Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:45
Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van de samsung galaxy s5 neo.
Nu viel me eigenlijk gelijk iets op, en dat is dat de home knop er wat scheef in zit.

Nu heb ik al een glas screenprotector erop zitten waardoor het wat moeilijk te laten zien is.
Maar je krijgt ongeveer dit effect (plaatje van internet) Afbeeldingslocatie: http://cdn1.expertreviews.co.uk/sites/expertreviews/files/2016/01/samsung_galaxy_s5_neo_button.jpg?itok=Aw2FFv9q
Zoals je ziet gaat de linkerkant iets omhoog en de rechterkant iets omlaag.
Ik moet eerlijk bekennen dat het op de foto wat minder erg lijkt maar je ziet in het echt toch duidelijk dat hij ietjes scheef zit.

Misschien vinden jullie mij een "zeikerd" maar toch irriteer ik me er (nu nog) aan.
De knop zit dus wel in het vak maar links komt de knop tegen de bovenkant en rechts tegen de onderkant.
Dan komt hij automatisch wat scheef te zitten.
Hij werkt overigens wel perfect verder!

Ik heb al geprobeerd hem recht te wrijven maar dat lukt niet.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Is dit een reden om hem bij samsung te laten "maken"?
- Als samsung er iets aan zou doen, moet hij dan ver uit elkaar om bij die knop te komen?
- Hoe zit die knop normaal vast, is dat met schroeven of wordt dat ergens in geklikt, ik kan namelijk alleen info over de s5 vinden en niet over de s5 neo?
- Komt dit vaker voor en moet dit als "normaal" worden gezien?
- Wat is jullie mening hierover, zouden jullie hier iets mee doen of maakt zoiets jullie echt totaal niet uit?

EDIT

Even foto's van mijn eigen telefoon gemaakt om te laten zien hoe het bij mij is.
Afbeeldingslocatie: http://www.kene.nl/s5neo1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.kene.nl/IMG_2615.JPG
Moet je niet letten op die glas screenprotector hoor :)

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 01-07-2016 20:17 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:53
Het zou mij ook irriteren en kan er zeker voor zorgen dat je op korte termijn wel problemen krijgt met de knop, ik zou hem laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ok, duidelijk verhaal.
Ik kijk nog even de andere reacties aan en dan zal ik hem maandag aanmelden voor reparatie indien meerdere deze mening delen en mijn "klacht" dus geen onzin is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
knorde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:19:
Ik heb al geprobeerd hem recht te wrijven maar dat lukt niet.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Is dit een reden om hem bij samsung te laten "maken"?
- Wat is jullie mening hierover, zouden jullie hier iets mee doen of maakt zoiets jullie echt totaal niet uit?
Samsung is geen partij in dit geval, dat is namelijk de winkel waar je de telefoon gekocht hebt. (tenzij dit dus Samsung is) Ik zou daar in ieder geval contact mee opnemen. De onderstaande vragen zijn verder niet heel relevant voor je probleem of wel? Mocht de telefoon uit elkaar moeten, is het niet heel interessant tot hoever dit gebeurd, ofwel?
- Als samsung er iets aan zou doen, moet hij dan ver uit elkaar om bij die knop te komen?
- Hoe zit die knop normaal vast, is dat met schroeven of wordt dat ergens in geklikt, ik kan namelijk alleen info over de s5 vinden en niet over de s5 neo?
- Komt dit vaker voor en moet dit als "normaal" worden gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
rens-br schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:39:
[...]

Samsung is geen partij in dit geval, dat is namelijk de winkel waar je de telefoon gekocht hebt. (tenzij dit dus Samsung is) Ik zou daar in ieder geval contact mee opnemen. De onderstaande vragen zijn verder niet heel relevant voor je probleem of wel? Mocht de telefoon uit elkaar moeten, is het niet heel interessant tot hoever dit gebeurd, ofwel?

[...]
Toch wel een beetje, nouja, ik zal het wat verder toelichten.
Ik heb hem bij gsmweb.nl vandaan.
Daar moet je op eigen kosten de telefoon terug sturen en dan gaan hun beoordelen of het een defect is.
Ook zeggen hun dat je hem een paar weken kwijt bent.
Omdat ik het raar vind dat ik dit op eigen kosten moet doen met een hagelnieuw toestel heb ik verder gezocht.
Nu blijkt dat samsung hem gratis kan ophalen en gratis kan terugbrengen in een paar dagen tijd.

En je hebt natuurlijk een punt dat het mij niet uit hoort te maken of die helemaal uit elkaar hoeft of niet.
Maar waarom ik dit vraag is dat ik dan kan inschatten hoe groot de kans is dat samsung er wat mee wilt doen.
Als het simpel te verplaatsen is zullen ze sneller akkoord geven dan dat de hele telefoon uit elkaar moet.

