Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-08 11:53
Hallo allemaal,

Ik heb al een dikke 2 jaar een Samsung Galaxy S4 in bezit. Zelf ben ik er erg tevreden mee en ik heb hem nu een jaar geleden ook voorzien van Cyanogenmod, omdat het Samsung systeem mij absoluut niet beviel.

Nu zit ik in deze tijd ook al een tijd uit te vogelen hoe het komt dat mijn accuprestaties met Cyanogenmod er zo enorm op achteruitgegaan is. Hiervoor heb ik het volgende geprobeerd:

- Kijken of de accu kapot is (niks staat bol)
- Cyanogenmod opnieuw geïnstalleerd
- Accu geprobeerd te optimaliseren
- Cyanogenmod nogmaals opnieuw geïnstalleerd

Nu lijkt het nog niet te werken en dat is erg vervelend, want mijn Galaxy S4 werkt verder helemaal geweldig. Zelf kan ik echter niet achterhalen wat deze accuproblemen veroorzaakt en hoe ik deze op kan lossen. Heeft iemand hier tips voor en een eventuele oplossing indien ik iets over het hoofd heb gezien?

[ Voor 3% gewijzigd door Adinias op 01-07-2016 17:54 ]

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Na ruim 2 jaar kan je accu ook gewoon een stuk slechter zijn geworden...
Stock flashen zou een test kunnen zijn, maar waarschijnlijk weet je ook niet wat dat de accu duur zou moeten zijn.

Beter battery stats is een goede app om te kijken wat je toestel wakker houd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik merk bij iedere telefoon na ongeveer 1 jaar al dat de accu flink minder word. Dit met een S3, S4, OnePlus One en S6. Bij iedere telefoon op de S6 na heb ik na 1 jaar de accu vervangen. Aangezien de batterij bij de S4 makkelijk te vervangen is zou ik dat voor dat geld ook doen. Na 2 jaar intensief gebruik is het vrij normaal dat de accu flink minder is. Het is dus maar de vraag of het door het OS komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:48
Cynagonmod staat er om bekend meer te verbruiken dan de standaard ROM, dit vanwege alle extra mogelijkheden. Is het heel veel slechter? Of gaat het om enkele procenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Knielen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:09:
Cynagonmod staat er om bekend meer te verbruiken dan de standaard ROM, dit vanwege alle extra mogelijkheden. Is het heel veel slechter? Of gaat het om enkele procenten?
Ik heb op mijn S4 ook een andere ROM gehad en dat was qua batterijtijd zelfs beter dan de stock ROM,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
Knielen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:09:
De telefoon gaat van 100 naar 40% als ik hem de hele dag niet gebruik, soms komt hij dan zelfs op 30%, maar als ik alleen een paar WhatsApp berichten stuur, komt hij onder de 20%. Hij wordt ook enorm warm.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Adinias schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:28:
[...]

De telefoon gaat van 100 naar 40% als ik hem de hele dag niet gebruik, soms komt hij dan zelfs op 30%, maar als ik alleen een paar WhatsApp berichten stuur, komt hij onder de 20%. Hij wordt ook enorm warm.
Dit is wel info die handig in de TS was geweest. Als ie warm word kan het ook prima zijn dat er een proces veel CPU gebruikt. Ik zou even kijken met een process explorer of dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
PilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:42:
[...]

Dit is wel info die handig in de TS was geweest. Als ie warm word kan het ook prima zijn dat er een proces veel CPU gebruikt. Ik zou even kijken met een process explorer of dit zo is.
Daar heb ik ook naar gekeken, maar de schermhelderheid lijkt de meeste accu te verbruiken, wat meestal het geval is. Vaak meer dan WhatsApp of zelfs nog de spelletjes die ik aan zet en dat is met de herinstallaties weinig veranderd.

Van mijn 1,8 GB beschikbare RAM is ook standaard 1 GB beschikbaar en van het CPU verbruik begrijp ik niet veel, maar ik het een optie gevonden die zei: "CPU verbruik tonen" en dat laat het volgende zien:

0.94/0.72/0.86
com.android.systemui

Ik neem aan dat com.android.systemui het besturingssysteem is, de rest begrijp ik eigenlijk niet, wat er boven staat. Zijn dat de hoeveelheid Gigahertzen die gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:11
Heb je weleens een andere oplader geprobeerd? Dat was bij mij de reden van een snelle batterydrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
jocd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:53:
Heb je weleens een andere oplader geprobeerd? Dat was bij mij de reden van een snelle batterydrop
Mijn Galaxy S4 oplaadkabel is wel een tijd geleden stuk gegaan en ik gebruik nu trouwens een Blackberry oplader, zou dit serieus de reden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:11
Adinias schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Mijn Galaxy S4 oplaadkabel is wel een tijd geleden stuk gegaan en ik gebruik nu trouwens een Blackberry oplader, zou dit serieus de reden kunnen zijn?
Toen ik een andere probeerde merkte ik direct een verschil van dag en nacht. Bovendien is dit heel makkelijk te checken, iedereen heeft wel een oplader die je eens kan lenen. Wat bij mij ook opviel was dat opladen heel erg traag ging.
Pagina: 1