75Hz vs 144 Hz AOC Monitor aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• TrinityHX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 08:56
Zoals de topictitel vermeldt, zit ik momenteel te twijfelen over de aanschaf van m'n toekomstige monitor. De GPU die ik van plan ben te halen is de AMD 480RX (ik wacht nog op de aftermarket versie). In de huidige high-end games en toekomstige games trekt de GPU echter niet hoger dan 60 FPS op high/ultra settings op 1080p. Daarom vroeg ik mij af of het het waard is om voor een pricewatch: AOC G2460PF Zwart te gaan, of dat ik voor €100 minder toch beter de pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart kan kiezen, aangezien de kans klein is dat ik überhaupt boven de 75FPS uitkom in de meeste games.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat is een High-end game volgens jou ?

Welke games zou je graag willen spelen ?

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:13
Geen idee of je ook oudere games speelt? Deze gaan wel over de 75 fps heen, Overwatch en dat soort games ook wel en in de Tweakers review Alien: isolation ook ruimschoots.

Dus het hangt er maar net vanaf wat je speelt, let ook wel op dat het goedkopere scherm van deze twee Freesync ondersteunt van 48-75Hz en de duurdere 35-144Hz. Gaat dus ook 13 fps lager en uiteraard veel hoger. Vind 48Hz wel een hoge minimum grens eigenlijk, juist Freesync gebruik je in gevallen waar je niet zoveel fps behaalt.
Zelf zou ik geen TN willen maar zie zeker meerwaarde in het duurdere scherm, tenzij je alleen trage open world games speelt bijvoorbeeld. Maar als je ook is CS aanslingert of wat dan ook..

[ Voor 9% gewijzigd door Freaky Maus op 30-06-2016 23:38 ]

Specs

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tja met elke game die er bestaat kan je 144fps halen (mits de game het ondersteund) met een RX480. Maar dat is gewoon een kwestie van settings naar beneden schroeven.. Nu is meer de vraag tot hoeverre ben je bereid de settings naar beneden te schroeven bij welke games.

Daarbij is het belangrijk om te weten:
Welke games speel je..
Daarnaast kijk naar benchmarks van de gtx 970 gezien ze ongeveer identiek presteren en kijk hoe het eruit ziet bij 144hz en bepaal voor jezelf.

• TrinityHX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 08:56
Zit zelf vooral te kijken naar The Witcher 3, Battlefield 4 en in de toekomst Battlefield 1. Had nog niet gezien dat de FreeSync van de goedkopere een kleiner FreeSync gebied heeft, dus ik denk dat het de extra investering wel waard is, vooral met rekening houdend met een toekomstige GPU upgrade.

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01 22:16
Zou voor de AOC G2460PF gaan, vanwege de mogelijk van Low Frame rate compensation.

https://www.amd.com/Documents/freesync-lfc.pdf

• alaineman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik gebruik nu voor het eerst ook deze 144hz AOC monitor en hij is echt aan te raden. Freesync + 144hz voor maar 260€. Het verschil tussen 60hz en 144 hz is te merken vanaf dat je je cursor beweegt tot in spellen. Voor spellen zoals overwatch gebruik ik liever deze monitor op lagere settings dan op mijn 4k scherm.

Kleuren out of the box wel even allemaal goed in stellen.
Pagina: 1