Het is dus alleen de vraag of samsung dit als een defect ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
'Sinds een aantal dagen' is gewoon DOA, oftewel niks reparatie, gelijk omwisselen. Tevens is een DOA (Death on Arrival) en het terugsturen op eigen kosten en dergelijke nog steeds een gek verhaal, wat gewoon voor kosten van de winkel moet komen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

CLB schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:34:
'Sinds een aantal dagen' is gewoon DOA, oftewel niks reparatie, gelijk omwisselen. Tevens is een DOA (Death on Arrival) en het terugsturen op eigen kosten en dergelijke nog steeds een gek verhaal, wat gewoon voor kosten van de winkel moet komen.
Als je het in een fysieke winkel koopt, moet je toch ook de benzine/parkeerkosten zelf betalen, of krijg je die daar ook vergoed?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:00

Nogne

>.<

Garyu schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:36:
[...]

Als je het in een fysieke winkel koopt, moet je toch ook de benzine/parkeerkosten zelf betalen, of krijg je die daar ook vbergoed?
Ik snap je reactie niet helemaal, want ik hoef nooit benzine/parkeerkosten te betalen als ik lopend naar het centrum ga?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
CLB schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:34:
Ze willen hem niet omruilen omdat het toestel aan is geweest, ik had dit al dezelfde dag gemeld toen ik hem binnen had maar ze doen niet aan omruiling als hij aan is geweest.

Ik twijfel momenteel nog steeds of ik hem hiervoor op moet sturen of niet.

EDIT

Ook net even snel bij schoonouders langs geweest die hebben namelijk op hetzelfde moment ook allebei dit toestel gekocht.
Mijn schoonmoeder heeft ook een scheve home knop maar dan in spiegelbeeld.
Bij mijn schoonvader zit die recht.

Is dit nou gewoon toeval of heeft bijvoorbeeld 1 op de 5 toestellen dit?

[ Voor 20% gewijzigd door knorde op 01-07-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
knorde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:36:
[...]

Ze willen hem niet omruilen omdat het toestel aan is geweest, ik had dit al dezelfde dag gemeld toen ik hem binnen had maar ze doen niet aan omruiling als hij aan is geweest.

Ik twijfel momenteel nog steeds of ik hem hiervoor op moet sturen of niet.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik contact met hun opnemen. Zij weten wat jouw rechten hier zijn ongeacht wat gsmweb.nl roept. ;) Mailwisseling goed bewaren want die zal je dan nodig hebben.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders gewoon rechtstreek aanmelden bij Samsung - die doen een stuk minder moeilijk en de telefoon wordt gratis opgehaald door de koerier, of kan je gratis naar een antwoordnummer verzenden.

Werken met prijsstunters als gsmweb is net hoe moeilijk je het jezelf wilt maken. Ja, ze zijn dingen verplicht, maar nee, ze doen dat niet, of moeilijk. Daar kan je veel energie en tijd insteken, of je steekt die energie in iets constructiefs, zoals samsung bellen.

Ps@ iets hierboven, je benzineparkeerkosten opmerking raakt kant noch wal. Ik raad je aan je iets beter in te lezen in de materie alvorens te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Wat ik me nou nog steeds afvraag, maar dit is denk ik niet zomaar te zeggen, is dit reden genoeg voor een reparatie, accepteren ze dit of vinden ze het onzin?

2 van de 4 toestellen hebben dit "probleem" nu.
Is dat puur toeval of komt dit gewoon vaak voor en wordt dit door samsung als "normaal" gezien omdat de scheve knop binnen het vak valt (het vak is heel iets groter dan de knop)?

[ Voor 11% gewijzigd door knorde op 01-07-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
knorde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:15:
Wat ik me nou nog steeds afvraag, maar dit is denk ik niet zomaar te zeggen, is dit reden genoeg voor een reparatie, accepteren ze dit of vinden ze het onzin?

2 van de 4 toestellen hebben dit "probleem" nu.
Is dat puur toeval of komt dit gewoon vaak voor en wordt dit door samsung als "normaal" gezien omdat de scheve knop binnen het vak valt (het vak is heel iets groter dan de knop)?
Bij de S6 zit er bij velen ook speling op de home knop. Deze rammelt en tikt op het moment dat je er met je nagel op tikt. Denk dat je niet te maken hebt met een productie fout maar met het feit dat Samsung niet zo nauw kijkt met de homeknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Aghanim schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:48:
[...]

Bij de S6 zit er bij velen ook speling op de home knop. Deze rammelt en tikt op het moment dat je er met je nagel op tikt. Denk dat je niet te maken hebt met een productie fout maar met het feit dat Samsung niet zo nauw kijkt met de homeknoppen.
Dit begin ik mij dus ook af te vragen.
En daarom twijfel ik dus of ik hem moet opsturen of niet want ik weet niet of samsung dit ziet als "niet normaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Als je hem via internet hebt gekocht dan mag je hem binnen 14 dagen terugsturen zonder dat je een reden hoeft op te geven. Als je de telefoon echt gebruikt hebt (dus meer dan alleen even aan en een paar minuten spelen) dan mag de winkel wel een waardevermindering in mindering brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
migchiell schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:05:
Als je hem via internet hebt gekocht dan mag je hem binnen 14 dagen terugsturen zonder dat je een reden hoeft op te geven. Als je de telefoon echt gebruikt hebt (dus meer dan alleen even aan en een paar minuten spelen) dan mag de winkel wel een waardevermindering in mindering brengen.
Dit doen ze dus niet, ondanks dat ik dit dag 1 al gemeld heb.
Over de wet koop op afstand zijn ze heel kort, daar vallen hun niet onder volgens hun.

Even foto's van mijn eigen telefoon gemaakt om te laten zien hoe het bij mij is (ook aan de startpost toegevoegd).
Afbeeldingslocatie: http://www.kene.nl/s5neo1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.kene.nl/s5neo2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
knorde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:13:
[...]

Over de wet koop op afstand zijn ze heel kort, daar vallen hun niet onder volgens hun.

Even foto's van mijn eigen telefoon gemaakt om te laten zien hoe het bij mij is (ook aan de startpost toegevoegd).
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb 2x een S6 terug gestuurd vanwege speling op de home knop. Toen de derde het ook bleek te hebben heb ik me afgevraagd of ik er mee kon leven. De kans op een foutloze leek me erg klein. Toestel doet het na een jaar nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Aghanim schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:20:
[...]

Ik heb 2x een S6 terug gestuurd vanwege speling op de home knop. Toen de derde het ook bleek te hebben heb ik me afgevraagd of ik er mee kon leven. De kans op een foutloze leek me erg klein. Toestel doet het na een jaar nog perfect.
Het gaat me eigenlijk niet om de speling maar meer om de scheefheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
knorde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:32:
[...]

Snap ik maar het idee is hetzelfde. Ook bij de S6 is de home knop niet in orde. Aangezien een van je ouders er ook last van heeft is de kans zeker aanwezig dat je bij het omruilen van je toestel wederom een exemplaar krijgt met een scheve knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:00

Nogne

>.<

knorde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:32:
[...]

Als je er aan irriteerd dan stuur je hem terug onder WKOA. Dit zijn zij verplicht te honoreren, zolang jij de telefoon ook niet hebt gebruikt.

Je mag hetzelfde doen als in de winkel, dus aanzetten. Even voelen en als je het wat vind, hou je het toestel. Vind je het niks (zoals nu) stuur het terug.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ik heb een s5 4g+ en een s5 neo, en beide knoppen zitten 'scheef'. Ook gebruik ik (zo ziet het er naar uit) dezelfde screen protectors. Het valt me wel op maar ik stoor mij er niet aan. Ik heb ze nu ruim een jaar en ondervind verder ook geen problemen met de knop.
Dus het is idd iets persoonlijks, ik zou de moeite iig niet nemen. Top toestel imo :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heb je hem met een abonnement of gewoon los aangeschaft. Volgens mij zit daar met wkoa wel verschil in en mag je hem in het eerste geval niet terug sturen. Geen idee of dat ook nog zo is met de recente wijziging waarbij je ziet wat de telefoon per maand kost. Pin me er overigens niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Aghanim schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:39:
[...]

Snap ik maar het idee is hetzelfde. Ook bij de S6 is de home knop niet in orde. Aangezien een van je ouders er ook last van heeft is de kans zeker aanwezig dat je bij het omruilen van je toestel wederom een exemplaar krijgt met een scheve knop.
Ja dat gevoel krijg ik nu ook.
En ik vraag me dus ook af als ik deze opstuur naar samsung of ze het voldoende vinden om hem (zonder omruiling) recht te zetten.
Nogne schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:47:
[...]

Als je er aan irriteerd dan stuur je hem terug onder WKOA. Dit zijn zij verplicht te honoreren, zolang jij de telefoon ook niet hebt gebruikt.

Je mag hetzelfde doen als in de winkel, dus aanzetten. Even voelen en als je het wat vind, hou je het toestel. Vind je het niks (zoals nu) stuur het terug.
Dit doen ze dus niet bij gsmweb.nl, en het hoeft ook niet eens van mij maar het zou fijn zijn als hij recht gezet kan worden.
daPet schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:15:
Ik heb een s5 4g+ en een s5 neo, en beide knoppen zitten 'scheef'. Ook gebruik ik (zo ziet het er naar uit) dezelfde screen protectors. Het valt me wel op maar ik stoor mij er niet aan. Ik heb ze nu ruim een jaar en ondervind verder ook geen problemen met de knop.
Dus het is idd iets persoonlijks, ik zou de moeite iig niet nemen. Top toestel imo :)
Verder is het toestel ook top, werkt prima :)
Alleen op een of andere manier wordt ik de hele tijd naar die knop toegetrokken haha en het irriteert gewoon :P
Hoe scheef zitten ze bij jou, heb je daar eventueel een pic van of is dat lastig?
Ik zou het graag eens vergelijken.

