Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (niet 4k), photoshop Lightroom, films streamen van PC naar receiver en van daaruit naar de TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1300,- maar dat komt zich niet zo nauw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en verder:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet vooral erg stil zijn.
Moet minimaal 4-5 jaar mee gaan (vandaar de GTX 1070 ipv de RX480).
Ik hecht veel waarde aan graphics.
Ik speel nauwelijks online shooters dus FPS hoeven niet over-the-top te zijn.
Uiterlijk maakt helemaal niet uit: alleen het front van de behuizing zal zichtbaar zijn.
Uitbreiden in de toekomst is erg onwaarschijnlijk, hooguit uitbreiden naar meer schijfruimte.
Ga je overklokken?
Nee
Waar ben je zelf op uitgekomen?
Ik heb een hoop soortgelijke topics gelezen in het forum, de reacties op de best buy guides, en via Google gezocht naar reviews voor stille componenten. Naar aanleiding daarvan ben ik op dit systeem uitgekomen:
Aangezien ik niet alle componenten exact op tweakers vind heb ik gelinkt naar HIQ in Duitsland waar ik het systeem wil bestellen wegens goede ervaringen met garantie. Hopelijk bouwen ze nog, ik zie de optie er niet meer bij staan.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik heb de behuizing gekozen omdat die erg stil zou zijn. Alleen zou de koeling ondermaats zijn bij veeleisende systemen. Ik lees dat de GTX 1070 energiezuinig is en vrij koel blijft. Is de koeling in de behuizing voldoende, of is er gebrek aan koeling wat tot herrie zal leiden van de fans van de losse onderdelen?
- De monitor moet ik via DVI aansluiten, de HDMI naar de receiver. Ik neem aan dat voor deze grafische kaart geldt dat hij 3d 4k beeld met (onbewerkt) 5.1 geluid naar de receiver kan streamen?
- Werkt alles goed (en stil) samen?
- Wat zouden jullie wijzigen aan het systeem?
Alvast reuze bedankt voor het lezen en jullie hulp.
Gamen (niet 4k), photoshop Lightroom, films streamen van PC naar receiver en van daaruit naar de TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1300,- maar dat komt zich niet zo nauw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en verder:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Syncmaster S27B350H | ||
| 1 | Sony Bravia KD-49X8505B Zwart | ||
| 1 | LG BH10LS38 Zwart | ||
| 1 | Pioneer VSX-824-K | ||
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet vooral erg stil zijn.
Moet minimaal 4-5 jaar mee gaan (vandaar de GTX 1070 ipv de RX480).
Ik hecht veel waarde aan graphics.
Ik speel nauwelijks online shooters dus FPS hoeven niet over-the-top te zijn.
Uiterlijk maakt helemaal niet uit: alleen het front van de behuizing zal zichtbaar zijn.
Uitbreiden in de toekomst is erg onwaarschijnlijk, hooguit uitbreiden naar meer schijfruimte.
Ga je overklokken?
Nee
Waar ben je zelf op uitgekomen?
Ik heb een hoop soortgelijke topics gelezen in het forum, de reacties op de best buy guides, en via Google gezocht naar reviews voor stille componenten. Naar aanleiding daarvan ben ik op dit systeem uitgekomen:
Aangezien ik niet alle componenten exact op tweakers vind heb ik gelinkt naar HIQ in Duitsland waar ik het systeem wil bestellen wegens goede ervaringen met garantie. Hopelijk bouwen ze nog, ik zie de optie er niet meer bij staan.
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G | € 529,90 | € 529,90 |
| 1 | Core i5-6400 | € 189,- | € 189,- |
| 1 | GA-B150-HD3P B150 Express | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Crucial DIMM 8 GB DDR4-2133 Kit | € 37,90 | € 37,90 |
| 1 | Samsung SSD 500GB 520/540 750 EVO SA3 SAM SATA 600 | € 139,50 | € 139,50 |
| 1 | Western Digital WD20EFRX 2 TB | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Aerocool DS 200 Black Edition | € 103,90 | € 103,90 |
| 1 | Be-Quiet! STRAIGHT POWER 10 400W | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH-Edition | € 48,90 | € 48,90 |
| Totaal | € 1301,80 | ||
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik heb de behuizing gekozen omdat die erg stil zou zijn. Alleen zou de koeling ondermaats zijn bij veeleisende systemen. Ik lees dat de GTX 1070 energiezuinig is en vrij koel blijft. Is de koeling in de behuizing voldoende, of is er gebrek aan koeling wat tot herrie zal leiden van de fans van de losse onderdelen?
- De monitor moet ik via DVI aansluiten, de HDMI naar de receiver. Ik neem aan dat voor deze grafische kaart geldt dat hij 3d 4k beeld met (onbewerkt) 5.1 geluid naar de receiver kan streamen?
- Werkt alles goed (en stil) samen?
- Wat zouden jullie wijzigen aan het systeem?
Alvast reuze bedankt voor het lezen en jullie hulp.