Wasdroger (warmtepomp) tot 650 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik zoek een?
Ik zoek een warmtepomp systeem wasdroger van 8 kilo inhoud

Wat is je budget?
De budget is tussen 500 en 650 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om kleren/handoeken mee te drogen. Grote stukken als matras enzo is geen punt deze kunnen altijd naar buiten in de balkon etc. Belangrijkste is alle soorten kleding.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerlijk gezegd heb ik zomaar gegokt op deze wasdroger: Bosch wasdroger WTH83201NL. Verder zijn er andere merken op de markt maar helaas er zijn geen duidelijke tests voor wasdrogers.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:24
Wij hebben nu bijna twee jaar een Zanussi zth485. Deze was redelijk goedkoop, en hoewel er veel negatieve verhalen op internet rondgaan, bevalt hij ons uitstekend. Wordt tussen de 10 en 12 keer per week gebruikt (drie kleine kinderen = heel veel was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Bedankt voor je reactie.

Zanussi kom ik idd vaak tegen op de sites. Maar eerlijk gezegd blijft het nog steeds lastig om een keus te maken..

Zal toch voor een Bosh gaan of samsung denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In CEA komen zaken aan bod als televisies, mediaspelers, audioapparatuur en aanverwante artikelen. Een wasdroger is daar toch wel een erg vreemde eend tussen. Dit topic krijgt een verhuizing naar Algemene Zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hier ook opzoek naar een wasdroger in deze prijscategorie. We hebben nu een Zanussi ZTE240 Condensdroger die kapot is/aan het gaan. Ik zit nu toch te kijken voor een Waterpompdroger i.v.m. energie en warmte.

Dit is momenteel mijn lijstje:

Siemens WT44W362NL € 499,00 2 jaar garantie A++ 7kg 37cm

Beko DPU7380X € 499,00 3 jaar garantie A++ 7kg 39cm
Beste Koop juni 2016
Beste Koop oktober 2015
Beste getest maart 2014

Beko DS7331PX0 € 399,00 3 jaar garantie A+ 7kg 54cm

Siemens WT44562NL € 679,00 2 jaar garantie A++ 9kg
Beste uit de test juli 2016

Zelfreinigende condensator veel problemen lees ik op sommige websites.

Als iemand nog tips heeft,dan zijn deze welkom. Over CPU's en GPU's zijn overal tal van vergelijkingen te vinden, wat betreft witgoed is het altijd behelpen. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 13:51
Twee/drie jaar geleden heb ik naar aanleiding van een topic hier (kan m even zo snel niet vinden) dit modelletje gekocht.
pricewatch: Bosch WTW84360NL
Deze was Beste kooop van de consumentebond in 2012. Doet het prima, zuinig, toendertijd een van de goedkoopste ook nog. Enige wat ik er op heb aan te merken is dat er toch nog wat pluis in het water achter blijft, het is dus belangrijk dat je ook die bak waar het water in terecht komt goed doorspoeld af en toe.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe is de snelheid van een programma? Die warmtepompdrogers schijnen vaak véél trager te zijn dan een conventionele wasdroger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-06 16:27
Jumpman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:58:
Hier ook opzoek naar een wasdroger in deze prijscategorie. We hebben nu een Zanussi ZTE240 Condensdroger die kapot is/aan het gaan. Ik zit nu toch te kijken voor een Waterpompdroger i.v.m. energie en warmte.

Beste Koop juni 2016
Beste Koop oktober 2015
Beste getest maart 2014

Als iemand nog tips heeft,dan zijn deze welkom. Over CPU's en GPU's zijn overal tal van vergelijkingen te vinden, wat betreft witgoed is het altijd behelpen. :)
Wij hebben enkele weken geleden de Siemens WT44W362NL gekocht. Deze functioneert hier momenteel naar volle tevredenheid. Hij geeft standaard aan dat het reguliere kastdroog-programma 2:48 duurt, maar als je hem niet heel erg vol laadt is hij vaak na 1,5 uur wel klaar.

Aangezien ik de afgelopen 10 jaar geen droger heb gehad maar altijd een wasrek heb gebruikt was het een zeer aangenaam ohja-moment toen ik weer voelde hoe zacht de was uit de droger komt. Erg fijn O+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:20:
Hoe is de snelheid van een programma? Die warmtepompdrogers schijnen vaak véél trager te zijn dan een conventionele wasdroger.
Klopt, ze drogen op een lagere temperatuur en doen er daardoor langer over. Ik vond dat echter geen probleem omdat ik overhemden en broeken sowieso ophang. De rest draait allemaal 's nachts.

Ik heb een Bosch (type weet ik niet, niet online gekocht dus ik kan het nu niet terugkijken) maar die heeft als nadeel dat hij 1 kant op blijft draaien (tenzij ik een optie over het hoofd zie) waardoor bijvoorbeeld een laken er als een grote, natte bol uit komt. Verder bevalt hij mij uitstekend!

Siemens en Bosch zijn trouwens hetzelfde concern :)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 06-12-2016 11:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Momenteel twijfel ik nog tussen:

Ik heb zoiets van als ik € 250,00 meer uitgeef heb ik een betere, maar moet ik er van mezelf ook langer meedoen en dan zit er dus meer risico aan want hij moet langer buiten de garantie goed blijven functioneren. Daarbij over enkele jaren wellicht weer zuinigere varianten, nieuwe technieken en verbeteringen.

Dei zelfreinigende condensor zit mij alleen nog niet lekker, ik lees op sommige websites dat dit een zwakpunt kan zijn (in de toekomst).

