleutelde IMAP poorten te verbinden. Bijv SMTP poort 25 wordt meestal geblokkeerd terwijl poort (SMTPS)465 wel zou werken.

Kijk ook naar proxy instellingen op je telefoon.

Als je gebruik maakt van een versleutelde verbinding in combinatie met een self signed TLS certificaat, dan moet je wel op je mobiel bij je e-mailaccountinstellingen TLS(accept all) selecteren ipv alleen TLS.
Als hij alleen op TLS staat dan verwacht hij een certificaat die van een officiele TLS autoriteit vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
martenbergman schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 03:33:
Ik heb voor een IMAP instelling gekozen, maar het lijkt er dus op dat er niet altijd goed gecommuniceerd wordt tussen mijn telefoon en de Yourhosting server.
Welke uitgaande server heb je ingesteld?
Heb je dit probleem alleen op 3G/4G?
Of ook op alle of sommige WiFi netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenbergman
uitgaande server: server46.firstfind.nl (op aangeven van yourhosting)
Probleem op 4g en wifi. Iig thuis. zal het buiten deur ook proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
martenbergman schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:23:
uitgaande server: server46.firstfind.nl (op aangeven van yourhosting)
Probleem op 4g en wifi. Iig thuis. zal het buiten deur ook proberen....
Zoals com2,1ghz ook al aangeeft. Welke poorten gebruik je om verbinding te maken? Poort 25 is bijna overal geblokkeerd namelijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• martenbergman
Ik was er inmiddels zeker van dat het met de provider (Yourhosting) van mijn zakelijke mail te maken had. Uitsluiten helpt idd!
Heb ze gebeld. Bleek een goed idee een extra inlog voor de uitgaande server aan te maken..... Dit blijkt de oplossing. Jammer dat ze dat de vorige 2x niet suggereerden, maar ik ben geholpen en dus blij.

Dank voor jullie suggesties! Heel fijn.
Pagina: 1