Grappig trouwens dat je dezelfde screenprotector gebruikt.
Arunia schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:22:
Heb je hem met een abonnement of gewoon los aangeschaft. Volgens mij zit daar met wkoa wel verschil in en mag je hem in het eerste geval niet terug sturen. Geen idee of dat ook nog zo is met de recente wijziging waarbij je ziet wat de telefoon per maand kost. Pin me er overigens niet op vast.
Het is in combinatie met verlenging van een (tmobile) abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
knorde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:32:
[...]

Ja dat gevoel krijg ik nu ook.
En ik vraag me dus ook af als ik deze opstuur naar samsung of ze het voldoende vinden om hem (zonder omruiling) recht te zetten.
Bij Samsung zou ik niet rekenen op een reparatie. Grote kans dat zij deze scheefheid als marge rekenen en niks mis vinden aan het toestel (daarom dus ook een grote kans dat je bij een vervangende S5 hetzelfde hebt) en zowel niet repareren als vervangen. Ik zou het via rechtsbijstand dan naar GSMweb doen. Dat is ook je aanspreekpunt. Lukt dat totaal niet kun je altijd nog Samsung proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Overigens had je aan de zeer slechte reviews van gsmweb al kunnen lezen dat je hier beter niet kan kopen. Tip voor de volgende keer. Ik kwam daar echter ook jouw review tegen en daarin schrijf je op 23 juni:

Uiteindelijk heb ik zelf Samsung gebeld en die komt ze morgen gratis ophalen en na een paar dagen weer terug brengen. Zo kan het dus ook!

Heb je de toestellen al omgeruild? Ik snap het niet meer nu. Je geeft ook aan dat je 2x dit toestel gekocht hebt en beide zijn defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Aghanim schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:50:
Overigens had je aan de zeer slechte reviews van gsmweb al kunnen lezen dat je hier beter niet kan kopen. Tip voor de volgende keer. Ik kwam daar echter ook jouw review tegen en daarin schrijf je op 23 juni:

Uiteindelijk heb ik zelf Samsung gebeld en die komt ze morgen gratis ophalen en na een paar dagen weer terug brengen. Zo kan het dus ook!

Heb je de toestellen al omgeruild? Ik snap het niet meer nu. Je geeft ook aan dat je 2x dit toestel gekocht hebt en beide zijn defect.
Ik begrijp dat jij dat niet begrijpt :)
Ik heb idd 2 toestellen (voor mij en mijn vrouw) besteld en mijn schoonouders hebben er zelf 2 besteld (allemaal op dezelfde datum).

Naast dit met de scheve knop hadden onze toestellen nog 2 problemen:
Telefoon 1 had de achterspeaker stuk en de camera gaf een tikkend geluid bij het afspelen bij filmpjes.
Telefoon 2 had ook een tikkend geluid bij het afspelen bij filmpjes van de camera.

Telefoon 1 is inmiddels gerepareerd en telefoon 2 kon het probleem niet gevonden worden (terwijl ze exact hetzelfde probleem hadden).
Die is nu nogmaals bij samsung.

Het vervelende is dat 2 problemen aanmelden niet kan (hij wist dan probleem 1).
Ik had er een a4tje bij gedaan met beide problemen te omschrijven maar dat lezen ze dus niet.
Ze repareren alleen hetgene wat je aan hebt geklikt wat via de site is opgegeven.

Nu twijfel ik dus of ik hem alsnog zal opsturen voor het scheve knopje (moet je dus weer opnieuw voor aanmelden).
Omdat de vraag van het scheve knopje los stond van de rest heb ik hier de andere dingen niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Aghanim schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:43:
[...]

Bij Samsung zou ik niet rekenen op een reparatie. Grote kans dat zij deze scheefheid als marge rekenen en niks mis vinden aan het toestel (daarom dus ook een grote kans dat je bij een vervangende S5 hetzelfde hebt) en zowel niet repareren als vervangen. Ik zou het via rechtsbijstand dan naar GSMweb doen. Dat is ook je aanspreekpunt. Lukt dat totaal niet kun je altijd nog Samsung proberen.
Als dat nou eens ergens bekend was zou het ideaal zijn :P
Overigens heb ik geen rechtsbijstand.

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 02-07-2016 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:36:
Als je het in een fysieke winkel koopt, moet je toch ook de benzine/
parkeerkosten zelf betalen, of krijg je die daar ook vergoed?
Dat neemt toch niet weg, dat het een bedrijf zou sieren als ze dat voor je zouden vergoeden?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik denk dat ik hem maar gewoon voor de zekerheid opstuur.
Je bent hem dan wel ongeveer een weekje kwijt maar dan heb ik het iig geprobeerd.
Ik laat uiteraard nog even weten of en wat ze gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Vandaag is de telefoon opgehaald door samsung.
Ik ben benieuwd of en wat ze ermee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knorde
Ik heb inmiddels de telefoon terug en (ik had het niet verwacht) ze hebben de knop recht gezet.
Erg blij dus en mijn complimenten voor samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Nadat mijn scherm vorige week in 1x los begon te laten weer opnieuw opgestuurd (hoeveel pech kun je hebben?).
En je raad het al, scherm is gemaakt maar de home knop zit weer scheef terwijl ik er nadrukkelijk bij heb gezegd dat ze daarop moeten letten.
Ik laat het nu maar zo, ik wil ook nog een keer van de telefoon kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

knorde schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:26:
Nadat mijn scherm vorige week in 1x los begon te laten weer opnieuw opgestuurd (hoeveel pech kun je hebben?).
En je raad het al, scherm is gemaakt maar de home knop zit weer scheef terwijl ik er nadrukkelijk bij heb gezegd dat ze daarop moeten letten.
Ik laat het nu maar zo, ik wil ook nog een keer van de telefoon kunnen genieten.
Wat een pech heb je tot nu toe gehad met het toestel. Ik zou na zoveel reparaties in zo'n korte tijd gewoon het toestel terug sturen en iets anders halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
En erger nog, het scherm zit weer los aan dezelfde kant.
Vandaag weer opgehaald door dr. mobile van samsung.

Ik krijg echt het gevoel dat het dweilen is met de kraan open.
Ik weet ook niet wat ik anders kan doen dan dit, terug nemen doen ze niet en hem omruilen ook niet.
Opsturen was de enige optie.

Mijn lol gaat er goed af zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

knorde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:13:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom zouden hun er niet onder vallen? Je hebt de telefoon toch online gekocht?
Je hebt een product ontvangen waar je (inmiddels helemaal niet meer) tevreden over bent. Dan mag je het gewoon terugsturen en moeten ze het accepteren, of ze willen of niet.

Misschien nu te laat, maar ik zou wel bij Samsung aangeven dat als het nog niet goed gaat het via Kassa en dat soort programma's gespeeld gaat worden, 2 keer een telefoon terug die na een paar dagen weer kapot is dat is geen service natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Afvalzak op 29-08-2016 13:05 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

knorde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:47:
Daar moet je op eigen kosten de telefoon terug sturen en dan gaan hun beoordelen of het een defect is.
Ook zeggen hun dat je hem een paar weken kwijt bent.
Omdat ik het raar vind dat ik dit op eigen kosten moet doen met een hagelnieuw toestel heb ik verder gezocht.
Nu blijkt dat samsung hem gratis kan ophalen en gratis kan terugbrengen in een paar dagen tijd.
Ik zou het lekker via de winkel doen. Ook die heeft de plicht zelf zorg te dragen voor de verzendkosten.

EDIT: Ik zie nu pas dat ik reageer op een wat oudere reactie uit dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Tussen je recht hebben en je recht krijgen zit nogal een heel groot verschil.
Ik bestel dan ook nooit meer via deze toko.

Ik baal natuurlijk van deze gehele situatie maar nog erger vind ik dat ik nog steeds geen goed werkende telefoon heb (sinds 21 juni nu al 5de keer op reparatie).

REP 1: Geluid speaker zeer slecht.
REP 2: Omdat REP 1 niet gemaakt was nog een keer verstuurd, nu wel gemaakt.
REP 3: Home knop scheef en recht laten zetten.
REP 4: Scherm los aan recht kant.
REP 5: Scherm weer los aan rechter kant en home knop scheef van REP 4.

Best wel veel voor zo'n korte periode.

Iedere keer resetten ze hem ook weer waardoor alles weer opnieuw geïnstalleerd moet worden / backup terug gezet moet worden.
Ook kost het steeds weer mijn glas screenprotector.
Bij een scherm reparatie logisch maar waarom bij reparaties die totaal niets hiermee te maken hebben mijn glas screenprotector verwijderen?

Maar wat moet ik anders doen...

[ Voor 20% gewijzigd door knorde op 29-08-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou dan de koop ontbinden (middels een aangetekende brief) en geld terugvragen, dan kun je elders een andere telefoon zoeken. :)
Na 5 reparaties is toch wel duidelijk dat het ze veel te veel moeite kost om het toestel te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
CH40S schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:13:
Ik zou dan de koop ontbinden (middels een aangetekende brief) en geld terugvragen, dan kun je elders een andere telefoon zoeken. :)
Na 5 reparaties is toch wel duidelijk dat het ze veel te veel moeite kost om het toestel te repareren.
Zie dat maar voor elkaar te krijgen bij gsmweb.nl :D

[ Voor 76% gewijzigd door knorde op 29-08-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

knorde schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

Zie dat maar voor elkaar te krijgen bij gsmweb.nl :D
Ik zou beginnen met hier publiekelijk je verhaal te doen:
https://www.facebook.com/gsmweb/?fref=ts
Vervolgens Twitter, Kassa mailen met gsmweb in CC.
Zeker als je zegt dat ze de WKOA negeren is Kassa wel geïnteresseerd hoor.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Afvalzak schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:17:
[...]

