Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:08

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Ik loop tegen een probleempje aan. Momenteel ben ik bezig met video's bewerken op een Intel Core i7-2600, in combinatie met 16GB DDR3 werkgeheugen (Compaq Elite 8200). Niks spannends maar het zou prima moeten werken. Zo werk ik thuis op een i5-2500K (met lichte OC) en 24GB werkgeheugen maar die hoeveelheid wordt met het editen van video's nooit aangesproken.

Het probleem is echter dat hij echt enorm traag is terwijl dat niet het geval zou moeten zijn. Temperaturen schommelen tijdens zo'n 70% load rond de 65 graden en de snelheden zijn gewoon prima (3,8GHz).

Qua software gebruik ik Adobe Premiere CC, zowel op deze PC als thuis, maar mijn i5 loopt echt rondjes om de i7. Iemand hier enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 08:00

ResuCigam

BOFH

Ik zie niets over de schijven in beide machines, harde schijf vs SSD?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:08

SomerenV

It's something!

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:46:
Ik zie niets over de schijven in beide machines, harde schijf vs SSD?
Bij de i7 zit een 7200RPM HDD, thuis heb ik een SSD, maar ik edit vanaf HDD's. Voorheen ook zonder SSD voelde het een stuk sneller aan. Dus dat lijkt mij het probleem niet in dit geval.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Meten is weten
-Snelheden gecheckt en thermal throttling uitgesloten: Check
-RAM gebruik gemonitord en geen tekort. Getest of is het een aanname?
-HDD usage gemonitord en genoeg bandbreedte over: nog doen

Als de ene hdd een cache heeft van 8MB en de andere 64MB kan ik me voorstellen dat dit het verschil veroorzaakt. Zeker als je ook je OS en editingapp via diezelfde HDD laat lopen waar ze in het i5 systeem ongetwijfeld via je SSD gaan.

Geen andere leakage uit apps? (heb zelf bijvoorbeeld deezer dekstop op OSX die CPU leaks heeft, en chrome op OSX kan je bijna een RAM-leak noemen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kan natuurlijk niet dat een i7 langzaam is, zo van, hij is wat versleten. De computer met de i7 erin is langzaam. Hardware is 1 ding, instellingen het andere. Zoals drivers, besturingssysteem etc.

Ik gok dat de werk-pc wellicht een aantal achtergrondtaken aan het uitvoeren is, en wel op dezelfde HDD.
Daar heb jij thuis geen last van. Windows werkt alles af op de SSD, en de video heeft de HDD voor zich alleen.

Ook is het zo, dat je erg snel went aan de snelheid van een SSD. Het kan dus zijn dat je i5 pc vroeger toch een heel stuk trager was dan je je nu indenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
EDIT:
nvm, niet wakker... topic is al oud :F

[ Voor 79% gewijzigd door Waah op 16-01-2018 16:48 ]

Pagina: 1