Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik wil mijn Fibaro Homecenter 2 + alle toebehoren in de verkoop gooien en ben op zoek naar een simpel domoticasysteem + alarm. De HC2 vind ik in het gebruik te omslachtig. Ik wil een install & go systeem.

Ik zit te kijken naar de Gigaset Elements Starter Kit:

http://www.gigaset.com/nl...ents-starter-kit-694.html

Of de MyFox Home Alarm:

https://www.getmyfox.com/nl/alarm-security-system.html

Beiden doen naar mijn idee het zelfde. De MyFox laat zien wie er wel of niet in je woning zijn omdat de tag waarmee je binnenkomt laat weten dat persoon x thuis is. Bij de Gigaset zie je alleen dat er een deur open is gegaan.

De Gigaset kan je wel uitbreiden met schakelaars voor in het stopcontact om bijv. verlichting mee te schakelen, de MyFox kan dat weer niet. Iets wat ik wel gewend ben met de HC2.

Van wat ik gelezen heb is dat de MyFox Link tijdens stroomonderbreking nog een aantal minuten/uren zal werken op de ingebouwde noodaccu. De Gigaset moet rechtstreeks op de router aangesloten worden en heeft naar mijn idee geen noodaccu voorziening of iets dergelijks.

De Gigaset kun je voorzien van een schakelaar die je zodanig kan programmeren dat tijdelijk bevoegden het alarm in of uit kan schakelen, bij de MyFox moet je volgens mij altijd iemand autoriseren d.m.v. een keyfob of je moet zelf het alarm op afstand uitschakelen.

De MyFox zal rond de herfst van dit jaar uitgebreid kunnen worden met een bewegingsdetector + buitensirene.

Zijn er ervaringsdeskundigen van beide systemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ron_Tweaker op 01-07-2016 21:13 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark honor 6
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-04 00:16
Helaas geen reactie van Tweakers... Ik ben mij ook aan het oriënteren en kende deze systemen nog niet. Inmiddels als een keuze gemaakt Ron?

Omdat ikzelf een Honeywell evo thermostaat heb ben ik opzoek naar ervaringen van de Honeywell Sucre Box die je daar op kan aansluiten. Andere ervaringen van alarmsystemen zoals Smanos zijn ook welkom.

Eisen:
Draadloze sensoren ivm gemak
notificatie op mobiel
geen maandelijkse abbonementkosten

Hoor graag wat je nu hebt gekocht! :)

Groet Mark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 13:53
Ron_Tweaker schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:10:
Ik wil mijn Fibaro Homecenter 2 + alle toebehoren in de verkoop gooien en ben op zoek naar een simpel domoticasysteem + alarm. De HC2 vind ik in het gebruik te omslachtig. Ik wil een install & go systeem.

...
Zijn er ervaringsdeskundigen van beide systemen?
mark honor 6 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:00:
Helaas geen reactie van Tweakers... Ik ben mij ook aan het oriënteren en kende deze systemen nog niet. Inmiddels als een keuze gemaakt Ron?
...

Hoor graag wat je nu hebt gekocht! :)

Groet Mark
Hier ook een jaar geleden al deze opties bekeken. Toen ben ik uitgekomen op:
- alarm Smanos incl rookmelders en watermelders
- domotica HomeWizard met goedkope KAKU ontvangers en zenders, icm Somfy rolluiken

Tot nu toe prima tevreden en de kosten binnen de perken!

[ Voor 56% gewijzigd door PCJR op 21-10-2016 12:57 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||