Waar koop je laptop processors?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is waar kan je hier in Nederland laptop processors kopen? Of is dat niet mogelijk?

PS: Voor de mensen die vragen waarom: Mijn broer wil graag zijn laptop CPU vervangen met een betere. De laptop die hij nu heeft is een Lenovo IdeaPad G50-30 (80G001LLNX). Die laptop heeft een Intel® Celeron® Processor N2840. Ik heb mijn research gedaan en kwam uit op de Intel® Pentium® Processor N3540. Het TDP is van allebij de processors 7,5W en de TJUNCTION van allebij de processors is 100°C. En het socket komt ook overheen namelijk de FCBGA1170. (Als hier iets fout gaat, hoor ik het graag! :) )

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-07-2016 21:15)

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:31

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:00:
...het socket komt ook overheen namelijk de FCBGA1170. (Als hier iets fout gaat, hoor ik het graag! :) )
BGA staat voor Ball grid Array, dit houdt in dat er geen pinnetjes zijn, maar balletjes soldeer die de processor op zijn plek houden. Als je een socket hebt met PGA (Pin grid Array) Of LGA (Land grid Array) kun je de processor wel wisselen. Dit is echter een lastig klusje en vereist doorgaans lange zoektochten op eBay om een upgrade te vinden omdat laptopprocessors nauwelijks nieuw los worden verkocht.

Kalm aan! En rap een beetje!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In 99% van de gevallen zit bij een laptop de processor op het moederbord gesoldeerd. Verwisselen is dus niet mogelijk. Helaas.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:31

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:00:
...het socket komt ook overheen namelijk de FCBGA1170. (Als hier iets fout gaat, hoor ik het graag! :) )
BGA staat voor Ball grid Array, dit houdt in dat er geen pinnetjes zijn, maar balletjes soldeer die de processor op zijn plek houden. Als je een socket hebt met PGA (Pin grid Array) Of LGA (Land grid Array) kun je de processor wel wisselen. Dit is echter een lastig klusje en vereist doorgaans lange zoektochten op eBay om een upgrade te vinden omdat laptopprocessors nauwelijks nieuw los worden verkocht.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BdK9001 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:05:
[...]

Ah oke! Ben niet echt bekend met laptops. Bouw namelijk alleen desktops :) Maar zal het doorgeven we gaan dan alleen de RAM en HDD vervangen voor een SSD ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ram en hdd vervangen voor een ssd, ik zou alleen de hdd vervangen voor een ssd en ram verhogen of zolaten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:13:
Ram en hdd vervangen voor een ssd, ik zou alleen de hdd vervangen voor een ssd en ram verhogen of zolaten.
Misschien een beetje verkeerd gezegd, maar ga de HDD vervangen voor een SSD. En ga het RAM geheugen verhogen naar 8GB ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfStrikers
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-08-2016
Erg bedankt voor de snelle en nuttige reacties mensen!

Ik weet nu wat ik kan en zal doen.

Mvg,

Broer van Lasse54210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:14:
[...]

Misschien een beetje verkeerd gezegd, maar ga de HDD vervangen voor een SSD. En ga het RAM geheugen verhogen naar 8GB ;)
Wat denk je te bereiken met 8 GB ram op een Celeron?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:26:
[...]

Wat denk je te bereiken met 8 GB ram op een Celeron?
Voor zijn werklading is meer RAM handig zover ik weet ;) (Veel tabbladen)
Pagina: 1