Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop wifi stoort andere wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 14:52
Onlangs heb ik zakelijk een Dell XPS15 gekocht. Ik heb 'm pas een paar keer thuis gebruikt, maar merk dat zodra ik de wifi van de laptop inschakel, een macbook pro (retina2012) geen contact meer kan maken met het wifi netwerk.

Wifi router is een UPC tc7200 u (ziggo) op 5ghz waar verder een of twee telefoons op zitten. Een viertal apparaten moet het probleem niet zijn lijkt me.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? De XPS15 lijkt het wifi bereik van Macbook volledig te blokkeren.

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heeft de nieuwe XPS15 op moment dat dit speelt zelf verbinding met het netwerk? En met het internet? Of ook totaal niet?

Gebeurt dit ook op andere draadloze netwerken?

Indien verbonden met netwerk, hoe zit het met (lokale) IP-adressen van de XPS15 vs de MacBook? Zou daar een conflict kunnen zijn?

En wat gebeurt er als je de XPS15 bedraad op de modem/router aansluit? Zelfde probleem (zo ja heeft het geen bal met WiFi te maken :o ) of niet?

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 01-07-2016 09:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 14:52
Op een ander netwerk heb ik niet geprobeerd, niet iets wat ik zo gauw even kan proberen.

De XPS15 krijgt wel verbinding, maar drukt macbook weg. Ik heb voor nu de XPS15 aan utp gehangen, dan gaat alles goed.

Ik heb geen statische ip's ingesteld, maar zal voor zekerheid nog checken.