VPN en mobiel data

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NogIemandAnders
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-06 11:53
Beste Tweakers,

Binnenkort ga ik op vakantie en vroeg me af of het mogelijk is om mijn mobiele data in Nederland kan gebruiken mits ik het via een VPN (zoals TorGuard) met Nederland verbind. Zou het mogelijk zijn om zo de roaming kosten te omzeilen?

Beste antwoord (via NogIemandAnders op 01-07-2016 12:15)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NogIemandAnders schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:46:
Zou het mogelijk zijn om zo de roaming kosten te omzeilen?
Ik vind het een leuke gedachte gang, maar zo werkt het helaas niet. Het enige wat een VPN tunnel doet is data versleuteld versturen, waardoor het door de provider, je oma, of de hacker bij de mac niet te zien is wat het is.

De data is nog gewoon aanwezig en even groot en die data moet je in het buitenland ook gewoon betalen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nee, natuurlijk niet.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:11
Op je vakantie adres verbinden met wifi en vervolgens je vpn opzetten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:07
Nee. Je hebt nog steeds verbinding met het mobiele netwerk, en daar tellen de bytes.
Ben je buiten nederland, dan kun je geen nederlandse bytes gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NogIemandAnders schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:46:
Zou het mogelijk zijn om zo de roaming kosten te omzeilen?
Ik vind het een leuke gedachte gang, maar zo werkt het helaas niet. Het enige wat een VPN tunnel doet is data versleuteld versturen, waardoor het door de provider, je oma, of de hacker bij de mac niet te zien is wat het is.

De data is nog gewoon aanwezig en even groot en die data moet je in het buitenland ook gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 20:09
Het scheelt wel MB's als je via VPN gebruik maakt van internet. Mijn bundel is maar een schamele 2 GB per maand. Maar als ik naar het werkelijke gebruik in mijn telefoon kijk kom ik maandelijks op een gebruik 3 GB uit. VPN staat altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een VPN is overhead en dus gebruik je per definitie meer. Afhankelijk van het type verkeer, heb je ook nog kans dat je bepaalde requests moet herhalen en ga je dus nog meer gebruiken.

Zoals rens-br al aangeeft; het werkt zo niet en je roaming kosten zullen niet lager worden.

Wat wel mogelijk zou zijn is om een andere browser te gebruiken; voor zover ik me kan herinneren kan je in Opera Mobile aanvinken dat je gebruik wil maken van hun eigen compressie. Zij cachen dan een pagina, comprimeren die en sturen die daarna pas naar jouw mobiel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
MAX3400 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:15:
Wat wel mogelijk zou zijn is om een andere browser te gebruiken; voor zover ik me kan herinneren kan je in Opera Mobile aanvinken dat je gebruik wil maken van hun eigen compressie.
Opera mini heet dat tegenwoordig.
De grootste besparingsmogelijkheid die je daarin hebt is het uitzetten van afbeeldingen, je kunt er ook voor kiezen afbeeldingen alleen in lage kwaliteit te laden zodat je nog wel een idee krijgt.
Voor nieuwssites etc. is dat ideaal.

Met b.v. de voorpagina van nu.nl gebruik je in Opera Mini met lage kwaliteit beelden en de adblocker aan al ruim 80% minder data, wanneer je afbeeldingen helemaal uitzet bespaar je 98%.

Het laden gaat wel wat trager omdat het van een server komt waar het gecomprimeerd op staat of nog gecomprimeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Laatst online: 09-09-2024
Wat dan met de veiligheid omtrent de gegevens wanneer je opera gebruikt? Heb dan liever een eigen vpn server dan een andere waarvan we toch niet voor 100% zeker is of we deze kunnen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jphermans schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:19:
Wat dan met de veiligheid omtrent de gegevens wanneer je opera gebruikt? Heb dan liever een eigen vpn server dan een andere waarvan we toch niet voor 100% zeker is of we deze kunnen vertrouwen.
En hoe helpt jouw antwoord op het bezuiningen op roaming kosten? En eerlijk gezegd; geen enkele browser is 100% "prive", zeker niet als je vendor lock-in hebt en/of mobiel wil internetten.

Daarbij, maar dat vergeten ook veel mensen; als je in je all-inclusive resort op je bedje ligt en wil internetten (zonder VPN) ga je ook over een lokale mast (hence: roaming). Oh wacht, was dat niet ook precies de reden dat Turkije recentelijk kon achterhalen dat Ebru een Tweet stuurde?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1