Nieuwe Laptop, downgraden naar Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Een bekende van me heeft een nieuwe laptop gekocht en als het even kan dan moet de Laptop niet Windows 10 maar Windows 7 erop hebben. Nu heb ik nog wel een Windows 7 versie liggen op USB stick, maar ik krijg deze dus niet geïnstalleerd op de Laptop. Hij wilt niet opstarten vanaf de USB stick.. probeer ik de setup via Verkenner te starten dan gaat ie wel iets doen, maar kan ik niks formatteren, dus blijft windows 10 alsnog erop staan.

Is het mogelijk om Windows 10 te verwijderen en zoja hoe.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.microsoft.com...ges/downgrade_rights.aspx

En als je er niet uitkomt, bel je even de helpdesk van de laptop en/of 020-5001500 (Microsoft).

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 01-07-2016 22:12 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zie maar eens goed werkende drivers voor alle apparaten te vinden. Als de laptop met Windows 10 gemaakt is kan het prima zijn dat er voor Windows 7 helemaal geen drivers zijn gemaakt.

Even afgezien van alle problemen die het nu geeft en kan gaan geven, laat die persoon gewoon wennen aan Windows 10. Zo heel veel anders is het echt niet. Het zal vast weer een geval zijn van: ik ken het niet, snap het niet en wil er niet aan wennen. Maar even een paar uutjes wennen is veel beter dan voor een oud OS gaan met alle problemen die erbij komen.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 01-07-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 13:49
Sommige laptops kunnen niet opstarten vanaf een usb stick. Soms werkt het wel via een cd speler maar die zit tegenwoordig ook niet overal in.

Ik weet niet precies wat voor laptop het is maar houd er wel rekening mee dat mocht dit lukken windows 7 end of life in 2020 (ongeveer 3,5 jaar) Ik zou gewoon wennen aan Windows 10.

En als het een nieuwe laptop is heb je zoals hierboven vermeld ook soms problemen met het vinden van drivers. Intel Skylake CPU's 6xxx series ondersteunen officieel alleen windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Als er alleen USB3 poorten op zitten kun je het shaken. Ondersteunt 7 niet OOB. Ook moet je UEFI en secure boot uitzetten. Ik heb maar een handjevol 7 images gezien die wilde opstarten in UEFI modus.

Maar idd. Waarschijnlijk zijn er geen drivers voor. Controleer dat eerst voordat je überhaupt overweegt om de installatie te doen. Intel levert de drivers wel, geen probleem, maar de rest is minder makkelijk.

Desnoods zet je er startisback en oldnewexplorer overheen :P

I reject your reality and substitute my own