Maanden gewacht op de nieuwe videokaarten en daardna weken gewacht op de eerste nieuwe desktop BBG. Maar die heeft helaas geen high-end gaming build
dus vraag ik hier om advies
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een high end gaming PC die in elk geval 1440p makkelijk aan kan maar ook bij voorkeur ook 4k richting de 60 fps (hoeft niet persé alles op max settings, weet dat dit voor veel games nog lastig is met één gpu).
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1.500 euro is wel mijn echte max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volledig nieuw systeem. Geen nieuwe monitor of muis/keybord nodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wil 1 SSD (250 tot 500 GB) en 1 HDD (minstens 2TB) erin. en 16GB Ram geheugen. Een single GPU setup en een van de nieuwe kaarten: GTX 1070 of als het binnen budget in te passen is heel graag een GTX 1080. Ik ben eventueel bereid nog enkele weken te wachten tot de prijzen beetje zaken dus daar mag je rekening mee houden bij build advies in relatie tot max budget. Als id at een beetje koffiedik kijken momenteel natuurlijk. De kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor en Nvidea gpu. Voor de rest geen specifieke voorkeuren, sta open voor elk advies
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede airflow en niet te veel herrie c.q. stil systeem. Maar wie wil dat niet?
Bij voorkeur een strakke dichte kast met 4 usb poporten aan voorkant maar dat lijkt zeldzaam geloof ik en is dus zeker geen must (zowel 4 poorten als closed case) Wat ik verder specifiek belangrijk vind, is het volgende: Ik sluit mijn PC rechtstreeks aan op een 4k TV (Sony 55X8508C) met of HDMI of DP (als maar 4k60 aan kan) en een HD monitor (die alleen HDMI of DVI ingang heeft geen DP). Ik wil uit de PC vervolgens het geluid rechtstreeks naar mijn Marantz versterker laten gaan (die kan geen 4k video doorgeven) via digitale in/output. Het is dus een vereiste dat het moederbord die ouput heeft? Of is een soundkaart dan nodig/wenselijk? Vind goed surround geluid wel belangrijk.
Ga je overklokken?
In mijn huidige PC zit een 'K' processor maar ik heb uiteindelijk nooit aan overklokken gedaan. Ik lees ook steeds meer dat gezien prijs/prestatieverhouding, zeker voor gamen, dat ook niet zo nodig/slim is
Wat verwacht je van ons?
Zoveel mogelijk adviezen voor een volledige build conform bovenstaande waarbij ik vooral ook geïnteresseerd ben in de onderbouwing van het advies c.q. de keuzes
Assemblage of zelf doen[i]
Ik heb nog nooit zelf een PC in elkaar gezet. Ben er een beetje huiverig voor maar kan natuurlijk behoorlijk wat geld schelen. Ben benieuwd naar jullie meningen: zekere voor het onzekere nemen of is het goed te doen met behulp van handleiding/YT instructie video's?
Bij voorbaat superbedankt voor reacties/advies!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een high end gaming PC die in elk geval 1440p makkelijk aan kan maar ook bij voorkeur ook 4k richting de 60 fps (hoeft niet persé alles op max settings, weet dat dit voor veel games nog lastig is met één gpu).
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1.500 euro is wel mijn echte max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volledig nieuw systeem. Geen nieuwe monitor of muis/keybord nodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wil 1 SSD (250 tot 500 GB) en 1 HDD (minstens 2TB) erin. en 16GB Ram geheugen. Een single GPU setup en een van de nieuwe kaarten: GTX 1070 of als het binnen budget in te passen is heel graag een GTX 1080. Ik ben eventueel bereid nog enkele weken te wachten tot de prijzen beetje zaken dus daar mag je rekening mee houden bij build advies in relatie tot max budget. Als id at een beetje koffiedik kijken momenteel natuurlijk. De kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor en Nvidea gpu. Voor de rest geen specifieke voorkeuren, sta open voor elk advies
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede airflow en niet te veel herrie c.q. stil systeem. Maar wie wil dat niet?
Ga je overklokken?
In mijn huidige PC zit een 'K' processor maar ik heb uiteindelijk nooit aan overklokken gedaan. Ik lees ook steeds meer dat gezien prijs/prestatieverhouding, zeker voor gamen, dat ook niet zo nodig/slim is
Wat verwacht je van ons?
Zoveel mogelijk adviezen voor een volledige build conform bovenstaande waarbij ik vooral ook geïnteresseerd ben in de onderbouwing van het advies c.q. de keuzes
Assemblage of zelf doen[i]
Ik heb nog nooit zelf een PC in elkaar gezet. Ben er een beetje huiverig voor maar kan natuurlijk behoorlijk wat geld schelen. Ben benieuwd naar jullie meningen: zekere voor het onzekere nemen of is het goed te doen met behulp van handleiding/YT instructie video's?
Bij voorbaat superbedankt voor reacties/advies!