Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:54

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Goedemiddag medetweakers,

Ik ben mijn build weer aan het veranderen en ben nu opzoek naar advies.

"For high restriction areas like hard drive cages or in other tight spaces where there’s less air volume, check out our Air Series SP models of high static pressure fans."
pricewatch: Corsair SP120 Twin Pack, 120mm
http://www.corsair.com/en...ssure-120mm-fan-twin-pack

vs

"For high-volume cooling in less restrictive environments, like case exhaust or side intakes, check out our AF series of high-volume fans."
pricewatch: Corsair AF120 Performance Edition Twin Pack, 120mm
http://www.corsair.com/en...rflow-120mm-fan-twin-pack

Er zullen zon 6 stuks nodig zijn, welke gehuisvest worden in deze jongen:
pricewatch: Lian Li PC-V359WRX
http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/pc-v359/

Samen met dit apparaat:
pricewatch: NZXT Grid+ V2
https://www.nzxt.com/products/GRID-Plus-v2

Het lijkt erop neer te komen dat ik 1x AF120 nodig heb voor intake onderin, en 5x SP120 voor in de zijpanelen(2xintake bij gpu, 2xouttake bij cpu?) en mobo outtake. Maar het liefst koop ik 3x een twinpack vanwege de prijs :+

Nou neig ik een beetje naar 6 stuks SP120 aangezien ik ze toch kan reguleren via de Grid2.
Iemand ervaring met 1 van deze 2 series fans?
Iemand een idee wat te doen?

Ga maandag de knoop doorhakken.

Alvast bedankt voor jullie advies!

[ Voor 14% gewijzigd door John Doos op 01-07-2016 09:34 ]

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reallity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 08:53
Ik zou de SP120 gebruiken voor radiatoren en het CPU blok, deze fans zijn vooral handig bij het persen van lucht door kleine gaten. Zelf gebruik ik deze voor de radiator van de corsair H80.

Voor de rest zou ik de AF120 gebruiken voor high airflow door je kast. Ik gebruik de quiet edition. Deze geeft genoeg airflow door je behuizing en maakt weinig geluid. Ik ben over deze fans erg tevreden.

Dus in jouw geval zou ik dan gaan voor:
- AF120 op alle intakes en outtakes (behalve als er een radiator geplaatst is)
- SP120 op alle radiatoren/nauwe plekken (denk ook bijvoorbeeld aan drive cage die te veel de airflow afsluit)

[ Voor 22% gewijzigd door reallity op 01-07-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Maar Corsair verteld mij dat voor die hdd cage juist de AF variant nodig is?

Ik gebruik overigens op het moment geen radiator, en mijn cpu koeler (mugen4) gebruikt volgens mij 130mm fans welke Corsair niet levert, deze standaard scythes hoeven van mij niet vervangen te worden. Maar ik denk volgende maand komt wel een h100i v2 (gtx?) In. Waarvoor het handig is dat de juiste fans daar dan nu al voor komen.

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 18:31
John Doos schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:50:
Maar Corsair verteld mij dat voor die hdd cage juist de AF variant nodig is?
Je post zelf al van niet :

"For high restriction areas like hard drive cages or in other tight spaces where there’s less air volume, check out our Air Series SP models of high static pressure fans."

Dus als er veel weerstand is zijn de SP ventilatoren een betere optie, als je veel lucht door een open ruimte wil blazen de AF.

In het onderste deel van je kast zou je dus voor SP ventilatoren kunnen gaan, aangezien daar niet veel ruimte is en de lucht langs alle harde schijven en de voeding moet, wellicht de onderste intake nog een AF.

Op de H100i zitten al 2 SP ventilatoren, als je daar dus voor gaat hoef je daar nu dus geen aparte ventilatoren voor te kopen.
De 3e plek zou ik dan als intake gebruiken met een AF.

Als je de Mugen 4 laat zitten zou ik in het bovenste deel gaan voor AF's.

Op je Mugen 4 zitten overigens 2 120mm ventilatoren.
Maar dat soort koelers hebben niet veel luchtweerstand, dus een SP fan is niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Roel_1983 op 01-07-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Zoals vermeld wil het liefst 3x dezelfde twinpack kopen, maar als het niet anders kan..

In het onderste gedeelte van de case past slechts 1 fan, en dat is die door de hdd cage blaast dat zou dus een 1x SP worden, vanaf het vooraanzicht, linker paneel 2x AF, rechter zijpaneel voor push pull opstelling 4xSP op de h100i (2 meegeleverd met koeler) En als out take zou dan 1x SP komen omdat die lucht de kast uit gaat blazen door een rooster.

Boodschappen lijstje:
4x SP 120mm
2x AF 120mm
1x nzxt grid 2

Dan gaan we nog een mooie custom sticker bestellen voor het frontpanel een gaan met die banaan!

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SP's kun je ook in PWM versie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 18:31
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:53:
De SP's kun je ook in PWM versie krijgen.
Er zit toch een fancontroller tussen, dus dat levert verder niet zoveel extras op.

Push\Pull op de radiator zou ik persoonlijk weg laten, dit levert niet zo heel veel op aan extra koeling ten opzichte van alleen push of pull, het kost je alleen 2 extra fans.

En als je bovenin 2 intake ventilatoren plaats en aan de andere kan door de radiator met 2 uitblaast is de 3e aparte exhaust ook niet echt nodig, die kan zelfs je luchtstroming door de kast verstoren.

[ Voor 24% gewijzigd door Roel_1983 op 01-07-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
6 fans vind ik persoonlijk te veel voor in een pc. 3-4 moet al voldoende zijn.

Ik zou gewoon voor AF gaan behalve als er een hdd cage in de weg zit.

Waarom sluit je de fans niet gewoon aan op je moederbord ? Scheelt ook weer geld.

En zoals gezegd is push pull onzinnig. Het scheelt misschien 2 graden wat het gewoonweg niet waard is.

[ Voor 17% gewijzigd door [Remmes] op 01-07-2016 16:57 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
[Remmes] schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:31:
6 fans vind ik persoonlijk te veel voor in een pc. 3-4 moet al voldoende zijn.

Ik zou gewoon voor AF gaan behalve als er een hdd cage in de weg zit.

Waarom sluit je de fans niet gewoon aan op je moederbord ? Scheelt ook weer geld.

En zoals gezegd is push pull onzinnig. Het scheelt misschien 2 graden wat het gewoonweg niet waard is.
Ik benut graag wel de opties die er zijn, en push&pull was slechts een idee. Voorlopig zit ik aan de Mugen 4.
Roel_1983 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:03:
[...]

Er zit toch een fancontroller tussen, dus dat levert verder niet zoveel extras op.

Push\Pull op de radiator zou ik persoonlijk weg laten, dit levert niet zo heel veel op aan extra koeling ten opzichte van alleen push of pull, het kost je alleen 2 extra fans.

En als je bovenin 2 intake ventilatoren plaats en aan de andere kan door de radiator met 2 uitblaast is de 3e aparte exhaust ook niet echt nodig, die kan zelfs je luchtstroming door de kast verstoren.
Ben er inderdaad ook bang voor dat die aparte exhaust ook het een en ander gaat verstoren, maar deze staat voorlopig gepositioneerd dat hij de lucht die uit de cpu tower geblazen wordt, direct naar buiten vervoerd. Dus denk dat het allemaal wel goed gaat komen, verwacht eind deze week te kunnen bouwen dan zullen we het zien :)

[ Voor 44% gewijzigd door John Doos op 04-07-2016 11:37 ]

Nee

Pagina: 1