1440p 21:9 monitor. G-Sync Ja/Nee?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Sinds dat ik een GTX 1080 heb aangeschaft ben ik eigenlijk op zoek naar een monitor waarmee ik de kaart ook goed kan benutten. Na wat research ben ik op een aantal monitoren uitgekomen die de volgende features hebben:
  • 21:9 beeldverhouding
  • 1440p
Qua grote is er weinig keus. Van wat ik gezien heb is alles zo ongeveer 34"

Maar nu komt het dilemma. Moet ik een G-sync monitor nemen of niet? Het antwoord lijkt mij vrij duidelijk als er volop keuze was in G-sync monitoren met deze specificaties maar dat is er duidelijk niet. De enige 2 opties zijn:Hiervan is de Asus variant 1.349,- en de Acer 1.246,-. Dit is een vors bedrag aangezien de monitoren met dezelfde specificaties zonder g-sync al beginnen bij 730,-.

Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen met g-sync en of het echt een verschil van 500-600 euro kan verantwoorden op voor de rest redelijk vergelijkbare monitoren.

http://specs.tweak.to/15535

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Dat is momenteel het nadeel van G-sync : bijna alle monitorproducenten laten het tegenwoordig links liggen (in het voordeel van freesync) dus is er geen concurrentie. Momenteel lijkt me die 1080 sterk genoeg om de huidige spellen te draaien zonder g-sync. Gaat de vraag zijn wat de toekomst gaat brengen, ook de toekomst van g-sync. Gaat Nvidia overgaan op freesync in de toekomst? Ik stel die vragen maar omdat een monitor normaliter langer meegaat dan een gpu. Nu een vracht geld betalen voor de g-sync-optie die je misschien binnen 3 jaar niet meer kan gebruiken met een nieuwe gpu. Puur giswerk van mijn kant natuurlijk.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier