Toon posts:

Lifetime goedkope SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een SSD te kopen. Nu kwam ik deze tegen: http://www.mymemory.de/SS...II-2.5INCH-SSD-Festplatte

Wat zijn nou de nadelen van zo'n goedkope SSD en wat kan ik qua levensverwachting verwachten? Is het het echt waard om wat duurder te gaan, of gaat het dan maar om kleine verschillen zoals dat een duurdere SSD misschien wat sneller is?

Alvast bedankt!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Niet veel van te zeggen, want bij de technische specificaties staat niets van belang, ja dat er geen draaiende delen inzitten....
Bovendien gaat het om de stabiliteit en betrouwbaarheid, snelheid is niet zozeer een issue.

Daarvan afgezien is het zowiezo een miskoop, want 120 GB is gewoon te klein.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:26
Reepje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:17:
wat is dat voor rare opmerking, TS vermeld niet waar hij de ssd voor gaat gebruiken. als hij er alleen een OS op wil zetting is 120gb zat!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet dat het vrijdag is en niet echt een zonnige zomer maar; praat niet zo stom. Mijn SSD is 128GB en ik gebruik nu anderhalf jaar niet meer dan 40GB daarvan voor mijn OS, wat applicaties en Hyper-V rollen. De rest van mijn data zet ik elders op mijn iSCSI NAS.

Dat het merk van de genoemde SSD misschien niet bekend is, wil niets zeggen over de betrouwbaarheid. Maar aangezien een flink aantal fabrikanten in https://tweakers.net/cate...d-state-drives/producten/ gewoon 3 tot 5 jaar garantie geven, mag je ervanuit gaan dat dat voldoet voor normaal/consumenten-gebruik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

De Integral gebruikt een Phison S10 controller, dezelfde als die Toshiba in hun goedkope SSDs gebruikt.
Weinig bijzonders over te melden. Het is een hele goedkope SSD met TLC geheugen wat de levensduur beperkt maar die zal nogsteeds lang genoeg zijn.

Zie http://www.tomshardware.c...-phison-s10,4190.html#p16

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:04
Bijzonder. Ik heb toch echt Windows 7, 8.1 en 10 op 128Gb zonder enige ruimte issues gehad. Inclusief 40Gb aan data.

Maar het is niet veel, maar voldoende voor normaal gebruik of anders alleen je OS op de SSD te hebben draaien.

Al zou ik liever gewoon een MX200 aanschaffen, maar dit is wel erg weinig geld voor een SSD.

[ Voor 10% gewijzigd door Rolfie op 01-07-2016 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
120gb is meer dan zat, heb er namelijk nog een normale harde schijf naast!
Het ging mij vooral om de betrouwbaarheid, dat ik bij wijze van spreken niet elke 2 jaar een nieuwe SSD moet kopen.
Maar uit de reacties kan ik afleiden dat ik me daar niet perse zorgen over hoef te maken?
Pagina: 1