Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medium Build versus Medium/High-End Build!

Pagina: 1
Acties:

• Kain
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 22:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een goede nieuwe pc, die nog jaren mee kan met tekstbewerking, gamen, muziek luisteren, surfen, enzovoort. Graag ook rustig voor de ogen, if this makes sense. Raak snel vermoeid als ik achter een scherm zit. Nou is dit met laptops volgens mij erger dan desktop pc's. Maar misschien dat iemand advies heeft over de beeldschermen die ik mijn lijstjes heb staan.

Ik ben van plan Windows 10 te gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals je in mijn twee lijstjes ziet heb ik systeem van 1700 euro en een systeem van 1000 euro. Ik vraag mij af of er een meerwaarde is aan het systeem van 1700 euro, of dat deze ook binnen de kortste keren outdated zal raken en dat ik dan toch maar beter twee keer een systeem van rond de 1000 euro kan kopen, of bepaalde onderdelen beter laten kan upgraden dan bijvoorbeeld voor een GT1070 te gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem eigenlijk all mijn K260 keyboard van Logitech mee en heb volgens mij nog een oude harde schijf die op mijn huidige pc niet werkt (niets werkt op dit kreng, kan Windows ook niet herinstalleren, brand en speelt geen cd's/dvd's af (van geen 1 speler, meerdere geprobeerd) en doet ook niet aan bootable USB drives. Vandaar dat ik aan een nieuwe toe ben. ;)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon alles wat in een systeem hoort te zitten. Zit nog te twijfelen over de videokaart en het beeldscherm (twee dure aankopen).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga het liefst voor een Intel systeem. Op een 1 of andere manier vind ik Nvidia kaarten ook wat betrouwbaarder door de vele driver updates. Maar als ik voor de budget optie ga, dan wordt het de RX 480

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo min mogelijk geluid en niet teveel energiekosten.

Ga je overklokken?
Ik wil voor een goede prestatie gaan van mijn systeem maar ik wil ook dat het jaren meegaat en dan is overklokken niet altijd de beste oplossing, dus misschien dat jullie mij bij deze vraag helpen kunnen. Kan ik overklokken zonder jaren van de duurkoop af te halen?

Wat verwacht je van ons?
Ik heb volgens mij twee redelijke lijstjes samengesteld. Mijn vraag is, is de +600 euro het waard? Ik ben geen fanatieke gamer en wil eigenlijk gewoon dat mijn nieuwe systeem lang zal kunnen meelopen. Aan de andere kant is het wel iets wat je dagelijks gebruikt, dus je mag er best geld voor uittrekken. In alle eerlijkheid vind ik 1700 euro eigenlijk niet iets te veel, misschien dat ik op wat onderdelen besparen kan.

Moet ik voor de GT1070 gaan of is de RX 480 voldoende, voor de niet high-end gamer. Ik lees dat DX12 een grotere boost geeft aan de RX480, is dit voor de komende jaren voldoende?

En zoals ik eerder al aangaf, krijg ik toch sneller dan vroeger vermoeide ogen van digitale schermen (misschien mijn ogen ook eens laten nakijken), maar mijn vraag aan jullie is, wat voor een scherm is dan het verstandigst om te halen? Goede kwaliteit maar ook rustig voor de ogen.

Nu mijn twee lijstjes. Eerste lijstje is dat van een Medium PC, denk ik. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Asus Z170M-PLUS€ 95,46€ 95,46
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 269,-€ 269,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Asus VX238H Zwart€ 156,86€ 156,86
1be quiet! Shadow Rock Slim€ 38,95€ 38,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 34,91€ 34,91
1Corsair CX450M€ 51,57€ 51,57
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,95€ 87,95
1JBL Pebbles Zwart€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.081,60

Tweede lijstje is dat van een Medium/High-End PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 124,80€ 124,80
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 528,-€ 528,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 324,36€ 324,36
1be quiet! Dark Rock 3€ 58,95€ 58,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 69,90€ 69,90
1Corsair RM550x€ 94,69€ 94,69
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.708,50