Ik zou beginnen met hier publiekelijk je verhaal te doen:
https://www.facebook.com/gsmweb/?fref=ts
Vervolgens Twitter, Kassa mailen met gsmweb in CC.
Zeker als je zegt dat ze de WKOA negeren is Kassa wel geïnteresseerd hoor.
Inmiddels zijn de dagen voorbij voor de WKOA (al had ik het wel meteen op tijd gemeld).
Volgens hun vielen ze er niet onder omdat het een verlenging met telefoon is die aan is geweest (ja hoe kan ik hem testen als die uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je het binnen de zichttermijn meldt is dat voldoende. GSMWeb is hier degene die je tegenwerkt en dat mag niet, zelfs van de wet niet. Je kunt eventueel contact opnemen met Consuwijzer, kijken wat zij zeggen.

Op hun website zie ik ook geen keurmerk waar ze lid van zijn, helaas. Hopelijk kan de Consuwijzer wat voor je betekenen. :) Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit afloopt.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CH40S schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:13:
En deze vlieger gaat dus niet meer op omdat je de winkel niet in staat hebt gesteld om het probleem op te lossen.

TS is veel te makkelijk gewest en heeft dit voor het gemak even vergeten, omdat Samsung het toestel gratis thuis komt halen.

Voor garantiegevallen altijd de leverancier inschakelen en niet de fabrikant! ( soms lopen die door elkaar zoals bij Apple het geval kan zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sypie schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:32:
En deze vlieger gaat dus niet meer op omdat je de winkel niet in staat hebt gesteld om het probleem op te lossen.
Na 5 reparaties in 2 maanden heeft de winkel maar dan genoeg tijd gehad, dunkt mij.
TS is veel te makkelijk gewest en heeft dit voor het gemak even vergeten, omdat Samsung het toestel gratis thuis komt halen.
Dat maakt toch ook niets meer uit? 5 reparaties in 2 maanden is gewoon teveel van het goede.

Toch blijft het ook vreemd dat de webwinkel geen gehoor geeft aan het WKOA-verzoek, terwijl die wel optijd was gemeld. ;) Dus ongeacht hoe vaak ze er niet mee bezig zijn geweest, ze handelen niet volgens de wet.

En zo lees ik in de shopreviews dat ze dit geintje vaker flikken. ;) Ik begrijp dus aan de andere kant volledig dat de TS geen vertrouwen (meer) heeft in deze winkel en dus elders maar gaat kijken (in dit geval de fabrikant) om zijn toestel gerepareerd te krijgen. Wellicht niet de juiste weg, maar als consument moet je wat omdat de leverancier weigert mee te werken. En daarvoor mag je ze best in gebreke stellen.

Als GSMweb die overige 3 reparaties heeft afgehandeld; dan lijken mij dat ook voldoende reparatie-pogingen om de koop te kunnen ontbinden.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
CH40S schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:35:
[...]
Na 5 reparaties in 2 maanden heeft de winkel maar dan genoeg tijd gehad, dunkt mij.
[...]
Dat maakt toch ook niets meer uit? 5 reparaties in 2 maanden is gewoon teveel van het goede.

Toch blijft het ook vreemd dat de webwinkel geen gehoor geeft aan het WKOA-verzoek, terwijl die wel optijd was gemeld. ;) Dus ongeacht hoe vaak ze er niet mee bezig zijn geweest, ze handelen niet volgens de wet.

En zo lees ik in de shopreviews dat ze dit geintje vaker flikken. ;) Ik begrijp dus aan de andere kant volledig dat de TS geen vertrouwen (meer) heeft in deze winkel en dus elders maar gaat kijken (in dit geval de fabrikant) om zijn toestel gerepareerd te krijgen. Wellicht niet de juiste weg, maar als consument moet je wat omdat de leverancier weigert mee te werken. En daarvoor mag je ze best in gebreke stellen.

Als GSMweb die overige 3 reparaties heeft afgehandeld; dan lijken mij dat ook voldoende reparatie-pogingen om de koop te kunnen ontbinden.
Het probleem is dat TS niet de leverancier aansprakelijk gesteld heeft (GSMweb), maar direct naar de fabrikant is gegaan (Samsung). Hierdoor heeft de leverancier niet de mogelijkheid gehad om het te repareren.
Ik zou als leverancier er nu ook van af blijven, een andere partij heeft er 5 keer aangezeten ;) .

Offtopic: Wat een prut toestel trouwens :o , 5 reparaties en daarnaast schreef je dat van de 4 toestellen er 2 of 3 problemen hebben :X ! Hopelijk krijg je het allemaal gefixt en blijven ze het wat langer doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Smobbo schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:51:
[...]