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 06-12-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:26
Heb laatst met de Black Friday acties deze warmtepompdroger gehaald bij de BCC voor 599. Prijs is nu weer terug naar 749, maar wellicht valt er nog wat vanaf te pingelen met bovenstaande in het achterhoofd?

http://www.bcc.nl/huishou...asdroger-t8de84es(222877)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
paul-s83 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:27:
Heb laatst met de Black Friday acties deze warmtepompdroger gehaald bij de BCC voor 599. Prijs is nu weer terug naar 749, maar wellicht valt er nog wat vanaf te pingelen met bovenstaande in het achterhoofd?

http://www.bcc.nl/huishou...asdroger-t8de84es(222877)
Bedankt, het zou het proberen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266026

Heb zelf (zomer 2016) de BEKO DPY 8506 GXB1, prima apparaat.
Grote 8 kg. trommel, shitload aan programma's, trommelverlichting, stil, zeer zuinig en reinigen onderdelen gaat makkelijk.
Zelfreinigende waslades, condensatoren, filters etc. is wat mij betreft marketing en niet geheel conform de werkelijkheid.

In "testen" van de consumentenbond geloof ik niet, hooguit geeft een site zoals Kieskeurig.nl wat houvast.
Of alle gereviewde apparaten ook werkelijk door alleen maar consumenten en niet door ingehuurde werkstudenten zijn gereviewd waag ik me bij sommige merken wel eens te betwijfelen.

Wanneer je bepaalde BEKO modellen koopt krijg je daar tot 5 jaar garantie op. Even BEKO in Zoetermeer bellen voor een lijst met vakleveranciers in de door jou aangegeven plaats.
De prijs is weliswaar wat hoger dan de "laagste aanbieder" maar geeft wellicht meer zekerheid bij dit "merk in wording.

Wilde eigenlijk een Miele (net als de wasmachine) maar de meerprijs voor een vergelijkbaar apparaat was al snel minimaal 500 euro.
Miele was qua afwerking wel wat degelijker maar de meer of in dit geval de minderprijs, mogelijkheden en, voor mij een hot item....,de looks gaven de doorslag

Succes met het maken van je keuze en de aankoop straks! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 266026 op 06-12-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46
Jumpman schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:58:

Beste Koop juni 2016
Beste Koop oktober 2015
Beste getest maart 2014

Wij hebben sinds maart een Bosch. Paar vragen:
- problemen met zelfreinigende condensor (condensator :+ ) ? Waar zie je dat?
- garantie, dat is toch broodje aap allemaal. Op een droger heb je 8 jaar consumenten garantie, klaar :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Wij hebben een AEG warmtepompdroger (T75737) en die doet er vrij lang over om te drogen. Wel iets om rekening mee te houden. Wij hebben deze gekocht omdat dit hetzelfde merk en uiterlijk is als de wasmachine. Maar dus niet de beste qua droogtijd.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb sinds kort een Bosch WTW87560
Bij mij is hij effectief sneller klaar dan mijn oude condensdroger. Ik was ook verbaasd, maar ik denk dat ik begrijp waarom. Hij staat in een vrij kleine ruimte. Een normale condensdroger zuigt koele, min of meer droge, lucht op uit de omgeving en gebruikt die om de warmtewisselaar te koelen. Dan wordt de lucht opgewarmd om de was te drogen. Maar diezelfde lucht komt dan weer verwarmd de ruimte in. Bovendien zit er nog wat restvocht in. De ruimtetemperatuur gaat dus omhoog en de lucht wordt vochtiger. De efficiëntie van de droger neemt dus af. Dat gebeurt niet bij mijn nieuwe warmtepompdroger.
Of een droger sneller of trager is hangt dus ook af van de omgeving waar hij staat.
De tijdsduur die op het scherm verschijnt (2:40) zodra je hem aan zet is een soort worst case geval. BV 8 kg katoenen handdoeken die met 1200 toeren zijn gecentrifugeerd. De praktijk is, voor mij, dat ik nooit 8 kg was heb en dat mijn wasmachine met 1600 toeren centrifugeert. De droger is meestal in ruim een uur klaar. Ik hoef in ieder geval nooit op de droger te wachten voor de volgende was er in gaat. Maar als je daar bang voor bent kan je eerst je fijne was draaien en die in de droger gooien, die is dan in minder dan een uur klaar. Dan draai je in de tussentijd of als laatste je handdoekenwas die in de wasmachine al een uur of 2 nodig heeft. Die droog je als laatste. Bv 's nachts

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:21
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe droger en ben eigenlijk ook wel benieuwd naar problemen met zelfreinigende condensors?
Van oude modellen vindt je hier wel wat van (ongeveer vanaf 4 jaar oud), maar je zou mogen verwachten dat ze inmiddels de problemen hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:18

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb nu ruim twee jaar de Bosch WTY87791 warmtepompdroger met zelfreinigende condensor en tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Gebruik 'm ongeveer 2x per week.

Had daarvoor een reguliere condensdroger en vind het echt een verademing dat ik de condendor niet meer hoef schoon maken.

Alleen nog het pluizenfilter schoon maken en dat is het! :)

Voor het water heb ik een condenswaterafvoerset, dat is zeker een must-have accessoire als je een afvoer in de buurt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Uiteindelijk vandaag de Zanussi ZDH7332PZ warmtepompdroger gekocht voor € 349,00. De achterliggende gedachten: Dit was een top aanbieding (uitlopend, Zanussi gaat alles volgens mij een andere naam geven), de functies die missen op een model van € 150,00 duurder gaan we niet missen en over een aantal jaar maar weer kijken wat de markt te bieden heeft, de warmtepompdroger is nog volop in ontwikkeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 12-01-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
De AEG drogers (Lavatherm) zijn goede apparaten. AEG is van Electrolux, net als Zanussi. Ik verwacht dan ook dat ze veel techniek met elkaar delen.
Pagina: 1