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:00
Ik zou zelf zoiets doen (heb niet zo'n verstand van randapparatuur, dus die heb ik eruit gelaten)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Cryorig M9i€ 24,99€ 24,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 51,57€ 51,57
1Crucial BX200 480GB€ 116,76€ 116,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.160,12

Als je geen fanatiek overklokker bent zie ik daar de meerwaarde niet van in. Dit is meer een combinatie van de 2 systemen. Aangezien nieuwe games afhankelijker zijn van de GPU heb ik daarom de 1070 erin gelaten.
Verder een wat aantrekkelijkere koeler aangezien je een raam hebt en geen zware koeling nodig hebt als je niet gaat overklokken. Daarom ook het moederbord aangepast naar een B150 chipset.
Ook een goedkopere SSD omdat je het verschil in de praktijk toch niet gaat merken.
Voor de voeding is 450W voldoende.

Tel hier nog een scherm en speakers bij op en je zal zo rond de 1400-1500 zitten.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Heb thuis een IPS paneel (Dell Ultrasharp zoals uit jouw lijst, maar met 1920x1200 res) en dat vind ik veel draaglijker dan het LCD (TN) scherm waar ik op het werk naar kijk. Echter kijk ik op het werk veel meer naar 'witte' schermen dan thuis... Dus moeilijk te zeggen, maar lichte voorkeur voor IPS. Die Dells zijn ook wel top.

Ik denk dat het minstens even belangrijk is om als je last heb ik een goedverlichte ruimte te zitten en niet naar een monitor staren als je vermoeid bent, genoeg pause nemen etc... En eens laten checken of je mssn geen bril nodig hebt uiteraard.

Beide set-ups lijken erg goed, aangepast aan de resolutie van je scherm. Een 'Z' mobo heb je niet nodig als je niet gaat overclocken, daar kan je nog wat goedkoper in gaan.

Ik zou persoonlijk al kiezen voor een SSD only systeem...

• Kain
Martijn85 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:27:
Ik zou zelf zoiets doen (heb niet zo'n verstand van randapparatuur, dus die heb ik eruit gelaten)

Als je geen fanatiek overklokker bent zie ik daar de meerwaarde niet van in. Dit is meer een combinatie van de 2 systemen. Aangezien nieuwe games afhankelijker zijn van de GPU heb ik daarom de 1070 erin gelaten.
Verder een wat aantrekkelijkere koeler aangezien je een raam hebt en geen zware koeling nodig hebt als je niet gaat overklokken. Daarom ook het moederbord aangepast naar een B150 chipset.
Ook een goedkopere SSD omdat je het verschil in de praktijk toch niet gaat merken.
Voor de voeding is 450W voldoende.

Tel hier nog een scherm en speakers bij op en je zal zo rond de 1400-1500 zitten.
Hmmm. Qua SSD zou je gaan voor de Crucial variant? Nog wel handig om een HDD te hebben toch? Om vanalles op te zetten, games spelen vanaf SSD?
Inrage schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:29:
Heb thuis een IPS paneel (Dell Ultrasharp zoals uit jouw lijst, maar met 1920x1200 res) en dat vind ik veel draaglijker dan het LCD (TN) scherm waar ik op het werk naar kijk. Echter kijk ik op het werk veel meer naar 'witte' schermen dan thuis... Dus moeilijk te zeggen, maar lichte voorkeur voor IPS. Die Dells zijn ook wel top.

Ik denk dat het minstens even belangrijk is om als je last heb ik een goedverlichte ruimte te zitten en niet naar een monitor staren als je vermoeid bent, genoeg pause nemen etc... En eens laten checken of je mssn geen bril nodig hebt uiteraard.

Beide set-ups lijken erg goed, aangepast aan de resolutie van je scherm. Een 'Z' mobo heb je niet nodig als je niet gaat overclocken, daar kan je nog wat goedkoper in gaan.

