[Ziggo]Weekend slechte wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:19
Vraag:Waarom is mijn wifi in het weekend slechter? Hoe fix ik dit?

ProbleemOngeveer om de week wordt de wifi om 11 uur savonds bagger en verlies ik ook even het signaal. Dit houdt ongeveer aan tot maandag ochtend, dit is zeer irritant want zelfsals je naast de modem/router staat heb je geen/signaal.

Wat ik al heb geprobeerd Ik heb in het menu vande router wat dingen geedit en de bandbreedte verhoogd, maar ik weet niet of ik nog meer kan doen.

Kabell doet het nog wel gwn snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een van je buren die om de week in het weekend thuis is en jouw wifi signaal wegdrukt met zijn apparatuur?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien ik in een dorp woon met 500 mensen, het zo regelmatig is en dit tijdstip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het over slechter wifi in het weekend? Gebeurd dit structureel? Zo ja, meet je dit ook? :) gewoon benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
In mbps of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gaat het alleen om je WiFi of om je internetsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:36

Pos

Aangezien je zo specifiek kan zeggen op welk tijdstip en tijdvak het gebeurt zou je misschien voor jezelf kunnen visualiseren wat er eventueel gaande is met een programma zoals Inssider..

Zoals je het beschrijft is het dus niet elke week, maar één weekend per 2 weken. Het lijkt me sterk dat jouw router on purpose gedegradeerde performance gaat leveren eens per 2 weken in het weekend. Waarschijnlijk zijn er nog externe variabelen gaande. Dit zou je dus in kaar kunnen gaan brengen met bijvoorbeeld Inssider.

Je zegt dat je zaken in je router hebt aangepast. Heb je al eens gekeken wat er gebeurd als je het wifi channel op auto hebt staan, en dan de router herstart wanneer je slechte verbinding hebt etc. Een beetje fatsoenlijke router kiest het kanaal met de minste interferentie.

misschien zit er iemand in de buurt met amateur zend apparatuur die je wifi wegdrukt, al behoort deze in een ander spectrum te zitten. Ik noem maar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had ook zoiets, bij mij was ik gewoon verbonden maar als ik wifi zoek kon ik ze niet zien tot ik de modem herstarte. Ook viel me op dat de maximum snelheid maar op 52Mbps stond terwijl dit normaal 150/300 was (afhankelijk van AP).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebaszjuh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03-2024
Als je het over Wi-Fi hebt, ga ik ervanuit dat je het over de 2.4 ghz band heb. Let erop dat er veel 'stoorzenders' kunnen zin die jou Wi-Fi signaal kunnen belemmeren. Toevallig buren die onlangs een kind hebben gekregen? Babyfoon's zijn soms een onbekende oorzaak van Wi-Fi. Reboots willen ook wel helpen :)

Leuk gevalletje tussendoor: Ik heb een vriend die hetzelfde probleem had, die had elke dag dat ze Afstandsbediening en Wi-Fi wegvielen. Vooral op donkere dagen was het het ergst. Uiteindelijk bleek dat ze Ikea lamp het probleem was, het moment dat deze aangezet werd. Stoorde die alle IR en Radiosignalen in huis.

Anders zou ik 5ghz proberen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:33
Sebaszjuh schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:03:
Als je het over Wi-Fi hebt, ga ik ervanuit dat je het over de 2.4 ghz band heb. Let erop dat er veel 'stoorzenders' kunnen zin die jou Wi-Fi signaal kunnen belemmeren. Toevallig buren die onlangs een kind hebben gekregen? Babyfoon's zijn soms een onbekende oorzaak van Wi-Fi. Reboots willen ook wel helpen :)

Leuk gevalletje tussendoor: Ik heb een vriend die hetzelfde probleem had, die had elke dag dat ze Afstandsbediening en Wi-Fi wegvielen. Vooral op donkere dagen was het het ergst. Uiteindelijk bleek dat ze Ikea lamp het probleem was, het moment dat deze aangezet werd. Stoorde die alle IR en Radiosignalen in huis.

Anders zou ik 5ghz proberen als ik jou was.
Dit dus. Dat je in een dorp woont zegt vrij weinig, 1 buur met een 2.4Ghz camera is voldoende. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat iemand gaat downloaden op hetzelfde of naburig kanaal dan zal hij bij jou ook inkakken. Met name als zijn antennes veel beter zijn (beter AP).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1