Ik heb hier een gloednieuwe iPhone 4S met iOS 5.1.1 vers uit de doos. Werkt prima, maar ik kreeg een melding om te updaten naar iOS 8.4.1. Is dat verstandig? Zijn er veel voor- en nadelen?
Vraag
Alle reacties
Verwijderd
Als 'ie prima werkt voor jou, lekker zo laten. Hij is zo stukken sneller. Misschien zitten er wel wat veiligheidslekken in, maar hoogstwaarschijnlijk niets kritieks. Daarbij zijn deze vaak nog wat meer geld waard bij de verkoop.W84 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:58:
Ik heb hier een gloednieuwe iPhone 4S met iOS 5.1.1 vers uit de doos. Werkt prima, maar ik kreeg een melding om te updaten naar iOS 8.4.1. Is dat verstandig? Zijn er veel voor- en nadelen?
Waarom doe je niet gewoon de updates en skip je de upgrades? Dan haal je meteen de veiligheidslekken eruit, mits iOS 5 nog in de support lifecycle valt.
Hoe doe je dat met ios?Trommelrem schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:06:
Waarom doe je niet gewoon de updates en skip je de upgrades? Dan haal je meteen de veiligheidslekken eruit, mits iOS 5 nog in de support lifecycle valt.
Dat kan niet. iOS 5.X wordt niet meer gesigned door Apple. (iOS 8.X ook niet, alleen voor iPhone 4) Je zult of naar 9.3.2 moeten gaan of op 5.1.1 blijven.Trommelrem schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:06:
Eenmaal geupdate naar 9.3.2 kun je nooit meer terug naar 5.1.1.
Let wel de 4S krijgt geen update meer naar iOS10.
[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 02-07-2016 00:19 ]
Heb zelf nog een iPhone 4s met iOS 7. Die is nog redelijk snel, maar iOS 8 maakte hem voor mij zodanig traag dat ik destijds nog naar iOS 7 ben gedowngraded. Kijk even op Youtube rond naar vergelijkingsvideos, zoals deze en trek daar zelf je conclusies uit: YouTube: Retro Test : iPhone 4S iOS 5.0.1 vs 8.1.3
Zodra je een upgrade uitvoert kun je niet meer terug naar iOS 5!
Wat sowieso al veel helpt voor het gevoel en de snappyness is in Instellingen - algemeen - toegankelijkheid:
- verminderde beweging inschakelen
- maak minder doorzichtig inschakelen (in het menu verhoog contrast)
Houdt er ook rekening mee dat veel apps minstens iOS 7 nodig hebben, al dan niet iOS 8.
Edit: trouwens raar dat je een voorstel krijgt voor iOS 8.4.1. Deze wordt namelijk helemaal niet meer gesigned door Apple. Er zit dus denk ik een grote kans in dat je iPhone meteen de laatste versie krijgt, 9.3.2. En die maakt de 4s toch best wel traag: YouTube: iOS 8 VS iOS 9 iPhone 4s | Test iTechMania
Wat sowieso al veel helpt voor het gevoel en de snappyness is in Instellingen - algemeen - toegankelijkheid:
Houdt er ook rekening mee dat veel apps minstens iOS 7 nodig hebben, al dan niet iOS 8.
Edit: trouwens raar dat je een voorstel krijgt voor iOS 8.4.1. Deze wordt namelijk helemaal niet meer gesigned door Apple. Er zit dus denk ik een grote kans in dat je iPhone meteen de laatste versie krijgt, 9.3.2. En die maakt de 4s toch best wel traag: YouTube: iOS 8 VS iOS 9 iPhone 4s | Test iTechMania
[ Voor 19% gewijzigd door Mick1990 op 02-07-2016 00:31 ]
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Onder welke steen heeft deze iPhone gelegen? iOS 5xx .
Dat is een OS van 3 /4 jaar geleden?
heb je deze iPhone in een officiële winkel gekocht?
Ik zou de iPhone gewoon updaten tot de laatste IOS , deze is wel iets langzamer voor je iPhone . Maar je hebt er een hoop plezier van ( Siri,beveiligingsupdates,ondersteuning)
Ik maak me alleen wel zorgen om je accu, wat is de productiedatum van deze iPhone?
Ik zou de iPhone gewoon updaten tot de laatste IOS , deze is wel iets langzamer voor je iPhone . Maar je hebt er een hoop plezier van ( Siri,beveiligingsupdates,ondersteuning)
Ik maak me alleen wel zorgen om je accu, wat is de productiedatum van deze iPhone?
Ja, het is een toestel voor erbij en het werkt indd prima zo. Maar ik wil 'm misschien ook gaan gebruiken om apps te testen/ontwikkelen en dan wordt het misschien lastig met de oude versie van iOS. Maar het klopt wel dat ze meer waard zijn met iOS 5.1.1, dat heb ik al gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:08:
[...]
Als 'ie prima werkt voor jou, lekker zo laten. Hij is zo stukken sneller. Misschien zitten er wel wat veiligheidslekken in, maar hoogstwaarschijnlijk niets kritieks. Daarbij zijn deze vaak nog wat meer geld waard bij de verkoop.
Top, ik zal even kijken. Als het een beetje trager wordt is het niet erg, maar ik moet zeggen dat die nu heel erg snel is. Het is bam, bam, bam zonder delay of gestotter. En geen idee, ik krijg toch echt een update naar iOS 8.4.1 aangeboden.Mick1990 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:22:
Heb zelf nog een iPhone 4s met iOS 7. Die is nog redelijk snel, maar iOS 8 maakte hem voor mij zodanig traag dat ik destijds nog naar iOS 7 ben gedowngraded. Kijk even op Youtube rond naar vergelijkingsvideos, zoals deze en trek daar zelf je conclusies uit: YouTube: Retro Test : iPhone 4S iOS 5.0.1 vs 8.1.3
De batterij was compleet dood nieuw uit de doos en daar was ik ook niet blij mee. Tot nu toe gaat de batterij lang mee en gaan er amper procenten af. Ik heb geen idee hoe ik de productiedatum kan zien (op de doos staat alleen JAN). Het is een 32GB Japans import model welke ik heb meegepikt bij iBood laatst.frankym schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:35:
Onder welke steen heeft deze iPhone gelegen? iOS 5xx .
Ja dat gaat dus niet. Je kunt niet even kijken:W84 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:14:
[...]
Top, ik zal even kijken. Als het een beetje trager wordt is het niet erg, maar ik moet zeggen dat die nu heel erg snel is. Het is bam, bam, bam zonder delay of gestotter. En geen idee, ik krijg toch echt een update naar iOS 8.4.1 aangeboden.![]()
[...]
Mick1990 kon destijds terug naar iOS7 omdat apple altijd nog een tijdje de oude versie signed.Zodra je een upgrade uitvoert kun je niet meer terug naar iOS 5!
Het lijkt me dat er na 3 Major updates ( 5 -> 8 ) er toch wel wat kritieke veiligheidslekken gefixed moeten zijn, maar ik kan het fout hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:08:
[...]
Als 'ie prima werkt voor jou, lekker zo laten. Hij is zo stukken sneller. Misschien zitten er wel wat veiligheidslekken in, maar hoogstwaarschijnlijk niets kritieks. Daarbij zijn deze vaak nog wat meer geld waard bij de verkoop.
iPhone 4(S) zou ik iOS 6 opzetten, vond dat verreweg de beste vanwege de meeste features versus behouden van snelheid.
Dat kan dus niet, aangezien Apple alleen nog maar iOS9 signed voor de 4S.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Als je het ding ook wil gebruiken om websites mee te benaderen dan kun je vaak weinig anders meer dan upgraden naar het huidige iOS (9.3.2).
Bij m'n ouders laatst ook een iPad 1 uit de roulatie moeten nemen doordat er gewoon géén up-2-date browser meer op te installeren is en de banken daar in combinatie met "internetbankieren" d'r conclusies aan kunnen verbinden.
Om diezelfde rede ligt m'n iPad 2 hier overigens alleen nog als "AB" te werken voor m'n Audio/Video installatie.... Soepel browsen is er niet meer bij op dat ding sinds iOS 8
Bij m'n ouders laatst ook een iPad 1 uit de roulatie moeten nemen doordat er gewoon géén up-2-date browser meer op te installeren is en de banken daar in combinatie met "internetbankieren" d'r conclusies aan kunnen verbinden.
Om diezelfde rede ligt m'n iPad 2 hier overigens alleen nog als "AB" te werken voor m'n Audio/Video installatie.... Soepel browsen is er niet meer bij op dat ding sinds iOS 8
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 06-07-2016 01:41 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hmm ok. Misschien is er nog wat mogelijk via iFaith.Mick1990 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:37:
Dat kan dus niet, aangezien Apple alleen nog maar iOS9 signed voor de 4S.
Pagina: 1