Ik zou persoonlijk al kiezen voor een SSD only systeem...
Thuis staat de PC onder een dakraam, qua licht zit het in de kamer wel goed. Ja, ik hoor altijd iedereen inhakken op TN panels.Denk je dat de grootte van het scherm nog een factor is? 25 inch versus 23 inch? Gek genoeg, heb ik normaal gesproken minder last als ik achter een desktop pc zit dan bijvoorbeeld een laptop of een tablet.

SSD only systeem? Aangezien SSD vrij prijzig is en ik nog zeker 300 GB aan muziek op mijn schijf heb staan (vnl. FLAC files), is het niet verstandig om gewoon een HDD aan te houden voor media (films en muziek) en misschien als back-up.

Ik weet niet zeker of ik ga overklokken, is een beetje afhankelijk van mijn vrienden. En beperkt het de levensduur van het systeem veel?

• Inrage
Overclocken is 95% voor fun, en 5% nut in bepaalde applicaties... bij games bijna niks, die zijn meestal GPU driven. Aan jou om te kiezen of je daar geld aan wil geven. Prijs verschil zit em meestal in zowel CPU, mobo als koeler, samen loopt dat op.

Voor die muziek kan je idd nog een HDD nemen, of gewoon uit een vorig systeem meenemen. SSDs zijn al sterk goedkoper geworden en dat zal nog wel even verder gaan.

• Kain
Inrage schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:30:
Overclocken is 95% voor fun, en 5% nut in bepaalde applicaties... bij games bijna niks, die zijn meestal GPU driven. Aan jou om te kiezen of je daar geld aan wil geven. Prijs verschil zit em meestal in zowel CPU, mobo als koeler, samen loopt dat op.

Voor die muziek kan je idd nog een HDD nemen, of gewoon uit een vorig systeem meenemen. SSDs zijn al sterk goedkoper geworden en dat zal nog wel even verder gaan.
Ok, dan ga ik hem niet overklokken. Is echt iets voor fanatics, ik wil gewoon een stabiel systeem.

Ik kan inderdaad ook mijn oude HDD gebruiken, hopelijk werkt die wel op mijn nieuwe pc, lol.

Damn, ik vind het toch wel verdomde moeilijk om een proper systeem samen te stellen. Ik heb verdorie een half jaar (of zelf meer) zitten te wachten op de GTX1070 and de RX480. Had gehoopt op een prijsdaling d.m.v. concurrentie maar die zie ik zou gauw nog niet aankomen. Irritant.

Als ik niet ga overklokken, heb ik dan nog wel een processorkoeler nodig? Ik zie in de best buy guides vaak bij mainstream en niet overklokte pc's geen processorkoelers.

• Inrage
Dat is dan met de Stock koeler meegeleverd met de CPU. Ik erger mij aan het geluid van die dingen... andere mensen storen zich daar niet aan. Persoonlijk dus.

• Martijn85
Kain schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:24:
[...]

Hmmm. Qua SSD zou je gaan voor de Crucial variant? Nog wel handig om een HDD te hebben toch? Om vanalles op te zetten, games spelen vanaf SSD?

*knip*
Je kan ook full SSD gaan, scheelt weer wat geluid.
HDD zou ik alleen gebruiken om data op te slaan (muziek,films etc...) SSD gebruiken om programma's vanaf te laden, dat gaat veel sneller dan een gewone HDD.

En of je naast 480GB SSD ook een 1TB HDD nodig hebt ligt aan hoeveel data je hebt.
Misschien handig te kijken hoeveel je nu gebruikt. Ik heb zelf een 250GB SSD in m'n laptop en data staat op m'n NAS. Op m'n laptop heb ik slechts 40GB in gebruik.

• Kain
Ik heb dingen veranderd, is de setup zo beter?

