Toon posts:

Migratie naar SSD - help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een SSD aangeschaft en probeer nu met de Samsung Data Migration al mijn data te migreren, maar loop tegen een aantal problemen aan:
Samsung Data Migration geeft de volgende error: "failed to retrieve source disk information" Ik het werkelijk waar geen idee hoe/wat dit veroorzaakt wordt, en heb nog minder ideeën over hoe ik dit op kan lossen.

Daarnaast heb ik het geprobeerd met de MiniTool Partition Wizard. Hier geeft hij echter aan dat mijn harde schijf (huidig) 'Dynamic' is en mijn SSD 'Basic'. Ik heb uberhaubt al geen idee wat dit betekent, alleen dat ik niet van Dynamic naar Basic kan klonen. Met de demo-versie kan je dit ook niet aanpassen. Ik heb niet echt veel zin om gelijk een volledig versie aan te schaffen van $50 ofzo, dus vroeg mij af of iemand dit kan oplossen/mij verder helpen.

Thanks!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:53

P_Tingen

omdat het KAN

Wat heb je precies gedaan met de Data Migration wizard. Ik heb hem zelf ook gebruikt en geen probleem tegengekomen.

Wat heb je al gezocht en gevonden? Hier zie ik dat je wel genoeg schijfruimte moet hebben, hier dat je hem moet formatteren en hier dat het helemaal niet goed werkt.

Voor een andere disk heb ik met EaseUS Partition Master gewerkt. Dat ging ook prima. Misschien is dat een optie?

[ Voor 5% gewijzigd door P_Tingen op 02-07-2016 22:14 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:53

P_Tingen

omdat het KAN

Overigens ook goede ervaringen met Macrium Reflect.....

* P_Tingen heeft het idee dat er niet meer geluisterd wordt...

... en gaat over tot de orde van de dag

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:14
Dynamic disks of partities zijn een draak om te klonen zo niet onmogelijk met de tools die standaard worden meegeleverd

Ook een full versie van acronis kan het niet

[ Voor 16% gewijzigd door SpoekGTi op 05-07-2016 17:51 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:22
Volgens mij kan Paragon Partition Manager een dynamic disk converteren naar basic, met behoud van data. Maar pin mij er niet op vast.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Dynamic disk omzetten is inderdaad een crime. Dan kan je beter gewoon een clean install doen van je systeem.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1