Demon met flatfee internet

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 21:13

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Dit http://www.demon.nl/nieuws/mededelingen/2001/20010620-1.html kwam ik tegen vandaag, heel leuk op het eerste gezicht.

Maar als dit flat-fee moet worden? 525 gulden per maand (incl. BTW) voor een ISDN-64K lijntje 24 uur/dag, dan ga ik toch weer huilen...ik bedoel, vergelijk het nou 1s met ADSL, dat is 20 keer zo snel en daar ben je maar 100 gulden per maand kwijt bij een standaard abonnement en tis 5 keer zo goedkoop...erg logisch...

Verder ben ik benieuwd of er bij die vorm van flat-fee die Demon aanbiedt, ook nog 1s een datalimiet op zit en of dat je per megabyte moet betalen oid.

Maar goed, het is weer een stap in de goeie richting, als er nou wat meer concurrentie op dit gebied van flatfee komt, dan worden de prijzen iig vanzelf wel lager mag ik hopen, maar of ze ooit nog interessant worden voor de consument?

500 gulden voor flatfee, is wat mij betreft nog niet interessant genoeg en te duur...ik hoef niet per se een 24-uurs verbinding, maar ik wil gewoon zonder telefoontikken kunnen inbellen, dat hoeft toch geen 500 gulden te moeten kosten?

Als ik nou maar niet meer aan de telefoonkosten hoef te denken tijdens het inbellen, dan vind ik het al lang best...een vaste verbinding 24/u dag hoeft van mij nog niet 1s...*zucht*

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Meerdere Wish Click&Dail-accountjes is een betere en vooral goedkopere oplossing.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Dit is toch het begon. Als ze een 24 uurs verbinding aan kunnen bieden, kan het ook 8 uur per dag voor een redelijk bedrag denk ik.......er is dus hoop

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit abonnement is alleen voor hen die GEEN beschikking hebben over ADSL of Kabel, en WEL een telefoonrekening hebben die meer dan 525,- per maand aan internet bedraagd....

Lijkt me duidelijk :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Das wel erg prijzig ja. En nog niet eens een fantastisch hoge snelheid ook.

Nature will strike back.....

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:21

Entity

9000rpm

Dit is eigenlijk een alternatief voor een huurlijn en vergeleken met die prijzen, is dit nog niet eens zo hoog. Voor particulieren is dit niet echt interessant, ik denk dat er maar weinig mensen zijn waarbij de telefoonrekening zó hoog is.

Verwijderd

PRobleem met zo'n abo zijn de hoe startkosten en de vaste lasten. Dit betekent dus dat als je een keer een paar weken weg bent je gewoon moet blijven betalen. Het is dus alleen aantrekkelijk voor bedrijven.

• ScuL
  • Laatst online: 12:22
Mijn telefoonrekening is 800 piek, maar dat is inclusief ISDN abbo e.d. Dus dit + de vaste kosten van ISDN is ongeveer gelijk. (ook 800 dan), eigenlijk maakt het dus geen verschil, behalve dat ik het dan meer kan gaan gebruiken.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 11:01 schreef maartena het volgende:
Dit abonnement is alleen voor hen die GEEN beschikking hebben over ADSL of Kabel, en WEL een telefoonrekening hebben die meer dan 525,- per maand aan internet bedraagd....

Lijkt me duidelijk :)
of bedrijven die genaaid worden door upc met die belachelijke dataverkeer regelingen :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 17:44 schreef -ScuL- het volgende:
Mijn telefoonrekening is 800 piek
Bedoel je wel maandelijks? Telefoonrekeningen zijn bij mij altijd per 2 maanden...

• ScuL
  • Laatst online: 12:22
o ja da's ook nog eens waar hehe :)
was niet helder
nee dan is het zeker NIET goedkoper.. laat maar hangen dan :o

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Hmm zelfs voor bedrijven vind ik het niks.

Laten we gewoon uitgaan van een 40-urige werkweek.

In het piektarief is het 3,60 per uur.

dus 3,60*8=28,80 per dag

5 dagen werken we in de week dus 144

er zitten ongeveer 4 weken in een maand dus 576 gulden.

echter KPN heeft voordeelnummers dus -10%

eindbedrag: 518,40 + 20 dubbeltje startkosten = 520,40

Je komt dus goedkoper uit.

Het is dus alleen interessant voor bedrijven die meer dan 8 uur (24 uur bv) per dag draaien.

edit:
spelfouten en rekenfouten

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 17:37 schreef diddel het volgende:
Hmm zelfs voor bedrijven vind ik het niks.

Laten we gewoon uitgaan van een 40-urige werkweek.

In het piektarief is het 3,60 per uur.

dus 3,60*8=28,80 per dag

5 dagen werken we in de week dus 144

er zitten ongeveer 4 weken in een maand dus 576 gulden.

echter KPN heeft voordeelnummers dus -10%

eindbedrag: 518,40 + 20 dubbeltje startkosten = 520,40

Je komt dus goedkoper uit.

Het is dus alleen interessant voor bedrijven die meer dan 8 uur (24 uur bv) per dag draaien.

edit:
spelfouten en rekenfouten
Tuurlijk kan je niet uitgaan van 8 uur per dag... Alsof alle werknemers precies dezelfde tijden beginnen en eindigen...

Verwijderd

Nah de meeste bedrijven waar ik heb gewerkt begonnen gewoon rond een uur of half 9.

Sommige werknemers begonnen halfuurtje eerder of gingen half uurtje langer door.

Maar dan nog scheelt het bijna niks met demon.

Veel bedrijven hebben overigens ook geen constante verbinding nodig. Meer dan wat e-mailen is het vaak niet.
Pagina: 1