Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag Tweaker guru's.

Ik heb vandaag mijn nieuwe QPAD QH-1339 binnen gekregen, het is een prachtig ding met een prima microfoon, er is alleen 1 enorm minpunt: "Het volume van de microfoon is veel te zacht!

Wat ik tot nu toe heb gedaan is bij [opnameapparaten] naar mijn huidige opnameapparaat gaan, [eigenschappen] en naar [Niveaus]
Mijn "Microfoon" staat op 100.
Mijn "Microfoonversterking" staat op 0.0 dB.
Ik heb mijn Microfoonversterking op 0.0 gezet, omdat als ik deze naar 10 dB zet, ik gelijk merk dat ik enorm veel audiokwaliteit verlies omtrent het geluid van mijn microfoon, meer ruis, meer overall geluid naast mijn stem en een holle klank.

Dat is dus het probleem, mijn headset heeft niet een aparte optie waarmee ik het volume van mijn microfoon nog hoger kan zetten, en ik kan nergens een optie vinden waarmee ik het geluid daadwerkelijk hoger kan zetten! (naast de al aangegeven dingen in deze tekst)

Verdere informatie: Ik kan mijn standaardindeling op welke kwaliteit dan ook zetten, het doet niets met het volume, alleen iets met de kwaliteit, ook al is het verschil miniem.

Zoals al eerder genoemd gebruik ik de QPAD QH-1339.

Ik gebruik 2, 3.5 mm jacks via de achteruitgangen van mijn pc. De vooruitgangen heb ik al geprobeerd maar die pakken de headset niet op een of andere manier. Verder sta ik open voor elk advies!

Alvast bedankt en een fijne dag! ;)
gr. Timon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb je toevallig Realtek HD Audio Manager?
Of eventueel andere software. Daar kan het ook zacht ingesteld staan.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:31
Heb je meer 3.5 mm jacks aan de achterkant? Evt kijken of die daar wel op de microfoon zit en niet toevallig op een van de andere aansluitingen?

Verder: Welke audiochip gebruik je (die van je moederbord gok ik, maar welke is dat)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Puc van S
Ik heb mijn jack al even verplaatst naar één van de andere uitgangen, via die uitgangen werkt de microfoon helemaal niet, dus ik neem aan dat ik de goede uitgang heb gekozen.

Dit is mijn moederboard, van audiochips heb ik geen verstand dus misschien kun je hier wat mee:
ASRock Fatal1ty B85 Killer

bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wizai schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:35:
Heb je toevallig Realtek HD Audio Manager?
Of eventueel andere software. Daar kan het ook zacht ingesteld staan.
Tja, ik heb altijd een razer gebruikt, en daarvoor altijd razer Synapse gebruikt. Verder nooit een andere manager gehad, daar kan het aan liggen. Als ik realtek intyp in de startbalk krijg ik "Realtek hd audio configuratie" maar als ik daar op klik gebeurt er helaas niets.

Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:32:
Mijn "Microfoon" staat op 100.
Mijn "Microfoonversterking" staat op 0.0 dB.
Ik heb mijn Microfoonversterking op 0.0 gezet, omdat als ik deze naar 10 dB zet, ik gelijk merk dat ik enorm veel audiokwaliteit verlies omtrent het geluid van mijn microfoon, meer ruis, meer overall geluid naast mijn stem en een holle klank.
Als je het volume op 50% en de versterking op 10dB zet. Kan je daarna niet je volume spelen om het geluid goed te krijgen?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:49:
[...]

Als je het volume op 50% en de versterking op 10dB zet. Kan je daarna niet je volume spelen om het geluid goed te krijgen?
Ik ben het aan het proberen, maar ik wat ik toch steeds tegenkom is dat er door de booster een ruis op de achtergrond komt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:44:
@Puc van S
Ik heb mijn jack al even verplaatst naar één van de andere uitgangen, via die uitgangen werkt de microfoon helemaal niet, dus ik neem aan dat ik de goede uitgang heb gekozen.
Ik kan het even niet laten... Een microfoon op een uitgang is nooit een goed idee, zeker niet wanneer het de bedoeling is dat het geluid de computer in moet gaan. Je moet dus ook de jack in een ingang doen...

Mocht de boel niet softwarematige op te lossen zijn dan is het zaak om een versterkertje tussen de microfoon en de ingang te zetten. Op een wat groter systeem kun je nog met de gain spelen, maar dat helpt hier niet omdat je geen gebalanceerde ingang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:06:
[...]

Ik kan het even niet laten... Een microfoon op een uitgang is nooit een goed idee, zeker niet wanneer het de bedoeling is dat het geluid de computer in moet gaan. Je moet dus ook de jack in een ingang doen...

Mocht de boel niet softwarematige op te lossen zijn dan is het zaak om een versterkertje tussen de microfoon en de ingang te zetten. Op een wat groter systeem kun je nog met de gain spelen, maar dat helpt hier niet omdat je geen gebalanceerde ingang hebt.
wat houdt dat dan precies in? Ik heb gewoon mijn 3.5 mm jacks in de bijpassende "gaatjes" gedaan. Of dit nou uitgangen of ingangen zijn, geen idee!
Ik had altijd een usb headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een ingang is om het geluid de computer IN te sturen. Een uitgang is om het geluid de computer UIT te sturen, het is éénrichtingsverkeer.

Wat je bedoelt te zeggen in plaats van "ingang" of "uitgang" is waarschijnlijk "aansluiting". Dat is het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit is wel gewoon de beste manier om mijn headset aan te sluiten op mijn computer dus? Naast bijvoorbeeld usb.
Pagina: 1