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 58,95€ 58,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 69,90€ 69,90
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.631,96

• Kain
Ok, dit is waar ik nu op zit. Ik vind het wel een dope systeem, al zeg ik het zelf. Enig commentaar zou welkom zijn. Voor dit Dell scherm gekozen omdat het meer allround is en aangezien ik toch geen professionele gamer ben. Is eigenlijk voor 1440p use, doe ik er verstandig aan om mijn setup dan zo op te stellen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Cryorig M9i€ 24,99€ 24,99
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.538,05

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Ziet er IMO verdomd goed uit! De CPU koeler ken ik niet, maar het zal ongetwijfeld een verbetering zijn TOV de stockkoeler.

Iets waar je mogelijk nog wat in kan verbeteren is het moederbord: Ik weet niet hoeveel casefans je case heeft en je van plan bent er bij te plaatsen, maar je moederbord bied headers voor 3 casefans, waarbij niet aangegeven zijn of ze daadwerkelijk PWM aanstuurbaar zijn. Je case heeft er standaard 2 en zal dus wel passen.

Edit: ik heb de handleiding erbij gepakt, en er zijn 2 headers met 4 pins en 1 3 pins. Als je dus meer fans zou aan willen sluiten dan moet dat op een 3 pins en zal die non stop op max speed draaien. Of de andere 2 casefans headers PWM supporten betwijfel ik ook.

Dit is trouwens nitpicking, maar de rest ziet er zo goed uit dat alleen mierenneuken overblijft :+

[ Voor 29% gewijzigd door Ardjee op 03-07-2016 13:54 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Wellicht kun je kijken naar een 120-144Hz scherm, ik hoor wel eens zeggen dat dat rustiger voor de ogen is.
Grootste oorzaak lijken lichtintensiteit en kleuren te zijn, zoek dus sowieso een monitor waarbij je die (goed) kunt instellen (laagst mogelijke cd waarde, etc).
Ook een hoge resolutie en dus grote pixeldichtheid lijkt me beter, omdat leeswerk dan scherper wordt (uiteraard afhankelijk van grootte en afstand, als je te ver weg zit om kleine letters te kunnen lezen dan wordt het er zeker niet beter op).

Ik heb me er zelf nooit echt in verdiept wat betreft hoofdpijn omdat ik daar zelf geen last van heb.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:09
Met betrekking tot monitoren zou ik is kijken naar bijvoorbeeld dit scherm:
http://www.asus.com/nl/Monitors/MG279Q/

Hoge refreshrate en schijnbaar andere wonderbaarlijke functies, of ze werken geen idee?

ASUS Ultra Low Blue Light
De MG279Q is verder voorzien van ASUS Ultra Low Blue Light-filters om gebruikers te beschermen tegen schadelijk blauw licht. Vier verschillende filterinstellingen zijn eenvoudig toegankelijk en te selecteren via het OSD-menu, om te voldoen aan verschillende scenario's.

Flicker-Free technologie
Flicker-Free technologie vermindert flikkeringen, voor een comfortabele gaming-ervaring. Dit minimaliseert vermoeide ogen en andere schadelijke effecten tijdens langdurige gaming-sessies.

Specs

• Kain
Ardjee schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:50:
Ziet er IMO verdomd goed uit! De CPU koeler ken ik niet, maar het zal ongetwijfeld een verbetering zijn TOV de stockkoeler.

Iets waar je mogelijk nog wat in kan verbeteren is het moederbord: Ik weet niet hoeveel casefans je case heeft en je van plan bent er bij te plaatsen, maar je moederbord bied headers voor 3 casefans, waarbij niet aangegeven zijn of ze daadwerkelijk PWM aanstuurbaar zijn. Je case heeft er standaard 2 en zal dus wel passen.

Edit: ik heb de handleiding erbij gepakt, en er zijn 2 headers met 4 pins en 1 3 pins. Als je dus meer fans zou aan willen sluiten dan moet dat op een 3 pins en zal die non stop op max speed draaien. Of de andere 2 casefans headers PWM supporten betwijfel ik ook.