Het probleem is dat TS niet de leverancier aansprakelijk gesteld heeft (GSMweb), maar direct naar de fabrikant is gegaan (Samsung). Hierdoor heeft de leverancier niet de mogelijkheid gehad om het te repareren.
Ik zou als leverancier er nu ook van af blijven, een andere partij heeft er 5 keer aangezeten ;) .

Offtopic: Wat een prut toestel trouwens :o , 5 reparaties en daarnaast schreef je dat van de 4 toestellen er 2 of 3 problemen hebben :X ! Hopelijk krijg je het allemaal gefixt en blijven ze het wat langer doen 8)
Dat heb ik dus wel, althans ik heb ze om een oplossing gevraagd of mogelijkheid om het in orde te maken.
Omdat het toestel aan was geweest konden hun niks meer met de WKOA ;)

En ja ik hoop dat het ooit nog goed gaat komen.
De andere 3 toestellen (waarvan 1 ook niet goed was maar na 2 reparaties gemaakt is) werken tot nu toe (nog) prima.

Ik ben niet iemand die snel klaagt of onredelijk is.
Een defect kan gebeuren, ze kunnen moeilijk alle telefoons testen.
Wel vind ik de manier van oplossen (nouja, afschepen) gewoon erg tegenvallen en dat had ik anders verwacht.
Ik had gewoon van tevoren de reviews moeten lezen van gsmweb.nl maar dat is weer een wijze les voor volgende keer.
De meeste bedrijven zijn erg netjes (waar ik ervaring mee heb).

[ Voor 25% gewijzigd door knorde op 29-08-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Ik heb een Galaxy S2 gehad. Homeknop was ook scheef. Heeft het probleemloos bijna 4 jaar volgehouden.

Ik zou me denk ik eerder ergeren aan de scheve screenprotector. Je zou bijvoorbeeld ook een nieuwe screenprotector kunnen kopen en deze er synchroon scheef op kunnen plakken zodat alles wat rechter lijkt. De screenprotector zit nu immers ook al scheef (of zo lijkt het).

En GSMweb valt niet buiten de wet 'kopen op afstand' hoor. Ze ontmoedigen garantiegevallen nogal zo te lezen, of maken het zo dat het onvoordelig is voor jou om er gebruik van te maken (zelf verzendkosten betalen). Ik zou er nooit meer bestellen. Ze geven niets om hun klanten. Ik zou het bedrijf ook afraden bij vrienden en familie als dat zo ter sprake komt. Ook een negatieve shopreview plaatsen :)

Edit:

Ik heb een vergelijkbare situatie gehad als jij, maar dan totaal anders :P

Toen de Xperia Z2 uitkwam, bestelde ik deze via Telfort incl. abonnement. Het viel me op dat de digitizer nogal zichtbaar was. Dit uitte zich in een rasterpatroon. Volgens de verkoper was dit normaal, maar ik heb het bij geen enkele telefoon nog zo gezien. Ik ging er dus vanuit dat het niet normaal was. Uiteindelijk in de winkel het toestel twee keer omgeruild. De laatste keer waren ze al niet al te vriendelijk meer in de Telfortwinkel. Ze vonden me eigenlijk een zeurpiet. Het toestel in de winkel bekijken was ook niet mogelijk, want het openen van het doosje staat daar gelijk aan een verkoop: het is dan blijkbaar jouw toestel.

Mijn derde exemplaar vervolgens twee maal laten repareren via de garantie totdat ik uiteindelijk scherm nummer vijf had. Pas bij dit scherm was de digitizer minder zichtbaar, maar nog steeds veel meer zichtbaar dan bij alle telefoons die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad.

De clou: ik heb het op een gegeven moment maar opgegeven. De eerste vijf of zes maanden heb ik twee weken van mijn telefoon kunnen 'genieten'. Wat kun je uiteindelijk doen? Ik had het kunnen laten escaleren bij Telfort, maar had er gewoon geen zin meer in. Wel ben ik niet meer zo blij met Telfort en Sony, dus dat komt er bij mij niet zo snel meer in.

[ Voor 44% gewijzigd door marhalm op 29-08-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
@marhalm:
Ik begrijp je zo goed, het is echt niet leuk steeds je telefoon kwijt te moeten zijn en herhaaldelijk weer problemen te hebben.
En het eindigt dus vaak voor mensen zonder oplossing zoals je ook al aangeeft.
Dit zou toch niet mogen, maar het gebeurt veel te vaak.

@iedereen:
We zijn weer even verder en de telefoon is terug... en ja scherm weer los :(
Ik heb maandag 3x met samsung gebeld, advies was alle 3 keer opnieuw opsturen.
Dinsdag de 4de keer eindelijk eens een begripvol iemand aan de telefoon en die gaat met het hoofdkantoor in Romenie (waarom zover weg?) overleggen of ze een andere oplossing kunnen bieden.
Ze vond het namelijk onacceptabel om hem weer voor reparatie op te sturen.

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen en ik hou jullie op de hoogte :)

• rens-br

rens-br

knorde schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:34:
Ze vond het namelijk onacceptabel om hem weer voor reparatie op te sturen.
Het is ook zeer onacceptabel! Hopelijk kunnen ze gewoon al je geld teruggeven en dan kun je gaan uitkijken naar een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hier weer even een update.
Het is een enorme molen bij samsung.

Ze hebben intern overlegt en vonden het toch noodzakelijk om hem nog 1x op te sturen.
Afgelopen maandag (gisteren) heb ik hem terug gehad.
Er zouden verkeerde schroefjes hebben ingezeten en deze zijn nu vervangen voor andere (hoe is dit mogelijk?).
En bij uitpakken hoor ik gelijk weer "pats" en jaar hoor, weer eruit!

Nu wil samsung dat ik hem naar hunzelf opstuur ipv naar het reparatiecentrum.
Jammer dat samsung er niet gewoon voor kiest hem te vervangen, ze laten mij maar met de problemen zitten.
Ik vraag niet veel, alleen maar een werkende telefoon waar ook voor betaald is.

Ik laat het weer weten als er nieuws is...

[ Voor 11% gewijzigd door knorde op 20-09-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
En hier weer een update:

Afgelopen vrijdag werd ik gebeld met de mededeling dat ze niks konden vinden.
Hoe machteloos je je dan voelt is niet te beschrijven.

Vervolgens heb ik gevraagd of ze het toestel in de hand wouden nemen en bizar genoeg konden ze het nu in 1x wel goed zien.
Vreemd dat er zo enorm veel moeite voor nodig is om een probleem kenbaar te krijgen bij samsung.

Na een hele tijd in de wacht te hebben gestaan en overleg is geweest tussen de medewerker en de productspecialist kwamen ze tot de conclusie dat repareren geen zin meer had.
Ook excuses gekregen omdat er diverse malen verkeerd gedocumenteerd is waardoor oude reparaties steeds niet goed zichtbaar waren.
Raar dat het nu allemaal in 1x wel boven water is gekomen.

Ik wordt vandaag of morgen weer terug gebeld met een aanbod vanuit samsung.
Ik ben benieuwd wat het is, uiteraard laat ik het weten.

• knorde
Gisteren gebeld door Samsung.
De S5 Neo niet meer leverbaar en nu wouden ze me een S6 aanbieden.

Echter vind ik dat daar een aantal nadelen aan zitten.
- Accu niet vervangbaar
- Geen Sd slot
- Mijn (relatief dure) hoesje kan ik niet meer gebruiken

Ook gaven ze aan totaal niets tegemoet te willen komen.
Dit in de zin van een nieuwe screenprotector (ik heb er nu 5 voor niks gekocht, 8 euro per stuk).
Ook willen ze niets geven voor de 3 maanden irritatie, kosten, en tijd dat ik erin heb gestoken.
Al zou het maar een bloemetje zijn ofzo maar alles is teveel.

Ik heb ze aangegeven dat ze lekker opzoek mogen gaan naar een S5 Neo omdat hij op internet nog wel overal leverbaar is.
Hij gaat kijken wat de mogelijkheden zijn.

Blijft een bizar bedrijf, klanten boeien ze niks en als je om een tegemoetkoming vraagt krijg ik gelijk de wind van voren met de voorwaarden.
Nouja, een nieuwe telefoon is nu het belangrijkste maar verder ben ik zo klaar met deze tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
En nog altijd is deze kwestie niet opgelost.
Vorige week woensdag maar weer eens gebeld en ik heb letterlijk 4x moeten bellen voordat ik de persoon aan de telefoon kreeg die ik moest hebben (de andere 3 hebben de verbinding verbroken omdat ze niet door wouden verbinden terwijl toch duidelijk in het systeem staat dat ze dat moeten doen).

Ze gaan het geld terugbetalen aan gsmweb en gsmweb moet mij een nieuwe telefoon leveren, ze willen graag de bon van mij hebben.
Huh, die heb ik ze al 3 weken geleden gemaild?
"Ja we hebben al een aantal weken een emailstoring waardoor we geen bijlages kunnen openen. Zou u het via facebook messenger willen sturen?"

Uhh ze wisten het dus al die tijd al maar vonden het niet nodig om mij daarvan even op de hoogte te stellen.
Afgesproken dat ik het gelijk via facebook messenger zou versturen en ze zouden het diezelfde middag nog oppakken.
Echter kan je mooi zien of het bericht gelezen is of niet en je raad het al, niet gelezen.
Donderdag nieuwe moed, helaas ook niks gelezen.
Tot ik vrijdag in 1x een bericht krijg via facebook messenger.
"We hebben de bon nu en we gaan het doorsturen naar de juiste afdeling".

Uiteraard blijft het vervolgens weer stil.
Vanmiddag ga ik weer bellen.
Echt een enorm kansloos bedrijf dit hoor...

Pagina: 1