Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gezocht voor industrieel ontwerper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Het zwaarste waar de laptop mee om moet kunnen gaan, zijn CAD programma's zoals Solidworks. Daarnaast zal er met nagenoeg ieder adobe programma gewerkt worden (photoshop, indesign, illustrator). Tot slot wordt er zo nu en dan een beetje games op gespeeld, maar deze zijn grafisch niet zo zwaar (hearthstone, rollercoaster tycoon).

Wat is je budget?
De laptop mag eigenlijk niet meer dan 1000 euro gaan kosten, tenzij dit door de gestelde vereisten dit niet realistisch is. In dat geval moet het zo dicht mogelijk bij de 1000 euro blijven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar gewicht en accuduur zijn opzich niet uitzonderlijk belangrijke factoren, aangezien er altijd stroom aanwezig is waar de laptop gebruikt gaat worden. Daarnaast zal de laptop zelden niet met de auto vervoerd worden, waartoe gewicht ook niet een belangrijke rol speelt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De beeldschermdiagonaal moet 15,6 inch zijn, of daar een klein beetje vanaf wijken. In principe sta ik open voor ieder merk. Wel gaat mijn voorkeur enigszins uit naar merken waar meer aandacht wordt gespendeerd aan het design, zoals hp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 18:57 ]

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 16:38
Ik verkoop mijn HP ZBook 15 G2 workstation: V&A aangeboden: HP ZBook 15 G2 M4R56ET. Mischien wel interessant voor jou?

Zit een nvidia quadro kaart in. Die zijn geoptimaliseerd voor programmas als solidworks, staat ook bij de door Solidworks gecertificeerde grafische kaarten. Gewone geforce kaarten worden niet ondersteund en werken soms niet helemaal goed met solidworks en bovendien krijg je ook geen support van Solidworks als iets niet werkt. Nog 2 jaar en 4 maanden garantie. Verder is het een business class laptop dus ziet er strak uit en zeer snel met een SSD. Ik vind het een ontzettend fijne laptop, maar ik doe hem weg omdat ik niks doe waar een Quadro kaart goed in is (renderen, animaties etc), dus ik heb liever een gewone nvidia kaart.

Als je een nieuwe laptop met een Quadro kaart wilt kopen moet je minstens 2000 euro neertellen voor de meesten aangezien deze gpus veel duurder zijn. Je kunt ook voor een geforce gaan, maar dan zou ik van te voren wel even uitzoeken of het kan, voordat je straks met problemen zit. Nadeel is dan dus dat je officiële support wel kunt vergeten, mocht dat ooit nodig zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Thomas254 op 02-07-2016 03:08 ]