Dit is trouwens nitpicking, maar de rest ziet er zo goed uit dat alleen mierenneuken overblijft :+
Zouden er meer fans nodig zijn? Raad je dus een ander moederbord aan? Is mijn eerste build ooit, mijn broer heeft er een paar gedaan en zegt dat het niet super moeilijk is. Maar dit soort dingen heb ik mij eigenlijk nog nooit in verdiept. Ja, ik vind hem ook wel mooi, zat eerst op bijna 1800 euro, nu op 1500. Dit Dell beeldscherm heeft by far the beste reviews en aangezien het voor algemeen gebruik is weet ik niet of ik een speciaal gamescherm moet halen, ik ben geen professionele gamer dus. Eigenlijk al jaren niet meer gegamed, maar was dit wel weer van plan. HAHA! Anyway, meeste tijd zal de pc media bestanden afspelen (muziek/video), browsen, enzovoort. Gamen moet je echt tijd voor vrijmaken.
mitsumark schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:21:
Wellicht kun je kijken naar een 120-144Hz scherm, ik hoor wel eens zeggen dat dat rustiger voor de ogen is.
Grootste oorzaak lijken lichtintensiteit en kleuren te zijn, zoek dus sowieso een monitor waarbij je die (goed) kunt instellen (laagst mogelijke cd waarde, etc).
Ook een hoge resolutie en dus grote pixeldichtheid lijkt me beter, omdat leeswerk dan scherper wordt (uiteraard afhankelijk van grootte en afstand, als je te ver weg zit om kleine letters te kunnen lezen dan wordt het er zeker niet beter op).

Ik heb me er zelf nooit echt in verdiept wat betreft hoofdpijn omdat ik daar zelf geen last van heb.
Dit scherm van Dell dat ik heb, heeft de beste bang for buck, al een tijd lang. Is niet iets voor een hardcore gamer, maar dit ben ik ook niet. Hij schijnt perfect te zijn voor editen en foto's. Kwalitatief krijg je dus waar voor je geld. Bovendien is die goed instelbaar. Voor ik de hele pc ga aanschaffen blijf ik nog wel even rondkijken, de jongen onder je heeft ook weer een hele andere kijk, maar opgezocht, die schermen zijn wel erg duur. Aaah zie dat jij het toch ook over de refresh rate heb, die is maar 60Hz bij deze. :(
Freaky Maus schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:28:
Met betrekking tot monitoren zou ik is kijken naar bijvoorbeeld dit scherm:
http://www.asus.com/nl/Monitors/MG279Q/

Hoge refreshrate en schijnbaar andere wonderbaarlijke functies, of ze werken geen idee?

ASUS Ultra Low Blue Light
De MG279Q is verder voorzien van ASUS Ultra Low Blue Light-filters om gebruikers te beschermen tegen schadelijk blauw licht. Vier verschillende filterinstellingen zijn eenvoudig toegankelijk en te selecteren via het OSD-menu, om te voldoen aan verschillende scenario's.

Flicker-Free technologie
Flicker-Free technologie vermindert flikkeringen, voor een comfortabele gaming-ervaring. Dit minimaliseert vermoeide ogen en andere schadelijke effecten tijdens langdurige gaming-sessies.
Aaah thanks mate. Hij is wel behoorlijk door en moeilijk verkrijgbaar, als ik het goed heb gezien. Maar is sowieso een goed idee om verder te kijken dan het scherm waar ik momenteel op zit. Al heb ik velen reviews ervan gezien (ook op YouTub) en iedereen is er erg positief over. Ik ga overigens ook mijn ogen eens laten nakijken, misschien heb ik voor dit soort dingen wel gewoon een bril nodig. Ik heb het vooral bij gamen op de televisie, als ik achter de laptop zit of langere tijd op tablet/phone. Werd hij vroeger nooit vermoeid van, maar denk dat ik dan toch zit te turen ofzo, I don't know. Bij gewoon televisie kijken heb ik er geen last van maar dan heb je een heel scherm die je rustig tot je neemt (in plaats van gamen waar je steeds focust). Dus ik ga denk ik ook maar eens naar een opticien. Een echte game-/lees-/PC-bril. :P

Thanks voor je hulp mate. Heb jij zelf ook een speciaal scherm dan? Iets met een hoge refresh rate?

