Hulp keuze laptop voor werktuigbouwkunde

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedfan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-06 22:58
Beste mensen,

Over een korte 2 jaar wil ik beginnen aan mijn studie werktuigbouwkunde aan TU Delft. Op het moment sta ik voor de keuze om een nieuwe laptop te kopen omdat degene die ik nu heb het begeeft (5 jaar oud al). Ik had de volgende laptop in gedachte:

XPS 15 9550
- i7 6700HQ
- 1TB SSD
- GTX 960m
- 4K beeldscherm
- 32GB DDR4

Ik heb voor deze laptop en specificaties gekozen omdat ik geen desktop wil en omdat ik graag portable ben. Ik ben een zware gebruiker en gebruik veel en zware programma's. Daarnaast kan altijd nog een Razer Core gebruiken als dockingstation met egpu en beeldscherm om een desktopwaardige pc te maken maar toch overal mee naar toe kan nemen als het moet.

Nu is mijn vraag of de software door TU Delft en de laptop volledig wordt ondersteund. Daarnaast stel dat de laptop kort voor een examen kapot gaat, kan ik dan een leentoestel krijgen?

Edit: ik zie dat ik dit in de verkeerde categorie heb gepost. Kan een moderator dit corrigeren?

[ Voor 5% gewijzigd door speedfan op 01-07-2016 10:56 ]

Beste antwoord (via speedfan op 11-07-2016 16:08)

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Iedere laptop voldoet wel. Bachelor is SolidWorks, comsol en MATLAB. Dit draait op iedere moderne laptop met Windows (en dedicated GPU). Ook omdat je pas over 2 jaar gaat starten, zou ik me er nu niet druk om maken. Een leentoestel kun je krijgen wanneer je laptop van het TU laptopproject binnen de garantie kapot gaat. Verder heb je je laptop niet nodig voor tentamens, want dit doe je gewoon met pen en papier of op een vaste computer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:49

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

http://studenten.tudelft..../heb-ik-een-laptop-nodig/

ik zou niet zelf zomaar een model kopen, zo'n TU-ondersteund model lijkt me handiger - als jij een andere hebt, zullen problemen altijd op jou afgeschoven worden.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Iedere laptop voldoet wel. Bachelor is SolidWorks, comsol en MATLAB. Dit draait op iedere moderne laptop met Windows (en dedicated GPU). Ook omdat je pas over 2 jaar gaat starten, zou ik me er nu niet druk om maken. Een leentoestel kun je krijgen wanneer je laptop van het TU laptopproject binnen de garantie kapot gaat. Verder heb je je laptop niet nodig voor tentamens, want dit doe je gewoon met pen en papier of op een vaste computer.