Systeem met A7V en Thunderbird 700 crasht tijdens booten

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:11
Ik heb sinds vandaag een systeem in huis, wat regelmatig crasht/bevriest tijdens het booten. Hij bevriest als ik de regel : Press DEL to enter SETUP, ESC to s [einde] zie.

Als ik dan reset gebeurt hetzelfde, en haal ik helemaal de stroom van de computer af, dan boot ie naar het bios, en staat hij in het bios menu in Advanced, bij onderdeel : Operating Frequency Setting.
Bij de Item specific help staat dan :

During the last boot-up, your system hung for an improper CPU External Speed Setting. Your system is now working in SafeMode. (BUS: 100 MHz, DRAM:100MHz, PCI:33MHz). To optimize the system performance and reliabilit, make sure the CPU speed conforms to the specification of our CPU.

Dan doet ik F5 zodat ie de default setting gebruikt en daarna F10 om te saven, dan start ie opnieuw op, en hangt ie weer, soms heb ik dat ie wel gewoon goed doorstart, wat kan het probleem zijn?

Ik zal nog wat technische specs geven BIOS ASUS A7V ACPI BIOSevision 1002
Award Medallion v6.0

Plz help me

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde systeem en had exact hetzelfde probleem. Bij mij deed het probleem zich voor als de cpu erg heet werd. Ik heb er een Coolermaster 5H-51 op zitten. Op zijn heetst werd ie 58 graden. Soms als ik dan rebootte bleef die inderdaad hangen en na aan/uit gaat ie naar de bios met die melding.

Als ik em een paar minuten wacht (afkoelen?) start ie wel weer normaal op.

Ik had dit probleem de eerste twee dagen dat ik em had. Nu heb ik em een week en nergens last van. Ik laat hem vaak erg heet worden, maar het probleem doet zich niet meer voor.

Ik heb hem nu zelfs op 800 draaien (zie ander topic) en nu wordt ie zo'n 61 graden max, maar hij hangt nooit meer bij boot.

Dus misschien moet ie even 'indraaien' en doet ie het alleen in het begin.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:11
Ik hoop dat dat het is, anders ga ik morgen toch ff langs de pc winkel voor de kerheid, of heeft iemand anders nog suggesties?

• Ilan Shemes
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb hetzelfde moederbord maar ik zie de bios nooit! :)

Mijn monitor blijft op stand-by staan totdat hij begint te zoeken naar IDE devices op mijn ULTRA 100 bus die er niet zijn maar toch steeds gezocht worden ;)

Probleem met hangen had ik toen ik met mijn oude koeler boven de 800MHz draaide. Met nieuwe koeler is dit probleem opgelost. Het zal dus inderdaad wel met warmte te maken hebben.