• Martijn85
Bij de case zitten 2 fans en de kast biedt prima ruimte voor kabelmanagement. Dus als je de kabels netjes achter de moederbodtray wegwerkt is 2 fans voldoende voor goede airflow.
Eentje voor als intake en eentje achter als outtake (gok dat ze zo ook al in de case zitten).

De build ziet er wat mij betreft prima uit zo 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn85 op 03-07-2016 18:13 ]

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:09
Kain schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:00:
[...]

Aaah thanks mate. Hij is wel behoorlijk door en moeilijk verkrijgbaar, als ik het goed heb gezien. Maar is sowieso een goed idee om verder te kijken dan het scherm waar ik momenteel op zit. Al heb ik velen reviews ervan gezien (ook op YouTub) en iedereen is er erg positief over. Ik ga overigens ook mijn ogen eens laten nakijken, misschien heb ik voor dit soort dingen wel gewoon een bril nodig. Ik heb het vooral bij gamen op de televisie, als ik achter de laptop zit of langere tijd op tablet/phone. Werd hij vroeger nooit vermoeid van, maar denk dat ik dan toch zit te turen ofzo, I don't know. Bij gewoon televisie kijken heb ik er geen last van maar dan heb je een heel scherm die je rustig tot je neemt (in plaats van gamen waar je steeds focust). Dus ik ga denk ik ook maar eens naar een opticien. Een echte game-/lees-/PC-bril. :P

Thanks voor je hulp mate. Heb jij zelf ook een speciaal scherm dan? Iets met een hoge refresh rate?
Heb zelf geen speciaal scherm, een doorsnee 1440p van Dell. Maar vanwege Freesync op dit scherm staat hij momenteel in mijn wenslijst. Deze punten zie ik als bonus maar wellicht helpt het in jouw situatie, zelf heb ik daar geen last van namelijk maar het is volgens mij ook gewoon een goed scherm in het algemeen.

Specs

• Kain
Martijn85 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:12:
Bij de case zitten 2 fans en de kast biedt prima ruimte voor kabelmanagement. Dus als je de kabels netjes achter de moederbodtray wegwerkt is 2 fans voldoende voor goede airflow.
Eentje voor als intake en eentje achter als outtake (gok dat ze zo ook al in de case zitten).

De build ziet er wat mij betreft prima uit zo 8)
Aaah ok, dank je. Ik ben echt een n00b, die processorkoeler die ik erbij heb staan, die ik kan ik dus eventueel verwijderen? Ja, ik vind dit een mooie kast en het schijnt ook best een goede te zijn.
Freaky Maus schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:44:
[...]

Heb zelf geen speciaal scherm, een doorsnee 1440p van Dell. Maar vanwege Freesync op dit scherm staat hij momenteel in mijn wenslijst. Deze punten zie ik als bonus maar wellicht helpt het in jouw situatie, zelf heb ik daar geen last van namelijk maar het is volgens mij ook gewoon een goed scherm in het algemeen.
Freesync is dacht ik alleen van toepassing op AMD videokaarten, toch?

Heb jij zo'n scherm van Dell als ik in mijn lijst heb staan? Die heeft toch best veel hele goede reviews. Voor hardcore internetgamers misschien niet iets, maar dit ben ik niet. Mijn favoriete shooter is nog steeds Unreal Tournament uit het jaar 0. ;) :P

Al ga ik met de nieuwe kaart wel even 10 jaar gaming inhalen, hoop ik. :p

• Martijn85
Kain schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:57:
[...]

Aaah ok, dank je. Ik ben echt een n00b, die processorkoeler die ik erbij heb staan, die ik kan ik dus eventueel verwijderen? Ja, ik vind dit een mooie kast en het schijnt ook best een goede te zijn.

