Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
Ik gebruik al een tijdje een Delock PCI-E insteekkaart met 2 SATA poorten. Helaas wordt hij niet herkend door mijn Z170 Pro4 Skylake bord.

Op de website van Delock staat alleen een oudere bios (7.7.0.2 ipv 7.7.0.3), van andere vendors kan ik wel versie 7.7.0.7 vinden uit 2011. Om precies te zijn hier: http://www.ioi.com.tw/pro...D=20382003&ProdID=1060063.

Echter als ik zoek op SiI3132 blijkt dat hij silent data corruptie kan veroorzaken:
SYBA (PCI-E X1) 2 port SATA II (SiI3132) Beware!!! There are numerous providers of SiL3132-based addon cards, and a few of them (unknown how many) are known to be faulty, causing unseen (SILENT) data corruption - see this and this
Ik wil best een nieuwe kopen maar zie door de bomen het bos niet meer. Je hebt kaartjes van 20 euro en van 300 euro... Ik heb geen bijzondere eisen 2-4 extra poortjes is prima. Heeft iemand hier ervaringen met een betrouwbaar kaartje?

(Wellicht valt dit onder aankoop advies, maar het mag van mij ook hier omdat het nogal specifiek is mbt deze Delock).

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 01-07-2016 01:02 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
als ik het zo lees gebruik je Unraid? zoja check deze lijst even, misschien helpt het je ;)
http://lime-technology.co...lity#PCI_SATA_Controllers

overig; ik gebruik SiI3132 sata kaartjes (Delock SATA-300 PCI Express Card, 2 Port) in m'n Unraid box en heb nu na 5 maanden gebruik nog geen problemen gehad...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
geenwindows schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:16:
als ik het zo lees gebruik je Unraid? zoja check deze lijst even, misschien helpt het je ;)
http://lime-technology.co...lity#PCI_SATA_Controllers

overig; ik gebruik SiI3132 sata kaartjes (Delock SATA-300 PCI Express Card, 2 Port) in m'n Unraid box en heb nu na 5 maanden gebruik nog geen problemen gehad...
"silent data corruptie" Dat merk je dus niet! Tot dat het veel te laat is. Als ik zoiets tegen zou komen op het internet, had ik de zelfde dag nog een andere kaart gezocht. Maar je kan inderdaad ook wachten tot je data echt verziekt is! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
offline backup, en mocht er echt problemen zijn dan zou ik het met docker en VM wel moeten merken.
ik maak me er niet zo heel druk om, daarbij; ik kan alleen maar berichten uit 2011/2012 (en voor windows7 en unraid) vinden over deze SiI3132 chip. als het echt een groot probleem zou zijn, zouden die dingen in 2016 echt niet meer verkocht worden...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010

TommieW

Numa numa.

dehardstyler schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:33:
[...]

"silent data corruptie" Dat merk je dus niet! Tot dat het veel te laat is. Als ik zoiets tegen zou komen op het internet, had ik de zelfde dag nog een andere kaart gezocht. Maar je kan inderdaad ook wachten tot je data echt verziekt is! 8)7
Bij een ZFS scrub heb je anders snel genoeg door hoeveel datacorruptie het kaartje veroorzaakt, hoor.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik heb wrs binnenkort een areca 1220 beschikbaar.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
Ik gebruik geen unraid. Ik ben nog opzoek naar een nieuwe methode. Echter het kaartje krijg ik niet aan de praat op de Z170 Pro4s en wel op de Asus E35M1. Koop ik een ander kaartje dan is er wellicht hetzelfde probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 01-07-2016 19:58 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1