AMDk62 450@??? met Gigabyte GA5AX??

Pagina: 1
Acties:

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met overclocken op een Gigabyte GA5-ax? Ik las namelijk in de handleiding dat het moederrbord ongeschikt was voor overclocken, maar je kan toch met alle moederbords overclocken?

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Nou, aan een orgineel Intel of OEM mobo valt weinig te tweaken.

De Gigabyte van jouw kan tot 115 Mhz FSB, geloof ik. Overigens zeggen alle mobofabrikanten dat hun mobo's niet voor overclocken geschikt zijn, dit i.m.v. stabiliteitsproblemen die er schijnbaar op zouden treden.

• laurensl
  • Niet online
en, hoe stel je dat in? Van die dipswitches heb ik geen kaas gegeten?

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
maar je kan toch met alle moederbords overclocken?
Het is maar net wie het doet. Een echte tweaker kan alles. :)

Kijk maar es tot hoever je multiplier kan. :)

Als je bijvoorbeeld een k6-2 450 hebt en je multiplier gaat tot 5,5 zet je je ,multiplier op 5, en dan draait ie opeens op 500 Mhz
OVERKLOKT DUS :)

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

en, hoe stel je dat in? Van die dipswitches heb ik geen kaas gegeten?
Je hebt hem nu toch ook op fsb van 100 en multiplier van 4,5 gezet neem ik aan? Staat in je boekkie van mobo. Probeer dus nu op dezelfde manier met die switches je fsb te verhogen of je multiplier. Maarreh, wel goeie koeling, want die k6-2 wordt op standaard kloksnelheid al aardig warm..

• laurensl
  • Niet online
ja, ik heb nu mijn kast open en mijn gewone ventilator (om de kamer koel te houden), erop gezet, maar dat is niet echt praktisch natuurlijk. Hij draait nu wel al op 495 mhz, en helemaal stabiel. maar ik heb nog een vraagje over het aantal volt: wat moet ik daar mee? Ik kan de volt instellen van 1.3 tot 3.5 volt. Heb ik daar wat aan?

fbs gaat trouwens tot 140.

• barrel
wat moet ik daar mee? Ik kan de volt instellen van 1.3 tot 3.5 volt. Heb ik daar wat aan?
Ik zou niet verder gaan dan 2,9 ;)

Die van mij draait al een tijd op 2,5 hoger dan dat heeft denk ik weinig zin 2,6 zou je ook wel redden (voor de langere termijn) ga je hoger dan 2,6 dan gaat ie een stuk korter mee mischien :(

Maar voltage verhogen is alleen om je proc stabiel te krijgen. En als ie dat al is hoef je dus ook niet te verhogen ..... :)

• laurensl
  • Niet online
en, wat versta je onder instabiel? Als ie steeds vastloopt? (ik weet het, ik ben een newbie)

• barrel
Ja inderdaad en heb je nog meer vragen stuur dan ff een icq bericht .. staat boven mijn reply aan de rechterkant :)

• laurensl
  • Niet online
En, stel nou dat er niet goed genoeg gekoeld wordt, wat gebeurt er dan? Ik ga morgen een nieuwe koeler halen bij microdirect in Amersfoort. Nou nog hopen dat ze daar het woord koeler snappen... ff 3 microdirect quotes: "GeForce2 MX??? Is dat de 64MB editie van de Geforce1?"
"Als die Geforce2 vandaag in Amerika gereleased is, dan is ie over 4 maanden in Nederland"
"Eehm, tsja, voordat wij erachter kwamen dat de CD-rom speler het probleem was, hebben we het moederbord per ongeluk opgeblazen, dus dat hebben we er ook nieuw in gestopt"....

Verwijderd

he wat grapig. das precies mijn server samenstelling,
dat ding is heel goed te clocken, (doe het niet is mijn server die moet stabiel zijn)

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
zo he!!! dit is behoorlijke ouwe ruk! :)
Pagina: 1