Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nederlandse indiegame voor Xbox One gebruikt Kinect...

Pagina: 1
Acties:

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Er wordt in het artikel vermeld dat deze game gemaakt is door "Nederlandse gamemakers", maar het team bestaat uit een mix van allerlei nationaliteiten die hun bedrijf hier in Nederland gevestigd hebben wegens de NHTV (waar de meeste teamleden student zijn/waren).

Het interessante is wat mij betreft juist dat Nederland dergelijke internationale teams op eigen bodem weet te laten vestigen. En het feit dat het hier om "Nederlandse gamemakers" gaat is wat mij betreft verwarrend voor de lezers, omdat dit erop duidt dat het gehele team Nederlands is terwijl dit slechts een klein deel is.

Enfin, ik denk dat dit juist erg mooi laat zien hoe de Dutch Game Garden zich langzaamaan ook internationaal interessant begint te maken door het hoge niveau van Nederlandse game gerelateerde opleidingen (HBO en hoger, over het niveau van de MBO game opleidingen wordt meestal niet al te positief gesproken). Het zou mooi zijn als het artikel juist deze informatie mee zou nemen, vind ik althans :) .

Grillmeister

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
Ik snap je punt, maar dat maakt het wel wat ingewikkeld :) In eerste instantie is dit een berichtje over de game zelf. Wat jij beschrijft is een soort achtergrondverhaal ;)

Ik kwam er pas later achter dat het gemaakt is door een studio met Nederlandse roots. Dat vind ik een leuk detail, dus toegevoegd. Het bedrijf is gevestigd in Breda, dus dat is wat mij betreft een Nederlandse gamemaker. Het internationale aspect van dergelijke bedrijven kan zeker interessant zijn, maar is eigenlijk irrelevant voor een nieuwsbericht over een game, wat dit is...

Klein detail: Ik heb 'Nederlandse' weggehaald in de zin die je beschrijft. Nu staat er niet meer dat het Nederlandse gamemakers zijn, want dat is wellicht incorrect. Het blijft echter een Nederlandse studio en dat is wat het noemenswaardig maakt in deze context :)

[ Voor 19% gewijzigd door Xtuv op 01-07-2016 19:24 ]