Map 'Verwijderde foto's' weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:29
Namens een kennis van mij de volgende vraag:

De iPhone heeft opslagruimte te kort. Dit heeft te maken met de foto's deze nemen 8Gb in beslag op de iPhone. Echter, in de filmrol staan maar 200 foto's, geen video's.

Op het fora vond ik meerdere dezelfde klachten met als oplossing om iCloud aan en uit te zetten. Dit heeft in dit geval niet geholpen. Het lijkt alsof de foto's in een verborgen map op de iPhone staan. Zeker omdat de mappen structuur van iOS mist: de map verwijderde foto's is niet aanwezig, ook de mappen Screenshot's, Favorieten, Video's, etc. missen.

Hoe kunnen deze 'verborgen bestanden' toch zichtbaar worden?

Er is al een back-up gemaakt met iTunes, deze is teruggezet zonder resultaat. Daarna via de Cloud een reserverkopie gemaakt zonder resultaat. Instellingen zijn ook al hersteld, maar ook dat haalde niets uit.

Het betreft een iPhone 6 met iOS 9.3.2.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 23:01

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Wat als je nu een foto verwijderd?
Is die dan meteen helemaal weg of komt op die manier het mapje terug?

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Op zich is niet geheel duidelijk wat de situatie nu is.

Gebruik je de iCloud fotobibliotheek of niet?
Staan de foto's op het toestel of praat je hier over de iCloud photostream?
Log anders eens in op icloud.com en bekijk daar de photostream. Staan ze daar?
Hoe groot is elke foto?

Verder lijkt het erop dat je gewoon een corrupte install van het iOS hebt, wat gebeurt er als je het toestel compleet herstelt via iTunes en eens even geen backup terugzet?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Als die mappen missen, dan staat er niets in. De map is pas zichbaar als er iets in staat (trash of video's).
Er vanuit gaande dat je backups hebt van de foto's die je wilt houden kun je proberen:

Op de iPhone iCloud Photo Library deactiveren. Even wachten tot de switch echt uit staat. Controleer in iCloud.com of hier nog foto's staan.
Maak je ook nog gebruik van een Mac? Staat iCloud Photo Library daar ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Sorry voor mijn late antwoord:

Het probleem is ook een beetje vaag en ik zal het opnieuw proberen te omschrijven:

De iPhone geeft aan dat er 8GB aan foto's op de iPhone staan, dit klopt echter niet want er staan maar 200 foto's (geen video's) op de iPhone. Deze kunnen geen 8GB in beslag nemen.

iCloud staat uit.

Op de iPhone zelf missen een aantal mappen in foto's: screenshots, verwijderde foto's, etc. alleen de filmrol is aanwezig.

Dus wat ik zelf denk is dat er in een 'verborgen' map op de iPhone nog foto's staan. (Want er hebben meer foto's opgestaan, deze zijn echter handmatig verwijderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 20:40
Het probleem waar jij tegenaan loopt heb ik ook een keer gehad. Probeer dit eens:

- Zet de datum van je iPhone eens een paar jaar terug
- Als het goed is zouden de verborgen mappen/foto's tevoorschijn moeten komen en heb je de mogelijkheid om ze permanent te verwijderen of te herstellen.
- Vergeet de datum niet weer correct in te stellen

Hopelijk is het hiermee opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Ik ga het proberen! Bedankt alvast!
Pagina: 1