Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomehobo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-09 09:18
Ik ben van plan om -voor mijn vriendin- een Sony Xperia M5 aan te schaffen.
(Zelf zit ik nog aan een Xperia Z2)

Echter kan ik op T.net vrijwel geen (uitgebreide) reviews en/of ervaringen vinden, en vindt je op het internet grotendeels commerciële reviews waarbij het product op sommige pagina's naar de hemel wordt geprezen, en bij anderen er naar mijn mening té kritisch wordt gekeken naar bepaalde aspecten, zonder een "simpele" ervaring en/of mening over het product.

Qua specificaties op papier ziet het toestel er erg goed uit, en houdt zit ook sterk tegenover de nieuwe XA.
(Zie: https://tweakers.net/pricewatch/compare/457229;490653/ )

Tóch ben ik benieuwd of er mede-tweakers zijn die over dit toestel beschikken, en hier meningen/opmerkingen/ervaringen over willen delen.

Eventuele extra informatie:
Ik ben op zoek naar een toestel dat 5 inch of kleiner is, en minder dan €300,- kost, met hedendaagse specificaties en software, om een iPhone 5s van mijn vriendin te vervangen, als verrassingscadeautje. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje naar MAA.

Ben je heel erg gefocust op de Xperia M5 of zijn andere toestellen ook prima?

Heb de specificaties van de M5 even bekeken en wordt er nog niet heel enthousiast van. Er zit een MediaTek SOC in en er draait nog Android 5.0 op, zou dus niet mijn keus zijn eerlijk gezegd. Ik kan je wel de OnePlus X aanraden. Ik heb die ook aan mijn vriendin gegeven (als verrassing ;)) en ze is er echt super blij mee. Telefoon is verder super snel, heeft mooi 'clean' Android en vind het gewoon een prachtig toestel.

En moet het persee 5" zijn of kleiner of mag groter ook? 5" en kleiner beperkt de keuze namelijk heel erg.

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 01-07-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomehobo
Ah, dank, ik wist niet zeker of ik op de goede plek zat :)

In principe zit ik niet vast aan de M5, dit is enkel één van de betere resultaten waar ik op uit kwam.

Ik heb inderdaad gekeken naar de OPX, helemaal omdat ik er aan zat te denken om zelf binnenkort de OP3 te halen, en hoopte op die manier wellicht iets goedkoper uit te zijn.

Echter is de OPX niet (meer) te verkrijgen via de website van OP zelf, en weet ik niet hoe het zit met de garantie als je kijkt naar andere wegen om deze aan te schaffen.

En verder is mijn idee dat de 8-core in de M5 sneller is dan de 4-core in de OPX, en waarbij de M5 volgens mij ook iets nieuwer is, en hopelijk langer ondersteund wordt bij Android updates/upgrades.

(Andere toestellen waar ik op uit kwam waren o.a. de Sony Xperia XA, HTC 626 (?) en een Honor 6, naast de OPX.)

Edit: nee, 5" is wel een beetje de max, anders had ik 'gewoon' een OP3 gekocht voor die extra €100 :)
Omdat ze nu een 4" heeft, wil ik niet té groot gaan qua telefoonformaat, en vindt de Z3 compact iets te oud om nu nog aan te schaffen; de Z5 compact net te duur.. (Zijn beide 4.6" en eigenlijk erg mooie formaatjes)
Mocht je tóch suggesties hebben boven de 5" zijn deze verder wel welkom, daar kan ik evengoed naar kijken

[ Voor 20% gewijzigd door Awesomehobo op 01-07-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomehobo
Uiteindelijk de M5 aangeschaft voor een leuke prijs i.c.m. een kortingscode.
Topic kan evt. gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2023

hey

Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Ik kijk zelf ook naar dit toestel, hoe bevalt 'ie?

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Ik heb er nu bijna een maand 1 en hij valt me wel een beetje tegen. Scrollen door webpagina's e.d. gaat niet vloeiend en hij heeft regelmatig een freeze van een paar seconden (bijvoorbeeld bij het wisselen tussen applicaties). Ik heb alle updates netjes uitgevoerd dus daar kan het niet aan liggen.
Pagina: 1