Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robijntje007
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06-2024
Dag Tweakers,

Na lange tijd heb ik eindelijk terug de kans om een game-pc samen te stellen. Vroeger heb ik veel pc-gaming gedaan maar daarna heb ik een iMac gehad en een ps4 en is het pc-gaming verdwenen.
Nu heb ik ongeveer een budget van 1800 euro voor een volledig nieuwe pc + scherm + muis + windows + montage te kopen. Ik bestel de pc liefst bij een Belgische winkel (regio antwerpen) omdat, als er iets aan is kan ik em gewoon weg brengen en moet ik zelf niet onderdelen op sturen. (Ik ben een software-man geen hardware-man :) )

Hier onder een kort overzicht van de eisen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?

Game pc op een resolutie hoger dan 1080P en wat licht programmatie werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?

1800 euro, liefst bij een Belgische winkel. Ik heb de onderstaande configuratie gemaakt bij Alternate.be

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ik heb nog een gaming keyboard liggen dus dit heb ik zeker niet nodig. Voor de rest alles nodig zoals hier boven beschreven.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

De must-haves voor de pc zijn:
* GTX 1070 (founders edition), ik wil einde dit jaar met VR beginnen.
* WLAN adapter aangezien ik geen kabel wil/kan leggen naar de pc
* combinatie SSD + HDD (7200rpm), het moet toch lekker snel gaan

De must-haves voor de randapparatuur:

* 27" gaming scherm (liefst grotere resolutie dan 1080p)
* Logitech MX master, heb vroeger de MX revolution gehad, HAIL logitech _/-\o_

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Voor dit bedrag wil ik toch hoogwaardige componenten hebben. Vroeger heb ik veel van Asus gehad maar ik ben niet zeker of ze nog zo'n goeie componenten maken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Ik zou willen dat de pc een ATX formaat zou zijn. Geen interesse om een kleine of stille pc te maken.
Ik zit vrij geïsoleerd dus maakt niet zo heel veel uit ;)

De pc die ik al samen heb gesteld is de volgende:

Voeding
Corsair CS550M, 550 Watt voeding € 84,90

Werkgeheugen
Corsair 8 GB DDR4­2133 Kit € 47,99

WLAN adapterr
TP­LINK TL­WDN4800 € 44,99

Processor
Intel® Core i5­6600, 3,3 GHz (3,9 GHz Turbo Boost) € 244,90
Boxed Koeler (ATX Layout, PWM)

Harde schijf
Seagate Barracuda 7200.14, 2 TB € 74,90

CPU­koeler
Cooler Master Hyper TX3 EVO € 24,99

Grafische kaartt
ASUS GeForce GTX 1070 Founders Edition € 549

Behuizing
be quiet! SILENT BASE 600 € 109,90*

Muis
Logitech MX Master Wireless Mouse € 89,90

Software
Microsoft Windows 10 € 119,90

Monitor
Acer 27" Monitor G277HUsmidp € 359

Moederbord
MSI H170A GAMING PRO € 124,90*

Nu is mijn vraag, is dit een goeie configuratie voor dit geld? Hebben jullie andere/betere alternatieven voor bepaalde componenten (of winkels)? Kan er ergens een bottleneck zijn?

Ik denk dat dit een vrij goeie configuratie is hoewel ik niet zeker ben van het DDR4 RAM met het moederbord.

Bedankt alvast.

Gr.
Rob

[ Voor 1% gewijzigd door robijntje007 op 01-07-2016 16:32 . Reden: HD gaming is zo 2015 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt geen SSD, en dat voor een computer van 1800 euro......foei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voeding heeft een slechte prijs/kwaliteit. Alternatief omdat het een redelijk high-end systeem is, pricewatch: Corsair RM550x
Een H170 chipset voegt, op RAID en een paar chipsetlanes na, niets toe tov B150. pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
Windows voor €120? Dat heb ik er nog nooit voor betaald. Heeft altijd tussen de €20 en €50,- gezeten.
16gb ram ligt met dit budget wat meer voor de hand.

Plaats je onderdelen even in een pricewatch lijstje Handleiding Pricewatch. Zo is duidelijk welk onderdeel je precies bedoelt en zie je hoever je het budget er al doorheen gejaagd hebt.