*knip*
De CPU koeler zou je weg kunnen laten. De CPU wordt namelijk met een stock koeler geleverd (Boxed versie).

Aangezien je een dichte kast hebt maakt het qua uiterlijk niet uit. De Cryorig zal waarschijnlijk wel wat beter koelen en stiller zijn dan de stock koeler.

Dus als je die €25 wilt besparen en je bereidt bent daar wat koelprestaties en geluidniveau op in te leveren, kan je hem weglaten.

• Kain
Heeej mensen, klopt deze video? Ze zeggen dat alle I5 processoren te langzaam zijn om 144hz te spelen en ook dat de GTX1070 met een I5 processor, weggegooid geld is omdat het de 120-144hz snelheden niet zou aankunnen. Nou ja, aangezien beide in mijn lijstje staan, vraag ik jullie mening.

Hier de video. Volgens hen, ook het bewijs in de video.

YouTube: Core i5 Speed Too Slow for 144hz! GTX 1070 Crushes i5 4690K in Bench...

[ Voor 3% gewijzigd door Kain op 17-07-2016 12:36 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kain schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:35:
144hz te spelen en

Nou ja, aangezien beide in mijn lijstje staan, vraag ik jullie mening.
Uit de video kon ik niet veel wijs, maar jouw scherm is 60 Hz? en ook nog eens geen 4K.

• Kain
Reepje schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Uit de video kon ik niet veel wijs, maar jouw scherm is 60 Hz? en ook nog eens geen 4K.
Weet ik. Aaah, was de tweede video over dit onderwerp. Ik werd er ook niet veel wijzer van. Met 60Hz zou het inderdaad geen probleem zijn. 4k gaming is sowieso niet mogelijk, zelfs niet met de GTX 1080.

Volgens mij bedoelen ze te zeggen dat alle I5 processoren te langzaam zijn om goed 144hz of 120hz te kunnen gamen? Je hebt minimaal een I7 nodig. Aangezien iedereen mij altijd een I5 heeft aangeraden, is dit een aparte conclusie. Dit samen met de GTX1070.

Eerdere video. Gaat over de GTX1070. Gaat erover dat de CPU's serieus gaan ''Bottlenecken'''? Lol gast, ik weet het ook niet. Gisteren vluchtig 1 van de video's gezien. Vind het een dope channel, ''Good Old Gamer''. Maar werd hier dus ook niet veel wijzer van. Verhitte discussies ook als je naar de comments kijkt.

Klinkt allemaal gewoon niet zo goed. Dus vraag ik hier als N00b om advies. ;)

YouTube: CPU Showdown Part 1! Will a 1st Gen Core i5 or i7 Bottleneck a GTX 1...

[ Voor 8% gewijzigd door Kain op 17-07-2016 13:13 ]

• Kain
Iemand? GTX 1070 is too much voor de I5 6500 in combinate met het scherm 60Hz is die toch perfect? Maar met oog op de toekomst? Moet ik een andere CPU halen en dan een ander scherm?

[ Voor 92% gewijzigd door Kain op 18-07-2016 12:33 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Nouja, als je echt het meeste performance eruit wilt halen zit er dan niet veel anders op dan een 6600K ( of misschien 6700K ) halen en deze overklokken naar iets als 4,6GHz.

Nu moet er ook nog wel even aangemerkt worden dat in de video die jij linkt de benchmarker een 875K gebruikt, stokoud zou ik het niet willen noemen, maar oud is die wel.
http://ark.intel.com/prod...ocessor-8M-Cache-2_93-GHz
De IPC van deze proc is niet zo geweldig meer en dit zie je rap terug met een milde overklok.

• Kain
Thomg schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:05:
Nouja, als je echt het meeste performance eruit wilt halen zit er dan niet veel anders op dan een 6600K ( of misschien 6700K ) halen en deze overklokken naar iets als 4,6GHz.

