Mijn vraag
Mijn zoon (12 jaar) speelt graag World of Tanks op de PC. Nu wil hij gameplay video's opnemen maar zijn systeem trekt het niet. Sowieso is het tijd voor een upgrade. Graag zet ik een systeem in elkaar voor zo'n 500,- ik ben op zoek naar bruikbare tips. Ik heb gemerkt dat Open Broadcaster Software niet draait op zijn dual core. Beter op de oude quadcore 6600 van zijn zusje. Ik vraag me dan ook af of ik een quadcore (AMD of Intel) moet nemen in plaats van bijvoorbeeld een i3.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Huidige PC :
Asus M2M-MX
MSI Nvidia geforce gt730 2gB
Amd athlon 64 x2 dual core 5600+
4 GB crucial ballistix
240 GB crucial SSD (BX200)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het upgraden van de computer van 2GB naar 4GB en installeren van een SSD zorgt voor betere prestaties maar lost het opname probleem niet op. Ik heb gekeken naar een opnamekaart (hardware) maar vind het de 150,- voor dit systeem niet meer waard.
Mijn specifieke vraag:
- welke processor moet ik kiezen? Ik denk aan een Intel i5 of een AMD 4/8 core
- welk moederbord hoort hier bij?
- ik denk aan de RX480 videokaart. Alternatieven qua prijs/prestatie?
Bedankt alvast voor jullie hulp!
Mijn zoon (12 jaar) speelt graag World of Tanks op de PC. Nu wil hij gameplay video's opnemen maar zijn systeem trekt het niet. Sowieso is het tijd voor een upgrade. Graag zet ik een systeem in elkaar voor zo'n 500,- ik ben op zoek naar bruikbare tips. Ik heb gemerkt dat Open Broadcaster Software niet draait op zijn dual core. Beter op de oude quadcore 6600 van zijn zusje. Ik vraag me dan ook af of ik een quadcore (AMD of Intel) moet nemen in plaats van bijvoorbeeld een i3.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Huidige PC :
Asus M2M-MX
MSI Nvidia geforce gt730 2gB
Amd athlon 64 x2 dual core 5600+
4 GB crucial ballistix
240 GB crucial SSD (BX200)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het upgraden van de computer van 2GB naar 4GB en installeren van een SSD zorgt voor betere prestaties maar lost het opname probleem niet op. Ik heb gekeken naar een opnamekaart (hardware) maar vind het de 150,- voor dit systeem niet meer waard.
Mijn specifieke vraag:
- welke processor moet ik kiezen? Ik denk aan een Intel i5 of een AMD 4/8 core
- welk moederbord hoort hier bij?
- ik denk aan de RX480 videokaart. Alternatieven qua prijs/prestatie?
Bedankt alvast voor jullie hulp!