Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan om de Onkyo TX-NR646 receiver te kopen. Nu ben ik op zoek naar een manier om draadloze achterspeakers (in de stroom mag natuurlijk wel) te plaatsen, maar het is blijkbaar onbegonnen werk om die te vinden?

Ik vind wel complete 5.1 sets met draadloze achter speakers, maar die sets missen altijd iets. Iemand enige tips?

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-07-2016 10:55)

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 12:51
Ik vond vanochtend dit:

http://m.teufelaudio.nl/a...station-4-mk2-p13530.html

In principe wat jij zoekt geloof ik?

Always look on the bright side of life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik denk dat het wel zon beetje onmogelijk is. Omdat het draadloze signaal altijd vertraging heeft. En die versterker kan niet de achterspeakers eerder aansturen. Ik zou geen oplossing weten. Maar dat betekend niet dat ze er niet zijn.

Wat ik wel weet is dat een speakerkabel minder een probleem is dan die stroomkabel in de meeste gevallen. Stroomkabels zijn dik en meestal zwart. Terwijl speakerkabels dun en redelijk transparant kunnen zijn.
Vaak kun je via een plint of iets dergelijks wel een kabeltje leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is vast een winkel in de buurt die niet alleen Onkyo verkoopt maar mogelijk ook andere merken. En je bent daar al binnen gelopen om jouw quest om wireless speakers te vinden. En ze hebben jou toen correct voorgelicht over welke merken/typen die wel in de portfolio hebben en hoe dat allemaal moet worden aangesloten.

Die informatie mis ik een beetje in jouw startpost; het zou ons (en jou) helpen als die informatie erin staat. Mogelijk dat dan door ons bedacht kan worden dat een 646 helemaal niet de goede receiver is of dat je zelfs naar een ander merk moet gaan kijken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo MAX, ik heb 2 uurtjes doorgebracht op de Coolblue site met alle mogelijke filters en oplossingen. 7.1, Spotify, Dolby Atmos eventueel in de toekomst waren mijn vereisten. De Onkyo is daarbij de goedkoopste oplossing. Dolby Atmos zal ik wel nog niet opzetten, maar een vereiste van mijn vriendin is dan weer om geen kabels te hebben die door de living lopen, wat ik best kan begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je Atmos goed zou willen opzetten moet je speakers op het plafond plaatsen. Lijkt me ook niet echt handig als bedrade achterspeakers al een probleem zijn. :+

Ik denk dat je beter voor een 2.1/3.1 opstelling kunt gaan of met je vriendin bespreken dat je best netjes wat dunne kabeltjes kunt wegwerken. In ieder geval beter dan jezelf problemen op te hals halen met draadloze kunstgrepen. Of je gooit het over een compleet andere boeg met een Sonos Playbar en losse Play's achter. Beetje duurdere en in mijn ogen minder ideale oplossing, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Inderdaad sonos is een oplossing. Maar dat is wel erg duur. Neem een goede 2.0 of 2.1 set. Geef het extra geld uit aan je fronts ipv dat geld voor je rears en je hebt gewoon super goed geluid. Liever een goede 2.1 opstelling dan een slechte 5.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je vriendin geen draden wil zien: ze hoeven niet over de grond he, ze kunnen ook via een kabelgoot achter het gordijn door. Zie je niks van. Heb je alleen wat meer kabel nodig. Situatieafhankelijk uiteraard, maar doe ff een foto en ik vertel je wel hoe je dat zou kunnen doen zodat je het niet ziet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Zoiets bestaat wel: https://www.amazon.com/Ro...er-RF-WHTIB/dp/B000VEP3XO

Daarmee ruil je de eindversterkers van de Onkyo in voor een 30W Class-D versterker van twijfelachtige kwaliteit.

Het analoge speakersignaal uit de Onkyo wordt gedigitaliseerd, draadloos verzonden en vervolgens weer omgezet naar analoog 8)7. Bij al die A/D en D/A conversies lever je in op de geluidskwaliteit. De vertraging is 15-20ms volgens de specs.

Een kabelgootje kost minder...

/dev/null

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Clifdon
Ik vond vanochtend dit:

http://m.teufelaudio.nl/a...station-4-mk2-p13530.html

In principe wat jij zoekt geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clifdon, zo iets zoek ik inderdaad. En voor die prijs wil mijn vriendin misschien toch wel kabeltjes door de living toelaten. Kabelgoten etcetera zijn geen optie omdat we met deuren er tussen zitten. Maar misschien kan ik de vriendin toch overtuigen gezien de prijs :) Bedankt allemaal, heb beste antwoorden geselecteerd.
Pagina: 1