Windows 7/8.1 licentie upgrade zonder pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:02
Ik heb nog een aantal Windows 7 ultimate en Windows 8 pro licenties liggen.
Op dit moment heb ik ze niet nog niet nodig, maar wellicht dat ik in de toekomst naast mijn huidige Windows 10 pc nog een andere Windows 10 bouw.

Het probleem is dat ik die licenties graag zou willen upgraden naar Windows 10, ter voorkoming dat ik straks met oude licenties zit die na 29 juli niet meer te upgraden zijn.
Ik wil ze dus eigenlijk nu omzetten naar Windows 10 licenties, zonder dat ik nog een pc heb die ik daaraan gekoppeld heb.

Iemand een idee of zoiets mogelijk is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Even virtuele machine installeren met Win7, key invoeren, upgraden naar Win10. En dan wanneer je wel een PC bouwt met Win10 die key gewoon weer gebruiken om Win10 te activeren?

Misschien zeg ik iets heeeel stoms hoor! (totaal niet sarcastisch bedoeld, misschien zeg ik echt iets heel stoms en lukt dit niet dmv hardware etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

020-5001500 bellen?

En nee, op dit moment lijkt er standaard nog geen mogelijkheid voor te zijn. Niet in de laatste plaats omdat het erop lijkt dat een licentie hardwaretechnisch gebonden is aan een device; een VM gaat waarschijnlijk niet werken omdat die zich ook identificeert met hardware van de host.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Ah dus toch. Ik dacht nog, wellicht krijgt je hem dan vervolgens wel geactiveerd op de nieuwe PC.

Misschien niet automatisch via internet, maar moet je even zo een geautomatiseerd bandje bellen zoals ik vroeger nog wel eens deed met WinXP. Als je key dan al gebruikt was op een andere PC, kon je niet eenvoudig de key invoeren in een nieuwe en klaar. Dan moest je MS bellen, kreeg je een bandje aan de lijn, typte je je WinXP key in, somde dat bandje een andere (langere vooral) key op die je dan gouw opschreef waarmee je je XP installatie dan kon activeren.

Dat is vandaag de dag dus niet meer zo eenvoudig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 18:31
Het hangt er denk ik vanaf wat voor licenties het zijn.

Bij een OEM word het serienummer van het moederbord mee geregistreerd als je de licentie activeert.
Deze kun je alleen telefonisch weer eraf halen als je moederbord bijv. stuk gaat en je een vervanger hebt gekregen.
Dit zal dus wss. niet lukken me een virtuele machine.

Als het Retail licenties zijn zou het wel kunnen dat het lukt met een virtuele machine, dan moet je alleen wel voor elke licentie opnieuw installeren en upgraden zodat de key weer geregistreerd word als ge-upgrade naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Volgens mij heb je inderdaad een systeem nodig om te upgraden.

Als je zeker weet dat je ze op korte termijn niet nodig hebt waarom zet je ze dan niet te koop?
Kun je van het geld nog wat leuks doen. Tegen de tijd dat je een nieuw systeem bouwt kun je voor een paar tientjes weer een w10 oem kopen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1