Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 21:40
Ik ben eigenlijk op zoek naar achtergrond muziek voor mijn vakantiefilm.
Het moet uiteraard wel een beetje achtergrond muziek zijn wat in vakantiestijl is en waar niet in gezongen wordt. Turks mag ook omdat ik in turkije ben geweest.

Is er een bepaalde site waar je zulke muziek kan kopen/downloaden? op google is het heel lastig te vinden!
En hoe noem je achtergrond muziek eigenlijk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.pond5.com/music/1/turkish.html & https://www.proudmusiclibrary.com/en/tag/turkey/ ?

Ik denk dat je op Google (Engels) even moet zoeken op zaken als "royalty free" en "ambient" of "background" music.

Voor alle zaken die je wil mixen (beeld & geluid) moet je tegenwoordig goed bijhouden waar het vandaan komt; als je je vakantiefilm op YouTube zet en iemand klaagt, krijg je zomaar een dikke waarschuwing aan je broek. Puur als tip dus :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Dat vind ik dus altijd lastig.. ik weet dat er uitgekeken moet worden met het gebruiken van geluiden/muziek. maar als ik het orgineel gebruik is het dan ook niet toegestaan? Wat mag bijvoorbeeld wel? Zou ook zonde zijn als me video binnen no time offline gehaald wordt wegens auteursrecht van een achtergrond muziekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

YT heeft ook zelf muziek he? Je kan dan aangeven wat voor muziek je ongeveer wil en dan krijg je een gratis aantal keuzes. Probeer het eens met een klein stukje film om te kijken of dat bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
MAX3400 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:36:
YT heeft ook zelf muziek he? Je kan dan aangeven wat voor muziek je ongeveer wil en dan krijg je een gratis aantal keuzes. Probeer het eens met een klein stukje film om te kijken of dat bevalt?
Ohja? Nog nooit van gehoord! Hoe kan ik dat vinden? kan je me wat op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MikeJoow schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:39:
[...]

Ohja? Nog nooit van gehoord! Hoe kan ik dat vinden? kan je me wat op weg helpen?
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/izEeoRz0lzIpIJFsApS9IiPX/full.jpg
Mijn kanaal, random video gepakt, bewerken, audio en dan zie je rechts dat YT mij opties geeft van muziek die ik eronder kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb inderdaad even zitten kijken.. maar als ik onder vakantie kijk dan krijg ik nou niet echt de tracks die ik zoek. zijn er nog meer mogelijkheden? Caribische muziek ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Nog een tip voor muziek: 10 Royalty Free Music Sites Every Online Video Creator Should Know.

Laat de muziek niet te overheersend zijn. Houd er bijvoorbeeld rekening mee dat er mensen zijn die niet van Caribische muziek houden. Kijk eens naar een documentaire op tv, en let op hoe ze daar de muziek gedaan hebben.

Het britse National Philharmonic Orchestra heeft ook veel (klassieke) muziek royalty free vrijgegeven. Misschien niet de vakantiemuziek waar je aan zit te denken, maar als het gaat om even een minuutje op te vullen, zitten er soms wel geschikte stukken tussen.
Ik heb helaas zo geen link.

Nogmaals: Beter te weinig muziek, dan te veel. Luister naar professionele documentaires/ffilms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Hier heb ik zeker wat aan, Vele sounds staan op soundcloud. zijn die ook op 1 of andere manier te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ja, ik dacht dat je je even moet registreren, dan krijg je ook een download link. Dan is de kwaliteit vaak ook beter dan de samples.
Download help van soundcloud

Ik heb wel eens muziek gedownload van hobby-artiesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Wat dachten jullie hiervan; https://soundcloud.com/moby/sunday een beetje geschikt voor onder een vakantiefilm?

Tis meer een inpressiefilm van het hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MikeJoow schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:57:
Wat dachten jullie hiervan; https://soundcloud.com/moby/sunday een beetje geschikt voor onder een vakantiefilm?

Tis meer een inpressiefilm van het hotel.
Je weet dat Moby bakken met geld verdient? En dat er dus een kans is dat zijn uploads op Soundcloud dus alleen in prive-sfeer mogen worden gebruikt (en dus niet op YT bijvoorbeeld)? En als je op YT zoekt op "moby" als muziek-aanbod, dat je er dan 0 vindt in je timeline?

De legal van Soundcloud is ook erg duidelijk; de artiest is nog steeds eigenaar van de muziek. Dat je iets kan downloaden, wil nog niet zeggen dat je het overal mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-04 21:51
Wordt de vakantiefilm alleen in de privésfeer gebruikt? Ik bedoel, kijk je hem alleen terug met vrouw en kinderen en eventueel een keer met de buurvrouw?

Dan kun je er toch elke willekeurige muziek onder plakken, zonder dat je je druk hoeft te maken over rechten e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 20:57

Royz

Kleurenblind!!

In YouTube kan je aangeven welke muziek je wilt gebruiken. Vervolgens staat er dan of dat mag of niet. Je kan dan elk willekeurig nummer proberen. Sommige liedjes zijn verboden om in andere landen af te spelen, anderen laten reclame zien op je filmpje.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1