Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopsadude
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik wil wat ledstrips in mijn woonkamer aanbrengen. Nu heb ik een Fibaro HC2 dus leek mij de RGBW module van Fibaro het beste aansluiten. Hierdoor kan ik het licht bedienen vanaf mijn smartphone. Het echter praktisch zijn om ook een wandschakelaar te hebben die dit kan aansturen, mogelijk met dimmer. Wat ik kan vinden zijn pulsdrukkers die hiervoor geschikt zouden moeten zijn.

Nu mijn vraag: zijn er puls drukkers die de RGBW modules via Z-Wave kunnen aansturen? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zubadan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-09 07:50
Dit kan heel makkelijk door een Fibaro dimmer achter een normale pulsdrukker in te bouwen. Via de scene activation fuctie kan je alles aansturen wat je wil. Zo schakel ik o.a. mijn Philips Hue lampen, Zubadan, enz.

Voor meer uitleg zie bijvoorbeeld: https://www.robbshop.nl/o...s/fibaro-scene-aansturing

[ Voor 3% gewijzigd door Zubadan op 01-07-2016 17:20 ]

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopsadude
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09-2022
Zubadan, dit klopt, echter moet je dan bekabeling naar de leds aanbrengen. Wat ik echter wil is een pulsdrukker met zender, zodat je een scene kan aansturen die wordt doorgestuurd naar rbgw ontvanger. De plek van de aansluiting heeft nu nl niet bekabeling liggen naar de plek waar de led-trafo komt.

Of zeg ik nu iets doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zubadan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-09 07:50
Bij de inbouwdoos voor de Fibaro dimmer / pulsdrukker heb je alleen stroom nodig, het signaal naar de Fibaro RGBW module gaat via Zwave.

Edit: je moet dus een Fibaro RGBW module kopen en een Fibaro dimmer, deze laatste gebruik je alleen als zender (scene activation).

[ Voor 32% gewijzigd door Zubadan op 01-07-2016 22:36 ]

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV