• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03-2025
Hallo,

Ik hoop dat er wat technische mensen zijn die mij kunnen helpen. Zowel Samsung als hun reparatie partner Selectro werken mij nogal tegen en willen dat ik de tv ter reparatie aanbied maar dat is in mijn ogen niet nodig! Het typenummer van mijn tv is: LE37C630K1W en is ongeveer 6 jaar oud.

Ik zal in het kort uitleggen wat er is gebeurd. Een half jaar geleden ongeveer begon mijn tv uit het niets uit en weer aan te gaan. In het begin was dit een paar maal per dag maar kon ook weleens 10 x achter elkaar zijn. Ook bleef de tv vaak wat langer uit om daarna weer vanzelf aan te gaan.
Op een gegeven moment toen ik er helemaal gek van werd heb ik de stekker er uit getrokken. Toen ik die een paar dagen later weer er in deed ging de tv weer aan en kreeg ik een foutmelding op het scherm (zie afbeelding): Main Board has been changed. Please go into service mode and set below options, -type, -local set, -front color option. Met een druk op ok is het weer weg maar telkens als de tv wordt aangezet dan komt deze melding. Ook is het beeld niet helemaal scherp en kloppen de hdmi ingangen niet. Stekkers zitten in hdmi 1 en 2 maar de tv geeft 2 en 3 aan. Omdat de tv toch vaak uit ging en weer aan heb ik er verder niets mee gedaan maar opeens is het uitvallen minder geworden en lijkt het alsof de tv weer bruikbaar is. via wat googlen kwam ik er achter hoe ik in het service menu kon komen. Bij options staan inderdaad de 3 instellingen met als waarde "None". Maar alleen al bij Type zijn er 85 opties. Ik had verwacht daar wat aan te treffen zoals typenummer maar dat is niet zo. alle waardes beginnen wel met cijfers zoals 32, 37 etc. Zou kunnen dat dat de afmeting in inches is. Maar verder kom ik er niet uit.
Ik dacht hier kan Samsung of Selectro mij vast mee helpen, maar nee ze willen dit niet vertellen en verschuilen zich achter slechte excuses dat ik niet in het service menu mag komen en dat als ze mij verkeerd informeren ze verantwoordelijk zijn, etc.
Al met al word ik hier niet vrolijk van. Ik vraag niet om technische reparatie maar puur om een optie in een menu. Dit kan volgens mij telefonisch of via de mail worden doorgegeven op basis van type en serienummer van de tv.

Nu is voor een aantal jaren geleden wel het moederbord in mijn tv vervangen. Toen dat er in zat is de monteur naar het service menu gegaan en heeft hij wat instellingen gedaan. Dat zullen wel de bewuste opties zijn geweest. Dit is dus iets wat vaker voorkomt en de informatie moet dus zeker voorhanden zijn bij Selectro. Tijdje terug overigens aan samsung gevraagd of dat uit en aan schakelen verholpen kon worden maar een reparatie (vervangen van het moederbord) is de tv niet meer waard en heb ik dus ook niet dioorgezet. Op dat moment verscheen de foutmelding overigens nog niet.

Maar goed nu mijn vraag, is er iemand die mij kan helpen of wat in de goede richting kan sturen?
Als ik iemand wist met dezelfde tv dan was het probleem ook snel opgelost volgens mij want dan had ik daar kunnen kijken wat de instellingen zijn. Het uit en aan gaan hoeft niet te worden opgelost, puur de waardes in het service menu die ik wil invullen. Heeft type te maken met het moederbord? Kan ik de info ergens aflezen? Ik heb zelf de tv overigens nog niet geopend.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GeWKJIWEStuOtQwCs20Xy4B6/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OCxCybOyu2zsp5OEjvMkZnUy/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9PcTnq728451hvurmVW3iwfb/thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door tajvdz op 01-07-2016 15:22 ]

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03-2025
Niemand die hier iets meer over weet of zoiets heeft meegemaakt?