Nu moet er ook nog wel even aangemerkt worden dat in de video die jij linkt de benchmarker een 875K gebruikt, stokoud zou ik het niet willen noemen, maar oud is die wel.
http://ark.intel.com/prod...ocessor-8M-Cache-2_93-GHz
De IPC van deze proc is niet zo geweldig meer en dit zie je rap terug met een milde overklok.
Bedankt voor je reactie. Denk je dat ik het met dit huidige lijstje wel zou kunnen volhouden, de komende 5 jaar? Overigens overweeg ik om voor de goedkoperen 1070 te gaan, Armor OC ofzo? Ook van MSI!

• mitsumark
Op dit moment is een i5 voor (1080p) 60Hz voldoende, op een uitzondering na.
De 1070 is op dit moment 'overkill' voor 1080p 60Hz, echter nieuwere games gaan veel meer van de videokaart vragen en niet zo heel veel meer van de processor.

Ik denk dus dat je over een paar jaar een gebalanceerd systeem hebt en eventueel zelfs nog een keer de videokaart moet vervangen om de nieuwste games bij te houden terwijl de processor nog wel even meegaat.

• Kain
mitsumark schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:00:
Op dit moment is een i5 voor (1080p) 60Hz voldoende, op een uitzondering na.
De 1070 is op dit moment 'overkill' voor 1080p 60Hz, echter nieuwere games gaan veel meer van de videokaart vragen en niet zo heel veel meer van de processor.

Ik denk dus dat je over een paar jaar een gebalanceerd systeem hebt en eventueel zelfs nog een keer de videokaart moet vervangen om de nieuwste games bij te houden terwijl de processor nog wel even meegaat.
Ik heb voor een 1440p scherm gekozen, daar schijnt de GTX 1070 perfect voor te zijn. 4k zijn voor de 1070 en de 1080 nog te hoog gegrepen. Dus wordt het 1440p 60Hz, is dit lijstje daar geschikt voor?

En in plaats van de Cryorig M9i overweeg ik om te gaan voor
pricewatch: Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm

Deze zijn gemaakt voor deze kast (Define S), als het goed is, zitten er ook al 2 in. Dat komt dus op drie. Of is 2 afdoende?

• mitsumark
1440p is bijna 2x zo zwaar als 1080p, daar is de 1070 inderdaad prima geschikt voor at the moment.

De fan ken ik niet (welk koelblok komt ie op?), maar meestal kun je dat extra geld beter stoppen in een koeler die sowieso beter is, bv de Fuma, Mugen max, True power 140, etc.

• Kain
mitsumark schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:44:
1440p is bijna 2x zo zwaar als 1080p, daar is de 1070 inderdaad prima geschikt voor at the moment.

De fan ken ik niet (welk koelblok komt ie op?), maar meestal kun je dat extra geld beter stoppen in een koeler die sowieso beter is, bv de Fuma, Mugen max, True power 140, etc.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zat op de Cryorig M9i, maar die heeft een wachttijd van 10 dagen. >.<

• Kain
..

[ Voor 124% gewijzigd door Kain op 21-07-2016 22:21 ]

• Kain
Heeej mensen. Lol, voor de laatste keer mij, I hope! Heb nu eindelijk een systeem samengesteld, staat in de reservering, is alleen nog in afwachting van betaling. Is dit systeem 1700 euro waar of ben ik een beetje doorgedraaid!? Reacties zullen heel erg op prijs worden gesteld aangezien ik alleen nog op verzenden moet drukken bij de transactie. >.< Dayummmmmmmmmmm bij Azert valt dit alles toch nog 100 euro duurder uit ook. >.<

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,50€ 206,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 499,90€ 499,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Fractal Design Define S€ 77,-€ 77,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 319,-€ 319,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 34,18€ 34,18
1be quiet! Pure Rock€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 73,95€ 73,95
1Corsair RM550x€ 95,50€ 95,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,90€ 148,90