Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht: Betrouwbare kleuren inkjet printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Voor een vriend, die het helemaal gehad heeft met zijn HP Officejet.
Sinds we hem kochten, niets dan problemen gehad.

Vroeger, twintig jaar geleden, had ik een HP Deskjet 510. Was een fantastische printer. Kon je van de white cliffs of Dover afgooien en dan deed ie het nog. Zo betrouwbaar, en jaren en jarenlang, geen enkel onderhoud, enkel af en toe een nieuwe cartridge.

Maar met zijn Officejet 8600 is het meer: Niet al te hard uitademen als je er in de buurt bent.

We zijn nu in het stadium dat de enige mogelijke oplossing nog is: printerkop vervangen (123 euro), terwijl een nieuwe van hetzelfde type 135 euro kost. Dus hij is het zat, wat ik wel snap. HP kwaliteit is niet meer wat het was.

Weet er iemand een goeie kleuren-inkjet aan te bevelen die wel betrouwbaar is? Enige functie-eis is dat hij werkt met Mac OS X 10.6 (ik weet het, ik ben ook geen fan)

Het liefst zou ik hem een OKI 24 naalds-printer aanraden, zoals ze die op vliegvelden en in banken gebruiken. Gebouwd van gietijzer, in 1778, met een MTBF van tien miljoen jaar. Maar ja, hij moet pagina's in kleur uitprinten. (Ik wil zelf trouwens een OKI, maar die dingen zijn duur!)

Dus als iemand tips heeft, graag.

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Inkjet printers en uitgedroogde printerkoppen zijn natuurlijk wel synoniem aan elkaar en hebben niet echt iets te maken met een bouwkwaliteit ansich.

Voor een printer in de 100 euro prijsklasse kan je eigenlijk ook niet echt kwaliteit verwachten (2-3 originele cardridges zwart en kleur kopen kost gemiddeld meer dan die printer)

Wil je wat kwaliteit en geen gezeur met printerkoppen krijgen, kijk dan naar een kleuren laserprinter ? Deze kosten wat meer, maar cartridges en koppen drogen niet uit

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je antwoord. Ik ga maar even zoeken naar kleurenlasers, kijken of dat nog een beetje betaalbaar is.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb wel goede ervaringen met de pricewatch: Brother MFC-J4620DW
En deze (orginele) cartridges pricewatch: Brother LC-227XL Combipack á 1200 pagina's per kleur.

Voor foto's printen zou ik 'm niet nemen, maar verder doet ie 't prima :)
Overigens zijn de driver voor 10.6 niet meer op de site te vinden, maar met google kom je een heel eind (zo lijkt het) --> MFC-J4620DW drivers 10.6

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 05:41:

Vroeger, twintig jaar geleden, had ik een HP Deskjet 510. Was een fantastische printer. Kon je van de white cliffs of Dover afgooien en dan deed ie het nog. Zo betrouwbaar, en jaren en jarenlang, geen enkel onderhoud, enkel af en toe een nieuwe cartridge.
En dat is precies de reden waarom die zolang meeging, af en toe een nieuwe cartridge = nieuwe printkop.
Ik vermoed dat de 8600 printer iedere keer compleet uitgezet wordt en niet in standby modus. Dan heb je het probleem van een droge kop niet en gaat een printer verschrikkelijk lang mee. Een 8600 serie printer is verder een goed ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 01-07-2016 15:04 ]

39